Afscheid

DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Goudleus schreef:Ik ga hier weg. Ergens heb ik altijd gehoopt dat mensen tot elkaar konden komen. Inmiddels denk ik dat dat in de huidige gereformeerde gezindte niet mogelijk is. Men is vooral benieuwd naar de letter: wat mag wel, wat mag niet. bovendien is men vooral bezig met bijzaken, waardoor verschillen alleen maar benadrukt worden. Prima, maar ik trek die discussies niet.

Overigens: de koude liefdeloosheid die spreekt uit de Nashville-discussie was voor mij persoonlijk de druppel. Ik weet dat God mij liefheeft, en dat Hij mij zelf vormde. Dat troost me en geeft me houvast.a Dieu!
Wat jammer nu. Gelukkig is er altijd een weg terug, want ik kon mij aardig in je opvattingen vinden.

Ik zie trouwens niet veel liefdeloosheid in deze discussie, wel enige botheid, maar dat hoort er hier bij.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Wat ben je vaag Jantje. Weinig of geen, maar geen afscheid dus?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Wat ben je vaag Jantje. Weinig of geen, maar geen afscheid dus?
Geen deelname meer in actieve discussies, wel nog terzijde opmerkingen zoals een aanbeveling van een preek of een beroep in het beroepingswerkdraadje.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Wat ben je vaag Jantje. Weinig of geen, maar geen afscheid dus?
Geen deelname meer in actieve discussies, wel nog terzijde opmerkingen zoals een aanbeveling van een preek of een beroep in het beroepingswerkdraadje.
Je bent dus selectief afwezig. Fijn dat je toch nog een beetje aanwezig blijft Jantje!
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Dat is jammer. Wellicht bedenk je je nog. De discussie met Bezorgd zou hiervoor geen aanleiding moeten zijn, mijns inziens.

Laat iedereen vooral zichzelf blijven, met of zonder pb's. In reformatorisch Nederland is al groepsdruk genoeg (niet dat ik daar ooit last van heb).
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Afscheid

Bericht door Thuisvrouw »

Hoewel ik eerlijk gezegd niet de keuze gemaakt had die jij maakte, vind ik dat je je niet hoeft te onttrekken aan discussies. Dus misschien bedenk je je nog.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Duidelijk teken aan de wand.

Sterkte Jantje. ;)
(~)
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Afscheid

Bericht door Valcke »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Erg jammer, Jantje. Ik waardeerde je bijdragen! Hoop je toch weer terug te zien.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Afscheid

Bericht door Desiree »

Bedankt en zelf het beste Jantje!

Soms verdwijnen discussies omdat het blijkt dat in de praktijk je echt broer en zus in het geloof bent. Elkaar helpen, elkaar vertroosten en leren en tot elkaar tot Later zeggen. Omdat dát ons doel is..

Maar bewustwording kan natuurlijk geen kwaad.

Werkse!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Ik snap Jantje wel. Helemaal afscheid nemen is toch lastig, hoevelen hebben al geen afscheid genomen en zijn vervolgens weer terug. Dus wat rustig aan doen is heel verstandig. Ik doe dat regelmatig, alleen meld ik dat niet in deze topic. Lijkt me ook niet nodig.

Blijft toch een vreemd ding, dat forum.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:Ik snap Jantje wel. Helemaal afscheid nemen is toch lastig, hoevelen hebben al geen afscheid genomen en zijn vervolgens weer terug. Dus wat rustig aan doen is heel verstandig. Ik doe dat regelmatig, alleen meld ik dat niet in deze topic. Lijkt me ook niet nodig.

Blijft toch een vreemd ding, dat forum.
Ik mis bij dit soort posts altijd weer de like knop!
:super :super
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Ik snap Jantje wel. Helemaal afscheid nemen is toch lastig, hoevelen hebben al geen afscheid genomen en zijn vervolgens weer terug. Dus wat rustig aan doen is heel verstandig. Ik doe dat regelmatig, alleen meld ik dat niet in deze topic. Lijkt me ook niet nodig.

Blijft toch een vreemd ding, dat forum.
Inderdaad... Een vreemd ding. Ik had het niet beter kunnen omschrijven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Afscheid

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Reden temeer voor die fysieke RF-meeting ergens in Zeeland Jan. Heb je volgende week biddag of is dat bij jou later?
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Bertiel »

Ad Anker schreef:
Blijft toch een vreemd ding, dat forum.
denk niet dat het aan het forum ligt, met dank aan ds Doornenbal hier een citaat van Martinus Nijhof: Het leven is een vreemde reis, ons hart een donker ding...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gesloten