Afscheid

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Afscheid

Bericht door Erasmiaan »

Marion schreef:Vandaag neem ook ik afscheid van dit forum.
Ik heb mezelf de vraag gesteld wat het meedoen op refoforum mij tot nu toe heeft opgeleverd .
Helaas veel ergernis en soms ook verdriet. Dit heeft ongetwijfeld ook met mij te maken.
Ik trek me dingen vaak te snel aan. Ook als mensen (predikanten) worden gekraakt die ik erg waardeer.
Dan dacht ik het voor ze op te moeten nemen, wat vaak nog meer negativiteit opriep bij andere gebruikers.
Sommige gebruikers heb ik gewaardeerd om hun opstelling (bijv. wandelende). Anderen zijn de reden van mijn vertrek. Ik kan wel zeggen dat dit vooral om één persoon gaat, die zich schuil houd achter drie dezelfde letters.
De grootste reden ben ik zelf. Ik ben gewoon niet de juiste persoon voor dit soort forums.
Ik wens jullie het goede!
Ik zou nog even blijven en je wat minder aantrekken van wat anderen van je vinden. Gewoon je mening geven en opkomen voor wat je lief is. En proberen dat zo correct mogelijk te doen. Ik waardeer je inbreng zeer!
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid

Bericht door Marion »

DDD schreef:Dankjewel Mara;-) En Terri ook. Ik heb dat ook wel eens gedacht. Ik denk dat dat komt omdat de moderatoren het karakter van het forum willen behouden, en je kunt op een correcte manier daar ook afbreuk aan doen, terwijl andere (misschien niet correcte) bijdragen (althans in de beleving van sommigen) het reformatorisch karakter zouden onderstrepen. Mijns inziens is dat overigens een vergissing, want alles wat werkelijk reformatorisch is, moet ten eerste ook de eisen van een christelijke bijdrage kunnen doorstaan. De praktijk is echter, dat sommige beweerdelijk reformatorische gewoonten buitengewoon onchristelijk zijn. Een daarvan is het afgeven op andere mensen. Gelukkig ben ik dat in mijn kerken van zowel de dominee als van de kerkenraad nooit tegengekomen.

Laat ik tenslotte nog zeggen dat Marion op dit forum een voorbeeld was van iemand die kritisch naar zichzelf kan kijken. Dat is ook niet iedereen gegeven.

Dus ook wat dat betreft, is het mijns inziens jammer dat je vertrekt.
Bedankt DDD!! Ik waardeer de manier waarop je schrijft. Ik wil je mijn excuus aanbieden als ik je tekort heb gedaan. Maar de berichten van de laatste dagen hebben me zo naar geraakt, dat ik er echt van uit mijn doen was. Ik vond het ook spijtig dat de moderatoren dat spelen op de persoon van een predikant gewoon lieten staan. Als hij het zou lezen, zou hij er denk ik echt stuk van zijn. Ik zal hem er dan ook maar niet op attenderen dat er zo over hem geschreven wordt.

Jij en ik zaten regelmatig in de contramine over bepaalde onderwerpen. Misschien had ik graag geweten wie je werkelijk bent en had dat veel verhelderd, zoals anderen schrijven. In ieder geval wil ik je voor al die momenten dat ik niet terecht naar je gereageerd heb, mijn oprechte excuus aanbieden. Voor mijzelf blijf ik erbij dat ik niet het type ben voor een forum als dit. En naast DDD bied ik ieder ander die ik heb geïrriteerd mijn verontschuldiging daarvoor aan. Ik heb te vaak mijn gevoel laten spreken boven mijn verstand.

Allen Gods zegen toegewenst.
Laatst gewijzigd door Marion op 01 jun 2018, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

DDD schreef:Dankjewel Mara;-) En Terri ook. Ik heb dat ook wel eens gedacht. Ik denk dat dat komt omdat de moderatoren het karakter van het forum willen behouden,
Ja, begrijpelijk. Maar toch zie je dat het mogelijk is dat bepaalde onderwerpen (geloofsdoop/kinderdoop) wel besproken kunnen en mogen worden. Je kunt niet iedereen de mond snoeren die een andere mening is toegedaan.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg als hier mensen posten die niet in het reformatorische kadertje zouden passen. Maar wanneer pas je daar in?
Ik vind het veel erger dat er hatelijke one liners, worden gedeponeerd.
En dat mensen zoals DIA om de oren worden gemept met termen als onbijbels, of uit de antieke doos.

Ik leer nog steeds hier. Zoals "de verwende kerk" bijvoorbeeld. Of de visie op de geloofsdoop. Ik vond het vroeger heerlijk om op de JV te discussiëren met elkaar en dat ging er ook niet altijd zachtzinnig aan toe.
Maar aan het einde van de avond liepen we wel met de armen om elkaar heen naar buiten en keken uit naar de volgende keer.
Dat mis ik in de discussies van nu (in onze gemeente) het is vaak lijnrecht en onverzettelijk t.o.v elkaar. De sterkste wint (lees: degene die wil vernieuwen).

Oftewel, hoe een dubbel afscheid ons weer samenbrengt. :blabla
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Wandelende schreef: Weet je wie de fotograaf is?
Fajar Andriyanto (onebigphoto)
Ik vind het zulke schattige diertjes. Ze hebben wel klauwtjes, maar snoezige bekkies. :love
De fotograaf is degene die naar het beeld kijkt, dan beoordeeld en dan klikt.

Ik hoop dat daar een wijze les in zit voor onze gereformeerde gezindte. Wij kijken, beoordelen en 'klikken'. Om een muurvast beeld te krijgen waar langzamerhand enorm lange tenen aan groeien.
Vandaar het hoge aantal afgescheidenen op en buiten RF. Ook degenen die zich van harte verbonden voelen met het vastgelegde beeld, worden weleens door andere fotografen bespottelijk gemaakt.

En een goede fotograaf blijft kijken naar de echtheid en waarheid achter een beeld of foto.
(~)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Afscheid

Bericht door refo »

Ik kreeg ooit een kaart met de tekst: "Neem jezelf niet te serieus. Dat doen anderen ook niet". Als je dat in je achterhoofd houdt, is het best uit te houden.
Eventueel met kromme tenen.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

@Marion:
Dank.

Ook als je niet meer op het forum bent, kun je altijd eens langskomen. Ik heb een huis in Zuid Holland en in Utrecht en ben ook nog eens regelmatig een weekeinde in Gelderland, dus mogelijkheden te over;-)

Overigens vermoed ik echt dat de dominee zich er totaal niet druk om zou maken. Maar goed. Dat is ook maar een inschatting.


@Refo:
:super
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid

Bericht door Marion »

DDD schreef:@Marion:
Dank.

Ook als je niet meer op het forum bent, kun je altijd eens langskomen. Ik heb een huis in Zuid Holland en in Utrecht en ben ook nog eens regelmatig een weekeinde in Gelderland, dus mogelijkheden te over;-)

Overigens vermoed ik echt dat de dominee zich er totaal niet druk om zou maken. Maar goed. Dat is ook maar een inschatting.


@Refo:
:super
Wie weet! Maar hoe kom ik achter de persoon? Er hebben er wellicht meer een huis in Utrecht en Zuid-Holland. ;)
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Via pb dus;-)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Afscheid

Bericht door Jongere »

Erasmiaan schreef:Ik zou nog even blijven en je wat minder aantrekken van wat anderen van je vinden. Gewoon je mening geven en opkomen voor wat je lief is. En proberen dat zo correct mogelijk te doen. Ik waardeer je inbreng zeer!
Mee eens hoor. Ik zou je geluid gaan missen, al denken we weleens wat verschillend over onderwerpen.
Het is een hele kunst niet te persoonlijk te reageren. Ik probeer die dimensie altijd helemaal te laten liggen (tegenwoordig ook door gewoon minder te reageren). Dat valt niet altijd mee en soms neem je een discussie langer mee dan je lief is.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Marion schreef:Vond ik ook. Evenals de bijdragen van deze wandelende. Die misschien wel de meest evenwichtige is van ons allen.
Bedankt. ;)
Overigens denk ik dat het ook in deze belangrijk is om maar niet teveel naar namen te kijken.
Met personen kunnen we veel te snel omvallen. Waardeer ieder om zijn/haar eigenheid, weerleg op inhoud en heb elkaar lief als onszelf.

Zonder goede gronden niet te snel aannemen of verwerpen. En soms niet twijfelen aan de goede gronden die er zijn.

Als je de PB functie open zou hebben staan, zou ik die gebruikt hebben.

Nogmaals, het ga je goed en leef vanuit het Woord.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Marion schreef:
DDD schreef:@Marion:
Dank.

Ook als je niet meer op het forum bent, kun je altijd eens langskomen. Ik heb een huis in Zuid Holland en in Utrecht en ben ook nog eens regelmatig een weekeinde in Gelderland, dus mogelijkheden te over;-)

Overigens vermoed ik echt dat de dominee zich er totaal niet druk om zou maken. Maar goed. Dat is ook maar een inschatting.


@Refo:
:super
Wie weet! Maar hoe kom ik achter de persoon? Er hebben er wellicht meer een huis in Utrecht en Zuid-Holland. ;)
PB?

DDD geeft altijd snel antwoord is mijn ervaring. ;)
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid

Bericht door JCRyle »

Roos en Marion, Jammer dat jullie vertrekken. Jullie zullen beiden op jullie geheel eigen wijze gemist worden. Er zijn veel wijze woorden van afscheid gesproken, ook een enkeling die denkt lollig te zijn. Vergeet de laatste en volg de eerste na. Moge het in de verdere toekomst jullie goed gaan.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Afscheid

Bericht door Roos2017 »

Terri schreef: Met Mara hoop ik dat je toch je bijdrage wilt blijven leveren.
Dank iedereen voor de aardige reacties! :love
Ik zal erover nadenken of ik terug kom, maar voorlopig houd ik afstand.
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid

Bericht door Mannetje »

Aan wie overweegt ook te gaan, geef ik het advies: roep niet te hard dat je definitief gaat. Soms trekt het forum zo hard dat je toch weer terug wil en dan is het jammer als je een andere naam moet kiezen.
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Afscheid

Bericht door huisman »

Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zou nog even blijven en je wat minder aantrekken van wat anderen van je vinden. Gewoon je mening geven en opkomen voor wat je lief is. En proberen dat zo correct mogelijk te doen. Ik waardeer je inbreng zeer!
Mee eens hoor. Ik zou je geluid gaan missen, al denken we weleens wat verschillend over onderwerpen.
Het is een hele kunst niet te persoonlijk te reageren. Ik probeer die dimensie altijd helemaal te laten liggen (tegenwoordig ook door gewoon minder te reageren). Dat valt niet altijd mee en soms neem je een discussie langer mee dan je lief is.
Eens met jullie . Er zijn ook echt wel leerzame discussies. Posthoorn wees mij laatst op het hoofstuk over de Kerk in de Redelijke Godsdienst en door de doopdiscussie weer eens de Calvijns Institutie en Brakels Redelijke Godsdienst er op nageslagen.

Frustrerende op een forum is toch vaak om in je post helder te maken wat je bedoeld met ook de nuance die je in gedachten hebt. Lukt mij vaak niet.

Dus Marion en Roos2017 gewoon even wat minder posten maar geen totaal afscheid graag :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten