Afscheid

GKVerontrust
Verbannen
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 feb 2018, 18:48

Re: afscheid

Bericht door GKVerontrust »

Even geen idee wat je nu bedoelt.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: afscheid

Bericht door Mannetje »

helma schreef:Zonder alle bijdragen te lezen waardoor dit afscheid nodig is...
Laten we alsjeblieft goed nadenken over het feit dat het toch wel erg pijnlijk is dat mensen zich hier niet 'veilig' voelen als ze eerlijke bijdragen vanuit hun hart typen. En om deze reden afscheid nemen.
Dat is toch refoforum onwaardig.
(En vrouwen zijn misschien wat gevoeliger dan mannen; maar ik herken het wel om slecht te slapen vanwege het forum)
Laat het voor de 'achterblijvers' een aansporing zijn om reacties te wegen.
Ik vind het erg jammer dat twee gewaardeerde leden afscheid nemen.
Of het met man/vrouw te maken heeft betwijfel ik. Of ik van refoforum wakker heb gelegen weet ik niet, maar wel van andere fora. Gelukkig al wel langer terug. Als ik merk dat ik emotioneel betrokken begin te raken bij een forum duik ik tegenwoordig onder.

Ik denk dat je een zekere mate van hooggevoeligheid nodig hebt om hier last van te hebben of het ook maar te begrijpen.

Dat maakt wederzijds begrip ook meteen lastig. Er is absoluut sprake van communicatie op verschillende golflengtes.

Wie hier al wat langer rondhangt kan op den duur wel aardig weten (dat is iets anders dan begrijpen!) hoe gevoelig een ander is. Daar kun je vervolgens ook rekening mee houden, twee kanten op. (Ik zal bijvoorbeeld niet gauw geraakt zijn door een scherp Ankertje, om maar even op Ad te reageren.)

Wat betreft GKVerontrust: je lijkt hier net te komen kijken, wij weten niet dat je al langer meeleest, wij kunnen ook niet inschatten hoe jij dingen bedoelt. Dientengevolge zou ik je willen vragen niet meteen er vol in te gaan. Als nieuwe forummer meteen hard partij trekken komt niet heel tactvol over...
-
GKVerontrust
Verbannen
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 feb 2018, 18:48

Re: afscheid

Bericht door GKVerontrust »

Bedankt voor je feedback. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en ik zal proberen er rekening mee te houden!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: afscheid

Bericht door Desiree »

Desiree schreef:
-DIA- schreef:Een paar opmerkingen.
Wat ik op het forum schrijf, dat kan ik hier nergens kwijt.
Ik ben van nature open, en de enige ongehuwde broer die ik heb is zeer introvert, en heeft min of meer een aversie ontwikkeld tegen alles wat hem aan de kerk (waar hij toch belijdenis heeft gedaan). Ik bedoel dit niet om kwaad over mijn lieve (de bloedbanden zijn nauw!) broer te zeggen, noch achterklap, maar om de feiten.
Nu is praten over gewone zaken al moeilijk. Je kunt de dingen die je om je heen waarneemt niet neutraal benoemen. Je wereldbeeld, als dat door je belijdenis is gestempeld wordt niet aanvaard of je krijgt zoiets wat we soms op het forum ook waarnemen. Zit hij klem dat is hij stil, zegt niets, je kunt dat niet doorgronden, maar toegeven of 'sorry' zeggen is iets wat niet kan. Terwijl dat de mens juist wel siert. Ik hoop recht door zee te kunnen zijn, zonder de bedoeling ooit iemand te kwetsen.
Waar het hier niet altijd kan, wil er een normaal samenleven mogelijk zijn. Dat is dan vaak een zwijgen in de praktijk waar het gemoed wel eens vol is. En het dan nergens kwijt te kunnen (onder de mensen).
Beste Dia,
Ik ga hier nog op reageren, maar dat kan nu niet.
Tot dan.
Beste Dia,

Het lijkt me wel lastig om ´waar het hart vol van is´ niet te kunnen uiten. En als je dan op het refoforum zit, dan krijg je ook niet altijd gelijk. Dat hoeft ook niet, maar soms is het fijn als je samen een bepaalde gedachte deelt. Dat verbindt wel. Dat is fijn.

