Afscheid

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid

Bericht door pierre27 »

huisman schreef:Even melden dat ik tijdelijk afscheid neem tot iig na de zomer.

Kleine evaluatie mijnerzijds:

Verbonds en doopdiscussies zijn zo vaak langs gekomen dat ze gaan vervelen. Mijn standpunten in deze zouden voor een ieder helder kunnen zijn.

Topics over GG kruiningen of GGiN Opheusden vond ik storend en wilde daar ook niet aan meedoen.

Blijf het zorgelijk vinden dat zovelen op dit forum zo schoppen tegen de afbrokkelende refozuil. Waarom is mij een raadsel of het moet zijn dat wij het prettiger vinden om ons zoveel mogelijk te assimileren . Geen verschil in kleding, omgang media, bioscoopbezoek,sportverdwazing ( denk aan WK,F1 enz.) etc.
Zijn toch allemaal maar uiterlijke bijzaken. :hum

Dus voorlopig ::bye
Goede rusttijd toegewenst. In grote lijnen kan ik je posting volgen. Je zorg deel ik!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Afscheid

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
Mannetje schreef:
Lilian1975 schreef:
huisman schreef:Even melden dat ik tijdelijk afscheid neem tot iig na de zomer.

Kleine evaluatie mijnerzijds:

Verbonds en doopdiscussies zijn zo vaak langs gekomen dat ze gaan vervelen. Mijn standpunten in deze zouden voor een ieder helder kunnen zijn.

Topics over GG kruiningen of GGiN Opheusden vond ik storend en wilde daar ook niet aan meedoen.

Blijf het zorgelijk vinden dat zovelen op dit forum zo schoppen tegen de afbrokkelende refozuil. Waarom is mij een raadsel of het moet zijn dat wij het prettiger vinden om ons zoveel mogelijk te assimileren . Geen verschil in kleding, omgang media, bioscoopbezoek,sportverdwazing ( denk aan WK,F1 enz.) etc.
Zijn toch allemaal maar uiterlijke bijzaken. :hum

Dus voorlopig ::bye



Ook jij een fijne vakantie.

Tip:
Misschien kan je die periode ook gebruiken om je eigen reacties of juist niet reacties tegen de loep te houden. En dan kan je in je evaluatie meenemen dat niet alles schoppen hoeft te zijn als er kritische vragen gesteld worden. En jezelf de vraag stellen of die vragen niet altijd alleen uit de wil om te assimileren gesteld worden. (en nee uiteraard wordt het ook wel gedaan om te schoppen. Maar gooi niet het kind met het badwater weg...)
Maar dat die kritische vragen misschien juist wel eens gesteld kunnen worden om helder te krijgen wat nu werkelijk bijbels is en bij een christelijke levenswandel past. En of het op deze wijze krampachtig in stand houden van een refozuil wel zo verantwoord is. Als die refozuil in feite staat of valt bij rokken voor jou. En kennelijk niet meer is. :oO .
Dit concludeer ik uit het feit dat je niet serieus ingaat op de argumenten van anderen.
En volgens mij is hier op het forum geen discussie geweest over WK etc. Of ik moet iets gemist hebben?
Dus neem me niet kwalijk als ik dit een wat zeurderige en kleinzielige of vol zelfmedelijdende reactie vind. Om weer even in de belangstelling te staan om het zo even in dit topic te plaatsen...

Evengoed nogmaals een goede vakantie. :super
Ik vind dit wel een humorvolle reactie.
Natuurlijk is het ontzettend stout van mij om op te merken dat Lilian al bijna 3 hele weken lid is hier en huisman tot het meubilair behoort. Dat mag ik volstrekt niet zeggen en daarom zal ik het ook niet herhalen. Maar ik hem het toch mooi even stiekem opgemerkt.
Meubilair kan op zijn tijd ontzettend mooi en functioneel zijn. En hele goede diensten bewijzen. Gewoon omdat het in de kern goed is. Maar als het er lang staat en niet regelmatig nagekeken wordt of het nog wel functioneert, kan het ipv mooi en finctioneel, oud en niet functioneel zijn, ondanks dat het in zijn kern goed is, komt het niet tot zijn recht.
En een goede interieurdeskundige zal het dan ook durven bijschaven. Reformeren... Ook al lijkt het commentaar /advies te komen van een voor het oog buitenstaander, die heel wat minder lang lid is van de refoforumclan. Maar misschien ook al jarenlang ervaring heeft buiten die refoforumclan ;) . En met een frisse blik de refoforumclan huiskamer met zijn soms oude meubelstukken bekijkt. En met beide benen in de refowereld leeft. :)

verder wil deze stuurman aan wal best wel ook zijn frisse kijk tegen het licht houden en kan oude meubelstukken erg waarderen. Maar als ze al te erg kraken naar zijn zin, wil hij graag een beetje smeren. Uiteraard met respect voor het meubelstuk dat ouder is dan de drie weken :super
Eerlijk gezegd vind ik dat je huisman met deze reactie tekort doet. Met name het vetgedrukte deel getuigt daar van. Huisman weet nl heel goed wat er buiten de refowereld speelt en heeft heel bewust in zijn leven keuzes gemaakt en niet klakkeloos, omdat het zo hoort ( zoals jij suggereert). En hij kan zijn gemaakte keuzes heel goed onderbouwen.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Afscheid

Bericht door olfie »

Begrijpelijk. Zoals je ziet zijn er meerderen die je zorg delen. Die zorg gaat hier ook niet opgelost worden door discussies helaas, ondanks jouw grote inspanningen ;) .
Goede vakantie gewenst.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Afscheid

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
Mannetje schreef:
Lilian1975 schreef:



Ook jij een fijne vakantie.

Tip:
Misschien kan je die periode ook gebruiken om je eigen reacties of juist niet reacties onder de loep te nemen.En dan kan je in je evaluatie meenemen dat niet alles schoppen hoeft te zijn als er kritische vragen gesteld worden. En jezelf de vraag stellen of die vragen niet altijd alleen uit de wil om te assimileren gesteld worden. (en nee uiteraard wordt het ook wel gedaan om te schoppen. Maar gooi niet het kind met het badwater weg...)
Maar dat die kritische vragen misschien juist wel eens gesteld kunnen worden om helder te krijgen wat nu werkelijk bijbels is en bij een christelijke levenswandel past. En of het op deze wijze krampachtig in stand houden van een refozuil wel zo verantwoord is. Als die refozuil in feite staat of valt bij rokken voor jou. En kennelijk niet meer is. :oO .
Dit concludeer ik uit het feit dat je niet serieus ingaat op de argumenten van anderen.
En volgens mij is hier op het forum geen discussie geweest over WK etc. Of ik moet iets gemist hebben?
Dus neem me niet kwalijk als ik dit een wat zeurderige en kleinzielige of vol zelfmedelijdende reactie vind. Om weer even in de belangstelling te staan om het zo even in dit topic te plaatsen...

Evengoed nogmaals een goede vakantie. :super
Ik vind dit wel een humorvolle reactie.
Natuurlijk is het ontzettend stout van mij om op te merken dat Lilian al bijna 3 hele weken lid is hier en huisman tot het meubilair behoort. Dat mag ik volstrekt niet zeggen en daarom zal ik het ook niet herhalen. Maar ik hem het toch mooi even stiekem opgemerkt.
Meubilair kan op zijn tijd ontzettend mooi en functioneel zijn. En hele goede diensten bewijzen. Gewoon omdat het in de kern goed is. Maar als het er lang staat en niet regelmatig nagekeken wordt of het nog wel functioneert, kan het ipv mooi en finctioneel, oud en niet functioneel zijn, ondanks dat het in zijn kern goed is, komt het niet tot zijn recht.
En een goede interieurdeskundige zal het dan ook durven bijschaven. Reformeren... Ook al lijkt het commentaar /advies te komen van een voor het oog buitenstaander, die heel wat minder lang lid is van de refoforumclan. Maar misschien ook al jarenlang ervaring heeft buiten die refoforumclan ;) . En met een frisse blik de refoforumclan huiskamer met zijn soms oude meubelstukken bekijkt. En met beide benen in de refowereld leeft. :)

verder wil deze stuurman aan wal best wel ook zijn frisse kijk tegen het licht houden en kan oude meubelstukken erg waarderen. Maar als ze al te erg kraken naar zijn zin, wil hij graag een beetje smeren. Uiteraard met respect voor het meubelstuk dat ouder is dan de drie weken :super
Eerlijk gezegd vind ik dat je huisman met deze reactie tekort doet. Met name het vetgedrukte deel getuigt daar van. Huisman weet nl heel goed wat er buiten de refowereld speelt en heeft heel bewust in zijn leven keuzes gemaakt en niet klakkeloos, omdat het zo hoort ( zoals jij suggereert). En hij kan zijn gemaakte keuzes heel goed onderbouwen.
Misschien het door jou vetgedrukte beter lezen?
Refoforumclan is nl. niet de hele refowereld. En buiten de clan van refoforum is de totale wereld inclusief de refowereld. En daar staan jij, ik en Huisman middenin. Keuzes hebben gemaakt in het leven vrijwaard niemand ( en huisman is niet de enige die keuzes heeft moeten maken) om als er een bepaald beroep op verantwoording van die keuzes wordt gedaan om die verantwoording te negeren, als door anderen gevraagd wordt,het nog eens naast het Woord te leggen. En als je besluit aan bepaalde discussies niet mee te doen. Dan reageer je helemaal niet, ook niet via een afscheidstopic waar elke discussie verder uitgesloten is. Ook reageer je niet half. Door alleen te reageren op wat jou of wie je uitkomt. En dat gebeurt wel degelijk in bepaalde discussies. Los van het feit dat Huisman in veel dingen gelijk heeft. En dat had je ook uit mijn citaat op kunnen maken . Verder reageer ik vooral op het in mijn ogen ongenuanceerde denken dat elke vraag een schoppen is tegen of gesteld wordt vanuit de wil om te assimileren. Daarmee doe je een deel van de refoforummers tekort. Dat ongenuanceerde proefde ik in zijn reactie ::bye
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid

Bericht door Mannetje »

Heerlijk, zo'n vasthoudende poster! ;)
-
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Afscheid

Bericht door Erasmiaan »

Mannetje schreef:Heerlijk, zo'n vasthoudende poster! ;)
Vermoeiend, bedoel je?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Afscheid

Bericht door Orchidee »

Not!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Heerlijk, zo'n vasthoudende poster! ;)
En ze verwoordt het heel netjes.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Afscheid

Bericht door Isala »

huisman schreef:Even melden dat ik tijdelijk afscheid neem tot iig na de zomer.

Kleine evaluatie mijnerzijds:

Verbonds en doopdiscussies zijn zo vaak langs gekomen dat ze gaan vervelen. Mijn standpunten in deze zouden voor een ieder helder kunnen zijn.

Topics over GG kruiningen of GGiN Opheusden vond ik storend en wilde daar ook niet aan meedoen.

Blijf het zorgelijk vinden dat zovelen op dit forum zo schoppen tegen de afbrokkelende refozuil. Waarom is mij een raadsel of het moet zijn dat wij het prettiger vinden om ons zoveel mogelijk te assimileren . Geen verschil in kleding, omgang media, bioscoopbezoek,sportverdwazing ( denk aan WK,F1 enz.) etc.
Zijn toch allemaal maar uiterlijke bijzaken. :hum

Dus voorlopig ::bye

Allereerst: een hele fijne vakantie. Het is goed om ook een poosje van RF afstand te nemen.
Ten tweede: Verbonds en doopdiscussies zijn inderdaad vaak langs gekomen. Maar ik denk dat onderwerpen als: de orde des heils, uitverkiezing, wedergeboorte en levendmaking, nog veel en veel vaker langskomen. Verveelt je dat niet? En mogen die onderwerpen wel steeds besproken worden en doop en verbond niet?
Soms viel de toon en de onheuse beschuldigingen me niet helemaal mee (bv geloofsdopers zijn hedonisten, en nog een paar van deze...).
Misschien moet je gewoon ook afstand nemen van deze onderwerpen, dat bespaart je veel irritatie. Ook het feit dat je nu insinueert dat velen hier zich zoveel mogelijk willen assimileren, vind ik wel wat aanmatigend, jammer.
Erskinees schreef:- Ik heb inmiddels wel geleerd, en ik ben het dus met je eens, dat ex-refo's en nu volwassendopers zich willen bewijzen en "onwetende" refo's willen overtuigen van de "ware" visie. Daar wordt dan soms ook dit forum voor gebruikt, soms nog tactisch ook. Dat is inderdaad iets om voor op te passen.
Ik ben geen ex-refo en ben niet volwassen gedoopt, maar als ik de degens kruis in een discussie omdat ik de geloofsdoop voorsta, dan worden mijn argumenten opeens ervaren als dat ik iemand wil overtuigen, of mensen iets op wil dringen of door de keel wil duwen. Dat begrijp ik niet. Het is toch een discussie? Waarover moeten we discussiëren als we het eens zijn met elkaar?

Het lastige is, dat als je zo'n onderwerp voorbij ziet komen, dat het prikkelt om toch weer mee te doen. En voor je het weet voel je de irritatie weer... Ik herken het hoor Huisman. Ik heb dat bij sommige onderwerpen evengoed ook. Dus laten we wijs zijn, en ons niet meer laten verleiden tot onderwerpen die niet het beste in ons naar boven halen.

Nogmaals: fijne vakantie!
Hora est!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Afscheid

Bericht door Herman »

Net een camping hier.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Afscheid

Bericht door Isala »

Herman schreef:Net een camping hier.
Je bedoelt dan toch wel de speciale camping in Zeeland? :OO3
Hora est!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Afscheid

Bericht door Orchidee »



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Afscheid

Bericht door refo »

Dodo schreef:
Mannetje schreef:Heerlijk, zo'n vasthoudende poster! ;)
En ze verwoordt het heel netjes.
En ze heeft wel gelijk ook.
Huisman is een typische militair. Je laat anderen praten en als dat niet helpt: wij gaan erop en erover. (Lees: verban iedereen die het niet met me eens is)
Daarnaast betwijfel ik of hij wel zo op de hoogte is met ander gedachtengoed. Dat blijkt tenminste niet uit de boeken die hij hier toont.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Afscheid

Bericht door Desiree »

Straks is tie in het echt een heel aardige begripvolle man☺.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid

Bericht door Zita »

We stoppen maar weer met het bespreken van Huisman.
Gesloten