Afscheid

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn allerlei opvattingen in de gereformeerde gezindte die je hier niet mag verdedigen, zelfs als volgens mij die binnen de grondslag van het forum vallen. Je mag alleen mensen die iets anders denken niet onmiddellijk als duivelskinderen betitelen en dat soort dingen. Dat heeft niets met gerechtvaardigde toorn te maken, maar met kinderlijk gekrakeel.
Dat heb je echt mis. Iets wat je hoort te respecteren afdoen als kinderlijk gekrakeel is wat zwak. Neem de ander serieus.
Inderdaad. Als RF besluit de grondslag aan te passen (lees te verruimen) dan is dat ook prima. Ik hekel het ja zeggen en nee doen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 09 aug 2019, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid

Bericht door samanthi »

Hé jongens zijn de komkommers nu nog niet op?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:Hé jongens zijn de komkommers nu nog niet op?
Nee joh, er moet nog een heel veld geplukt worden. De vakantie is nog lang niet op zijn retour.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Ik meen dat daar onlangs juist een discussie over gevoerd is.
Staat nog steeds in moderatie? Of doel je op een andere discussie die toegankelijk is?
Dat klopt. Je weet prima waar het over gaat, al heb je volgens mij maar één bijdrage in die discussie geleverd (namelijk dat de moderators over de datum zijn). Wees dan een vent, en doe in zo'n discussie ook echt inhoudelijk mee.
Dan kom je tot een gesprek. Nu begin je al met de deur dicht te gooien, als je nu al weet dat wij Gomarus zouden bannen en Arminius zouden binnenhouden.
Gerechtvaardigde toorn? Prima, maar verhef dan inderdaad je stem.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afscheid

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Het is allemaal zeer om topic. Van de inhoud wordt afscheid genomen ten faveure van de schijn, het decor. Niet wat er wordt gezegd telt, maar het hoe. De deugd van “respect” overstijgt alle andere deugden waaronder waarheid. Vandaar de eindeloze discussies met mensen die overduidelijk de grondslag van dit forum niet respecteren maar wel in staat zijn om “beleefd” te blijven.
Degenen die dan, in gerechtvaardigde toorn, hun stem verheffen zijn af. De mods, die vanaf de zijlijn het plebs in de RF arena hautain beoordelen, modereren niet meer in eerste instantie n.a.v de forumregels maar naar hun idee hoe gentlemen behoren te duelleren.

Dat zou allemaal een goede discussie waard zijn.
Ik meen dat daar onlangs juist een discussie over gevoerd is.
Staat nog steeds in moderatie? Of doel je op een andere discussie die toegankelijk is?
Dat klopt. Je weet prima waar het over gaat, al heb je volgens mij maar één bijdrage in die discussie geleverd (namelijk dat de moderators over de datum zijn). Wees dan een vent, en doe in zo'n discussie ook echt inhoudelijk mee.
Dan kom je tot een gesprek. Nu begin je al met de deur dicht te gooien, als je nu al weet dat wij Gomarus zouden bannen en Arminius zouden binnenhouden.
Gerechtvaardigde toorn? Prima, maar verhef dan inderdaad je stem.
Zet die discussie dan terug. Ik krijg daarin de tijd niet om te reageren plus dat ik ook wel eens aanzie wat de mening van anderen is. En ja, ik heb daar ook een inhoudelijke bedrage geleverd. Zo ook nu. Maar weer wordt, bij voorbaat, een zinnetje - een reactie op @Ambtenaar - aangegrepen om inhoudelijk niet te hoeven reageren.
Ik verhef mijn stem! Hebben de mods nog de guts om het gesprek aan te gaan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Die hoop heb ik een geruim aantal weken terug helaas al lang laten varen. Het feit dat het betreffende draadje nog steeds in moderatie staat, vind ik erg jammer en wekt bij mij een gevoel op waarvan ik denk dat het een gevoel is van kerkverlaters met wiens oude kerkenraad niet te praten viel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Ik heb ook wel eens een Ban gehad van een week. Op Refoforum bedoel ik. Vooralsnog vind ik dat jullie wat overdrijven. Jullie doen net alsof forumleden van de rechterflank extreme beperkingen krijgen opgelegd. Terwijl de fatsoensnormen voor iedereen gelden en voor mensen van de rechterflank eerder nog wat gematigder worden toegepast. De gebroeders Anker en Jantje zouden wel iets meer zelfreflectie mogen ontwikkelen, mijns inziens.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn allerlei opvattingen in de gereformeerde gezindte die je hier niet mag verdedigen, zelfs als volgens mij die binnen de grondslag van het forum vallen. Je mag alleen mensen die iets anders denken niet onmiddellijk als duivelskinderen betitelen en dat soort dingen. Dat heeft niets met gerechtvaardigde toorn te maken, maar met kinderlijk gekrakeel.
Dat heb je echt mis. Iets wat je hoort te respecteren afdoen als kinderlijk gekrakeel is wat zwak. Neem de ander serieus.
Inderdaad. Als RF besluit de grondslag aan te passen (lees te verruimen) dan is dat ook prima. Ik hekel het ja zeggen en nee doen.
Als dit zou gebeuren zou er tenminste duidelijkheid zijn, dan zouden ook weten waar we aan toe zijn. Zoals het nu is fungeren de Drie Formulieren van Enigheid zo het lijkt alleen op papier. Ofwel er wordt zoveel gezegd wat hiermee strijdt! Dan zou het niet moeilijk zijn voor degenen die nu nog komen omdat men de grondslag onderschrijft. Die zouden dan weg gaan. Het is immers heel moeilijk voor te stellen dat iemand die deze oude geloofsbelijdenissen wil handhaven het dan makkelijk kan volhouden op het forum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn allerlei opvattingen in de gereformeerde gezindte die je hier niet mag verdedigen, zelfs als volgens mij die binnen de grondslag van het forum vallen. Je mag alleen mensen die iets anders denken niet onmiddellijk als duivelskinderen betitelen en dat soort dingen. Dat heeft niets met gerechtvaardigde toorn te maken, maar met kinderlijk gekrakeel.
Dat heb je echt mis. Iets wat je hoort te respecteren afdoen als kinderlijk gekrakeel is wat zwak. Neem de ander serieus.
Inderdaad. Als RF besluit de grondslag aan te passen (lees te verruimen) dan is dat ook prima. Ik hekel het ja zeggen en nee doen.
Als dit zou gebeuren zou er tenminste duidelijkheid zijn, dan zouden ook weten waar we aan toe zijn. Zoals het nu is fungeren de Drie Formulieren van Enigheid zo het lijkt alleen op papier. Ofwel er wordt zoveel gezegd wat hiermee strijdt! Dan zou het niet moeilijk zijn voor degenen die nu nog komen omdat men de grondslag onderschrijft. Die zouden dan weg gaan. Het is immers heel moeilijk voor te stellen dat iemand die deze oude geloofsbelijdenissen wil handhaven het dan makkelijk kan volhouden op het forum.
Kom, DIA, niet overdrijven. Bij de mods functioneren de 3FvE prima; bij de meeste RF'ers ook. Eigenlijk een beetje kwalijk dat dit zomaar gesteld wordt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Ik heb ook wel eens een Ban gehad van een week. Op Refoforum bedoel ik. Vooralsnog vind ik dat jullie wat overdrijven. Jullie doen net alsof forumleden van de rechterflank extreme beperkingen krijgen opgelegd. Terwijl de fatsoensnormen voor iedereen gelden en voor mensen van de rechterflank eerder nog wat gematigder worden toegepast. De gebroeders Anker en Jantje zouden wel iets meer zelfreflectie mogen ontwikkelen, mijns inziens.
Ik weet nu niet waar je over spreekt. Ik huil niet mee over vermeende extreme beperkingen voor rechts, wat overigens een onzinnige term is. De rechtlijnigheid mis ik, het gemak waarmee onwaarheden als grap of normaal worden beschouwd hekel ik ook. Ik zeg daarmee niet dat ik in deze volmaakt ben. En, itt Wim heb ik het modteam hoog staan. Ik herinner me het verwijderde draadje niet zo goed.

Dat Jantje het kinderachtig vindt als hij ergens geen raad mee weet vind ik oerdom. Maar dat had ik al gezegd ergens.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Dat Jantje het kinderachtig vindt als hij ergens geen raad mee weet vind ik oerdom. Maar dat had ik al gezegd ergens.
Waar weet ik geen raad mee? :bobo

En @Luther, @DIA heeft ergens wel degelijk een punt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Dit gedrag is echt serieus kinderachtig. Ik ben heus wel in voor een grapje, daar kan @Dodo over meepraten (zie in een ander draadje). Maar dit is werkelijk een kinderachtig gedrag.
Dit. Maar vervolgens wel weer volop meedoen. Maar het mag hoor! :yahoo
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Kom op mensen, dit was net zo'n leuk draadje aan het worden. :langue
Van mij is er ook wel eens wat geknipt. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar net als een scheids, beslissen hier de mods.
Prima toch? Veel respect voor ze. Vrijwillig een hoop werk doen en dan nog gezeur krijgen ook.
En als er dan eens een in mijn ogen onterechte beslissing wordt genomen, neem ik dat voor lief.
Ook ik reageer de ene keer anders op een bepaalde reactie dan een andere keer.

Ik heb het al vele malen gezegd, maar nogmaals: jullie nemen het forum mi veel te serieus. :jongle
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Dit gedrag is echt serieus kinderachtig. Ik ben heus wel in voor een grapje, daar kan @Dodo over meepraten (zie in een ander draadje). Maar dit is werkelijk een kinderachtig gedrag.
Dit. Maar vervolgens wel weer volop meedoen. Maar het mag hoor! :yahoo
Fijn... :banni
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid

Bericht door Tiberius »

On-topic verder.
Vanaf nu laten we in dit topic alleen berichten toe, die met een echt afscheid te maken hebben.
Gesloten