Ik zou bij je broer wel gewoon jezelf zijn. Net zo goed als hij zichzelf mag zijn. Kerkgaan etc hoort bij jou. Beetje nuchter houden, denk ik. Maar moeilijk hoor als het om het geloof gaat.... gaat diep he. Je wilt het allerbeste voor je broer.. maar je kunt het allerbeste ook doen.. het groene licht naar Boven staat altijd aan, zei wijlen Ds. Wink. Mooie uitspraak die ik nu nog weet. Ik weet verder ook geen antwoord. Jij kent de situatie het beste.

Refoforum is meer discussieforum toch. Ik maak er soms een dagboek van.. of een refocafé om even bij te kletsen. Maar ik denk dat het goed is om gezelligheid op het forum te hebben zonder gelijk in dikke discussie te gaan.

Ik wilde even reageren omdat wat je geschreven had, mij raakte.

Groet uit een witte wereld!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: afscheid

Bericht door -DIA- »

Desiree schreef:
Desiree schreef:
-DIA- schreef:Een paar opmerkingen.
Wat ik op het forum schrijf, dat kan ik hier nergens kwijt.
Ik ben van nature open, en de enige ongehuwde broer die ik heb is zeer introvert, en heeft min of meer een aversie ontwikkeld tegen alles wat hem aan de kerk (waar hij toch belijdenis heeft gedaan). Ik bedoel dit niet om kwaad over mijn lieve (de bloedbanden zijn nauw!) broer te zeggen, noch achterklap, maar om de feiten.
Nu is praten over gewone zaken al moeilijk. Je kunt de dingen die je om je heen waarneemt niet neutraal benoemen. Je wereldbeeld, als dat door je belijdenis is gestempeld wordt niet aanvaard of je krijgt zoiets wat we soms op het forum ook waarnemen. Zit hij klem dat is hij stil, zegt niets, je kunt dat niet doorgronden, maar toegeven of 'sorry' zeggen is iets wat niet kan. Terwijl dat de mens juist wel siert. Ik hoop recht door zee te kunnen zijn, zonder de bedoeling ooit iemand te kwetsen.
Waar het hier niet altijd kan, wil er een normaal samenleven mogelijk zijn. Dat is dan vaak een zwijgen in de praktijk waar het gemoed wel eens vol is. En het dan nergens kwijt te kunnen (onder de mensen).
Beste Dia,
Ik ga hier nog op reageren, maar dat kan nu niet.
Tot dan.
Beste Dia,

Het lijkt me wel lastig om ´waar het hart vol van is´ niet te kunnen uiten. En als je dan op het refoforum zit, dan krijg je ook niet altijd gelijk. Dat hoeft ook niet, maar soms is het fijn als je samen een bepaalde gedachte deelt. Dat verbindt wel. Dat is fijn.

Ik zou bij je broer wel gewoon jezelf zijn. Net zo goed als hij zichzelf mag zijn. Kerkgaan etc hoort bij jou. Beetje nuchter houden, denk ik. Maar moeilijk hoor als het om het geloof gaat.... gaat diep he. Je wilt het allerbeste voor je broer.. maar je kunt het allerbeste ook doen.. het groene licht naar Boven staat altijd aan, zei wijlen Ds. Wink. Mooie uitspraak die ik nu nog weet. Ik weet verder ook geen antwoord. Jij kent de situatie het beste.

Refoforum is meer discussieforum toch. Ik maak er soms een dagboek van.. of een refocafé om even bij te kletsen. Maar ik denk dat het goed is om gezelligheid op het forum te hebben zonder gelijk in dikke discussie te gaan.

Ik wilde even reageren omdat wat je geschreven had, mij raakte.

Groet uit een witte wereld!
Dank voor de reactie! Ik hoop mezelf te blijven (misschien in bepaalde zin dan, misschien begrijpt iemand het). Dat is ook niet het probleem. Het probleem is juist dat ik mezelf niet kan zijn. Of ja... probleem... met de jaren weet je soms ook niet anders meer. Het is meer dat ik veel op eieren moet lopen, kan ik dit zeggen, kan dat niet?

Misschien is het nu weer iets te persoonlijk of schend ik de 'privacy-regels' van mezelf, maar anders kon ik het niet uitleggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: afscheid

Bericht door DDD »

Iedereen heel veel sterkte. Ik hoop niet dat ik iemand heb gekwetst, maar dat kan wel. Daarvoor zou ik dan graag mijn excuses aanbieden. Ik heb me trouwens ook wel eens erg opgewonden over een bijdrage op RF dus daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Niet iedereen is gezegend met natuurlijk relativeringsvermogen en ook niet iedereen kan respect opbrengen voor meningsverschillen.

Ik ben het met Hendrien eens, en ook met Eilander, behalve dan dat ik vind dat Samanthi ook persoonlijke aanvallen deed op en de persoonlijke integriteit in twijfel trekt van mensen die zij niet kan volgen. Daar ben ik een duidelijk voorbeeld van.

Maar ik hoop dus dat forumleden elkaar (en meer in het bijzonder: mij) dan ook aanspreken als er iets niet goed gaat.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: afscheid

Bericht door JCRyle »

DDD schreef:Maar ik hoop dus dat forumleden elkaar (en meer in het bijzonder: mij) dan ook aanspreken als er iets niet goed gaat
Hier wil ik mij graag bij aansluiten. Als mensen dus iets - bezwaar of moeite - tegen iemands reactie(s) heeft, laat deze het dan via PB aan de desbetreffende forummer weten. Dus om het concreet in te vullen: Als jullie moeite of bezwaar hebben tegen reacties van mij - in wat voor zin dan ook - dan verneem ik dat graag. :super
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: afscheid

Bericht door Jeremiah »

samanthi schreef:Hierbij neem ik afscheid van RF, bedankt voor de goede discussies, ik heb veel geleerd.

Helaas ben ik ook teleurgesteld om de veroordelingen, de harde kritiek, de geesteloosheid, de storyverhalen, ik ben alle negatieviteit helemaal zat. Ook vind ik het kwetsend dat als er iets over de Heere Jezus gezgd wordt dat hier veel tegenstand krijgt, je meteen weggezet wordt dat je de wet niet meer wil horen e.d.

Ik heb wel kostbare vriendschappen overgehouden en daar ben ik dankbaar voor, de Meeting moet maar op een andere plek plaatsvinden.

Het ga jullie goed!
Veel tegenstand ontvangen als je goed wil spreken van de Heere Jezus. Ik vind dit echt vreselijk om zo te lezen. Kan er niets anders van zeggen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: afscheid

Bericht door JCRyle »

Iemand kan het wel ervaren, maar dat is nog niet gelijk de algemene praktijk. Het neemt het gevoel niet weg van haar, als ik zeg dat ik het niet herken, toch wil ik dat wel benoemen. Iedereen mag hier goed van Christus spreken is mijn ervaring. Dat is geen punt van discussies. De accenten van het spreken over Christus zijn dat wel. En daar zie je de diversiteit openbaar komen; in de accenten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: afscheid

Bericht door refo »

Maar als je een kerkverband met wat andere gewoonten gaat vergelijken met een gymnastiekvereniging ga je toch te ver.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: afscheid

Bericht door JCRyle »

refo schreef:Maar als je een kerkverband met wat andere gewoonten gaat vergelijken met een gymnastiekvereniging ga je toch te ver.
Valt reuze mee met het te ver gaan, net als het niet smakeloos is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: afscheid

Bericht door eilander »

Terri schreef:Dit is nummer 3 in een hele korte tijd, die een soort van afscheid neemt, alle drie fijne posters, ik vind dit reuze jammer en zie ze met spijt gaan.
Moeten we niet eens achter onze oren krabben, of de toon hier wel altijd 'juist is? En onnodig aanvallend soms met (te) snel een veroordeling als het 'anders' is dan onze mening?
Ik heb deze posting even uit een ander topic gehaald.
Als moderator ben ik altijd wat terughoudend in de 'afscheidstopics', gewoon omdat ik het lastig vind. Redenen van vertrek zijn niet altijd dezelfde, en de duur van het wegblijven ook niet ;)
Toch zat ik me onder andere naar aanleiding van deze posting van Terri af te vragen of er voor mij/ons als moderator(s) iets te leren is. Op het gevaar af om totaal tegengestelde adviezen te krijgen, stel ik de vraag toch maar. Op persoonlijke titel trouwens.
Wil je liever per PB iets kwijt, dan kan dat ook (zeker in dat geval niet over andere forummers gaan praten graag).
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: afscheid

Bericht door ejvl »

eilander schreef:
Terri schreef:Dit is nummer 3 in een hele korte tijd, die een soort van afscheid neemt, alle drie fijne posters, ik vind dit reuze jammer en zie ze met spijt gaan.
Moeten we niet eens achter onze oren krabben, of de toon hier wel altijd 'juist is? En onnodig aanvallend soms met (te) snel een veroordeling als het 'anders' is dan onze mening?
Ik heb deze posting even uit een ander topic gehaald.
Als moderator ben ik altijd wat terughoudend in de 'afscheidstopics', gewoon omdat ik het lastig vind. Redenen van vertrek zijn niet altijd dezelfde, en de duur van het wegblijven ook niet ;)
Toch zat ik me onder andere naar aanleiding van deze posting van Terri af te vragen of er voor mij/ons als moderator(s) iets te leren is. Op het gevaar af om totaal tegengestelde adviezen te krijgen, stel ik de vraag toch maar. Op persoonlijke titel trouwens.
Wil je liever per PB iets kwijt, dan kan dat ook (zeker in dat geval niet over andere forummers gaan praten graag).
Ik vind juist dat jullie het als moderators heel goed doen.
Ik blijf van mening dat er mensen zijn die zich nogal snel aangevallen of gekwetst voelen. Onnodig wat mij betreft.
Of diegenen moeten leren zaken te relativeren, of alles postings moeten in het straatje van iedereen passen. En dat laatste is onmogelijk omdat er zoveel verschillende mensen zijn.
Tegen mij kun je zeggen, EJvL, ik vind dat jij totaal verkeerd bezig bent, je bent compleet van de oude waarheid afgedwaald, je bent onbijbels, en meer zulke zaken.
Dat vind ik geen enkel probleem, ik analyseer, overdenk en relativeer. Misschien het voordeel van autistisch denken. :)
Maar bij een ander komt dit snoeihard binnen, voelen zich gekwetst en nemen afscheid.

Ik vind dat jullie het als moderators heel goed doen, discussies worden niet zomaar afgekapt, afwijkende meningen mogen beargumenteerd worden (mits binnen de grondslag natuurlijk), en er worden goede discussies gevoerd.
Als ik voor mijzelf spreek, ik leer vaak dingen bij op RF.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Afscheid

Bericht door Herman »

Volgens mij ben je er als moderator niet verantwoordelijk voor te voorkomen dat er het in discussies wel eens botst. Als er een geschil is gerezen kan je als forumlid prima per PB proberen dat te overbruggen. Dan blijken dingen opeens bespreekbaar te zijn.

En veelal is mijn waarneming van een bepaalde tegenstelling vaak heel anders is, dan dat forumleden dat zelf blijkbaar ervaren. De nuchtere lijn van ejvl hanteer ik ook. Ik kan genoemde vertrekredenen dan ook moeilijk meemaken.

En verder doen we hier aan digitale communicatie. Ik vind dat je je moet realiseren dat digitaal communiceren absoluut het minst geschikt is om een persoonlijke en vertrouwelijke relatie op te bouwen. Probeer dat dan ook niet met een openbaar digitaal medium te bereiken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Afscheid

Bericht door helma »

Wat is de reden voor het vertrek van Desiree?
Volgens mij had dit niet te maken met andere forummers maar om zichzelf te begrenzen.
Dacht ik op te merken...maar misschien heb ik wat gemist.

Verder heeft ieder hier vooral zelf te kijken naar de manier van reageren. Je typt sneller iets dan je in real life zou zeggen.
Kan soms best op een andere manier.

En als moderator ben je geen politieagent die alles kan en moet aansturen. We zijn allemaal volwassen. Praat een verschil uit en lukt dat niet probeer iemand dan maar wat te negeren. In het dagelijks leven laat ik iemand soms ook praten omdat ik weet dat we elkaar toch niet gaan begrijpen.
Je kan niet met iedereen vriendjes zijn.
Gesloten