Afscheid

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Luther schreef:
eilander schreef:
Luther schreef:Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
De Vereniging zonder internet, denk ik.

Ik vind het ook wat onzinnig allemaal, maar dit vind ik een wat vervelende opmerking ziende uw positie.....
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Ik vind het oprecht jammer als mensen vertrekken, zeker vanwege mij. Het staat iedereen vrij om per pb met mij contact op te nemen. Bij Marion was dat helaas onmogelijk. Wat dat betreft, ben ik niet zo blij met haar suggestie dat ik anoniem zou zijn, want dat ben ik helemaal niet. Pierre27 weet zelfs onmiddellijk te melden waar ik te vinden ben.

Ik doe mijn best om mij binnen mijn mogelijkheden zo uit te drukken dat ik zo min mogelijk op andermans tenen sta en de moderatoren zien streng toe op wat ik schrijf.

Ik wil er nog wel over kwijt dat ik echt wel heel kritisch naar mijzelf probeer te zijn en dat ik het idee heb dat sommige mensen met twee maten meten. Of dat opzettelijk is of onbewust, dat weet ik niet. Volgens mij ben ik zelden of nooit op de persoon, maar de verwijten die ik krijg, zijn heel vaak wel persoonlijk. Ook als dat uit onmacht gebeurt, blijft het pijnlijk.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Luther »

Bezorgd schreef:
Luther schreef:
eilander schreef:
Luther schreef:Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
De Vereniging zonder internet, denk ik.
Ik vind het ook wat onzinnig allemaal, maar dit vind ik een wat vervelende opmerking ziende uw positie.....
Beste Bezorgd, doet u net als Marion nu ook een suggestie?
Mijn positie doet er niets toe. Ik ben een trouw afgescheidene.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Luther schreef:
Bezorgd schreef:
Luther schreef:
eilander schreef:Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
De Vereniging zonder internet, denk ik.
Ik vind het ook wat onzinnig allemaal, maar dit vind ik een wat vervelende opmerking ziende uw positie.....
Beste Bezorgd, doet u net als Marion nu ook een suggestie?
Mijn positie doet er niets toe. Ik ben een trouw afgescheidene.

Sorry , je hebt gelijk. Had ik niet moeten schrijven, hier is iedereen gelijk.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Doe eens lief tegen elkaar.
(~)
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Afscheid

Bericht door Hendrien »

DDD schreef:Ik vind het oprecht jammer als mensen vertrekken, zeker vanwege mij. Het staat iedereen vrij om per pb met mij contact op te nemen. Bij Marion was dat helaas onmogelijk. Wat dat betreft, ben ik niet zo blij met haar suggestie dat ik anoniem zou zijn, want dat ben ik helemaal niet. Pierre27 weet zelfs onmiddellijk te melden waar ik te vinden ben.

Ik doe mijn best om mij binnen mijn mogelijkheden zo uit te drukken dat ik zo min mogelijk op andermans tenen sta en de moderatoren zien streng toe op wat ik schrijf.

Ik wil er nog wel over kwijt dat ik echt wel heel kritisch naar mijzelf probeer te zijn en dat ik het idee heb dat sommige mensen met twee maten meten. Of dat opzettelijk is of onbewust, dat weet ik niet. Volgens mij ben ik zelden of nooit op de persoon, maar de verwijten die ik krijg, zijn heel vaak wel persoonlijk. Ook als dat uit onmacht gebeurt, blijft het pijnlijk.
Ik vond je reacties ook weleens een beetje pittig, maar nadat ik je heb ontmoet op de meeting, gaat het veel beter. En je bent zeker niet anoniem!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Afscheid

Bericht door Terri »

Dat is eigenlijk altijd een beetje mijn probleem geweest met dit forum.
Er is duidelijk onderscheid.
Sommige posters mogen heel ver gaan met insinuaties, op de man spelen en soms zelfs kwetsend zijn.
Mij is nooit duidelijk geworden waarom er niet meer objectiviteit is.
Soms lijkt het juist, ik schrijf het met schroom, dat juist de correcte posters, die misschien een wat andere visie hebben, maar zeker niet on-Bijbels, het meest 'gepakt' worden.
Of roepen zij het 'slechte' in ons naar boven, omdat we ze eigenlijk gelijk moeten geven en we daar niet mee uit de voeten kunnen? Of omdat ze juist zo correct blijven.....?
Waarom worden we zo boos als iemand een andere mening heeft?
Menige buitenstaander verzucht; 'christenen?, oh ja, dat zijn die mensen die altijd ruzie maken.....'
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid

Bericht door pierre27 »

Moderamen schreef:Ik vind het oprecht flauw en onnodig om in je afscheidspost nog een sneer naar iemand, op enigszins cryptische wijze, uit te delen.
Eens! Mij is iedereen best hier. Ik ben inderdaad ergens allergisch voor en dat is dat er over anderen die niet op dit forum in negatieve zin wordt gesproken. Laat me a.u.b. weten als ik me daar zelf ook schuldig aan maak.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid

Bericht door pierre27 »

Wandelende schreef:Doe eens lief tegen elkaar.

Je hebt weer gelijk Wandelende...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Terri schreef:Dat is eigenlijk altijd een beetje mijn probleem geweest met dit forum.
Er is duidelijk onderscheid.
Sommige posters mogen heel ver gaan met insinuaties, op de man spelen en soms zelfs kwetsend zijn.
Mij is nooit duidelijk geworden waarom er niet meer objectiviteit is.
Die verzuchting is wel vaker gemaakt door meerdere forummers, ook door mij.
Terri schreef:Of roepen zij het 'slechte' in ons naar boven,
Ja wonderlijk. Achter elke forumnaam schuilt een mens, met zwakheden.
En zo'n pijl kan weleens heel diep inslaan, als ie op het verkeerde moment afgeschoten wordt.
Wandelende schreef:Doe eens lief tegen elkaar.
Even knuffelen met zn allen
Afbeelding
En ze lijken toch echt wel op elkaar. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Wandelende schreef:Doe eens lief tegen elkaar.
Even knuffelen met zn allen
Afbeelding
En ze lijken toch echt wel op elkaar. ;)
Die linkse heeft wel veel met gemeente-zijn, dat kan niet kloppen?
En die rechtse, zie je dat? Die zet zichzelf een beetje buiten de groep!
En de vier bovenste? Ja die hebben altijd het hoogste woord, vriendjespolitiek ook nog.

Ik denk dat de fotograaf niet deugd.
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Wandelende schreef: Die linkse heeft wel veel met gemeente-zijn, dat kan niet kloppen?
En die rechtse, zie je dat? Die zet zichzelf een beetje buiten de groep!
Dat zie je verkeerd.
Die rechtse zet zich juist breed voor de middelste.
En die linkse stelt zich gereserveerd op, maar laat de groep niet los hoor. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Wandelende schreef: Die linkse heeft wel veel met gemeente-zijn, dat kan niet kloppen?
En die rechtse, zie je dat? Die zet zichzelf een beetje buiten de groep!
Dat zie je verkeerd.
Die rechtse zet zich juist breed voor de middelste.
En die linkse stelt zich gereserveerd op, maar laat de groep niet los hoor. :)
Weet je wie de fotograaf is?
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Wandelende schreef: Weet je wie de fotograaf is?
Fajar Andriyanto (onebigphoto)
Ik vind het zulke schattige diertjes. Ze hebben wel klauwtjes, maar snoezige bekkies. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Dankjewel Mara;-) En Terri ook. Ik heb dat ook wel eens gedacht. Ik denk dat dat komt omdat de moderatoren het karakter van het forum willen behouden, en je kunt op een correcte manier daar ook afbreuk aan doen, terwijl andere (misschien niet correcte) bijdragen (althans in de beleving van sommigen) het reformatorisch karakter zouden onderstrepen. Mijns inziens is dat overigens een vergissing, want alles wat werkelijk reformatorisch is, moet ten eerste ook de eisen van een christelijke bijdrage kunnen doorstaan. De praktijk is echter, dat sommige beweerdelijk reformatorische gewoonten buitengewoon onchristelijk zijn. Een daarvan is het afgeven op andere mensen. Gelukkig ben ik dat in mijn kerken van zowel de dominee als van de kerkenraad nooit tegengekomen.

Laat ik tenslotte nog zeggen dat Marion op dit forum een voorbeeld was van iemand die kritisch naar zichzelf kan kijken. Dat is ook niet iedereen gegeven.

Dus ook wat dat betreft, is het mijns inziens jammer dat je vertrekt.
Gesloten