Afscheid

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

Rustig maar, onze anonieme moderators zullen zo trachten dit topic, met een schijn van moderatie, in de anonimiteit laten verdwijnen.

De schijn, dames en heren, de schijn telt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:De schijn, dames en heren, de schijn telt.
:yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Afscheid

Bericht door Stof »

Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:Hetwelk is overgezet zijnde: Neem afscheid.
Hetwelk we willen trachten te verklaren aan de hand van een drietal punten:

- gekwetst op het forum'
- afscheid nemen van het forum
- terugkomen naar het forum.

Waarna we met een woord van excuses willen besluiten.
Hierin mag ik me verklaard weten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid

Bericht door eilander »

Ik weet niet zo goed wat jullie zoal in dit topic willen bespreken, maar het lijkt nu wel erg niet-inhoudelijk te worden. Kan het een beetje meer inhoudelijk?
En bedankt voor je tip, Wim. Ik ga er eens over nadenken.
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid

Bericht door Mannetje »

Mijn suggestie: neem afscheid van dit topic.

Wie een laatste bericht wil plaatsen kan daar vast wel een plekje voor vinden.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:Rustig maar, onze anonieme moderators zullen zo trachten dit topic, met een schijn van moderatie, in de anonimiteit laten verdwijnen.

De schijn, dames en heren, de schijn telt.
Niet zo ontzettend bijdehand broeder.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Stof schreef:
Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:Hetwelk is overgezet zijnde: Neem afscheid.
Hetwelk we willen trachten te verklaren aan de hand van een drietal punten:

- gekwetst op het forum'
- afscheid nemen van het forum
- terugkomen naar het forum.

Waarna we met een woord van excuses willen besluiten.
Hierin mag ik me verklaard weten.
:haha :haha :haha
Serieus, niet bewust op iemand hoor!
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:Ik weet niet zo goed wat jullie zoal in dit topic willen bespreken, maar het lijkt nu wel erg niet-inhoudelijk te worden. Kan het een beetje meer inhoudelijk?
En bedankt voor je tip, Wim. Ik ga er eens over nadenken.

Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Online
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn allerlei opvattingen in de gereformeerde gezindte die je hier niet mag verdedigen, zelfs als volgens mij die binnen de grondslag van het forum vallen. Je mag alleen mensen die iets anders denken niet onmiddellijk als duivelskinderen betitelen en dat soort dingen. Dat heeft niets met gerechtvaardigde toorn te maken, maar met kinderlijk gekrakeel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik weet niet zo goed wat jullie zoal in dit topic willen bespreken, maar het lijkt nu wel erg niet-inhoudelijk te worden. Kan het een beetje meer inhoudelijk?
En bedankt voor je tip, Wim. Ik ga er eens over nadenken.

Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Ik meen dat daar onlangs juist een discussie over gevoerd is.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik weet niet zo goed wat jullie zoal in dit topic willen bespreken, maar het lijkt nu wel erg niet-inhoudelijk te worden. Kan het een beetje meer inhoudelijk?
En bedankt voor je tip, Wim. Ik ga er eens over nadenken.

Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Ik meen dat daar onlangs juist een discussie over gevoerd is.
Staat nog steeds in moderatie? Of doel je op een andere discussie die toegankelijk is?
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Afscheid

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Geen wonder dat er zoveel kerkscheuringen zijn. Onder het mom van de aloude waarheid vervallen blijkbaar de fatsoensnormen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn allerlei opvattingen in de gereformeerde gezindte die je hier niet mag verdedigen, zelfs als volgens mij die binnen de grondslag van het forum vallen. Je mag alleen mensen die iets anders denken niet onmiddellijk als duivelskinderen betitelen en dat soort dingen. Dat heeft niets met gerechtvaardigde toorn te maken, maar met kinderlijk gekrakeel.
Dat heb je echt mis. Iets wat je hoort te respecteren afdoen als kinderlijk gekrakeel is wat zwak. Neem de ander serieus.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef: Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Geen wonder dat er zoveel kerkscheuringen zijn. Onder het mom van de aloude waarheid vervallen blijkbaar de fatsoensnormen.
Tja.....
Ds. Bogerman zou, volgens de moderatie van RF, het zwijgen zijn opgelegd. Arminius mag blijven.
Fatsoen is niet iets absoluuts. Het is gerelateerd aan inhoud. Mensen zijn geen robots. Het probleem is dat juist degenen die er het minst op betrokken zijn ook het beste afstand kunnen houden. (Begaafden niet te na gesproken overigens, die zijn er gelukkig ook)
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 09 aug 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Zeer eens. Arminius was zo gewiekst dat zelfs Gomarus hem eerst geloofde. Wie het vatten kan, die vatte het.

Overigens hoop ik dat ik onder de begaafden geschaard mag worden. :nananere
Laatst gewijzigd door Jantje op 09 aug 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten