Afscheid

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef::?: :blabla ::propo :zzz
Nog even over die smileys, ik gebruik de app Tapatalk. Smileys worden daar weergegeven in de meest wonderlijke lettercombinaties, maar nooit met het gezichtje etc. Is dat een instelling of zo? Of laat Tapatalk het over aan de verbeeldingskracht van de lezer? Ik maak me soms hele voorstellingen van smileys die in een web browser er heeeel anders uitzien. Soms best verrassend en grappig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Afscheid

Bericht door gallio »

Carrie schreef:Mag ik het bijzonder vinden dat we in het topic over Kruiningen.precies weten hoe ze met elkaar om zouden moeten gaan , we schrijven over de minste zijn en voeten wassen, maar het hier op het forum al niet eens lijkt te lukken?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Ik vind dat je wel wat overdrijft nu. Het PB gedrag van J werdt als onplezierig ervaren en dat riep vragen op. Die zijn ondertussen beantwoord. Nu geeft J aan dat hij zich gedeeltelijk terugtrekt en nu wordt er net gedaan alsof hem een enorm onrecht aangedaan is, of als dit het einde van RF zou betekenen. Een beetje relativeren zou wel goed zijn in deze.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Afscheid

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje
Tjonge Jan, dat had ik nooit gedacht van je....
Maar geniet van de rust de je nu krijgt... :)
Ik wens je hetzelfde...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid

Bericht door Tiberius »

gallio schreef:
Carrie schreef:Mag ik het bijzonder vinden dat we in het topic over Kruiningen.precies weten hoe ze met elkaar om zouden moeten gaan , we schrijven over de minste zijn en voeten wassen, maar het hier op het forum al niet eens lijkt te lukken?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Ik vind dat je wel wat overdrijft nu. Het PB gedrag van J werdt als onplezierig ervaren en dat riep vragen op. Die zijn ondertussen beantwoord. Nu geeft J aan dat hij zich gedeeltelijk terugtrekt en nu wordt er net gedaan alsof hem een enorm onrecht aangedaan is, of als dit het einde van RF zou betekenen. Een beetje relativeren zou wel goed zijn in deze.
Ik ben het helemaal met je eens, dat Carrie niet weet wat hij zegt, of in ieder geval vreselijk overdrijft.
Er is wel een substantieel verschil denk ik, tussen enerzijds het uit elkaar scheuren van een kerkelijke gemeente, wat door gehele gezinnen en families zijn sporen trekt, wekenlang in het nieuws is, en nog vele jaren duurt voordat de ergste pijn wat weggeëbt is; en tussen anderzijds een meningsverschilletje op één van de ca. 4 miljard internetsites.

Overigens ging dat meningsverschil er niet over hoe anderen het pb-gedrag van J ervaren, maar over de vraag of een pb nu wel of niet gemeld kan worden.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Carrie »

Tiberius schreef:
gallio schreef:
Carrie schreef:Mag ik het bijzonder vinden dat we in het topic over Kruiningen.precies weten hoe ze met elkaar om zouden moeten gaan , we schrijven over de minste zijn en voeten wassen, maar het hier op het forum al niet eens lijkt te lukken?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Ik vind dat je wel wat overdrijft nu. Het PB gedrag van J werdt als onplezierig ervaren en dat riep vragen op. Die zijn ondertussen beantwoord. Nu geeft J aan dat hij zich gedeeltelijk terugtrekt en nu wordt er net gedaan alsof hem een enorm onrecht aangedaan is, of als dit het einde van RF zou betekenen. Een beetje relativeren zou wel goed zijn in deze.
Ik ben het helemaal met je eens, dat Carrie niet weet wat hij zegt, of in ieder geval vreselijk overdrijft.
Er is wel een substantieel verschil denk ik, tussen enerzijds het uit elkaar scheuren van een kerkelijke gemeente, wat door gehele gezinnen en families zijn sporen trekt, wekenlang in het nieuws is, en nog vele jaren duurt voordat de ergste pijn wat weggeëbt is; en tussen anderzijds een meningsverschilletje op één van de ca. 4 miljard internetsites.

Overigens ging dat meningsverschil er niet over hoe anderen het pb-gedrag van J ervaren, maar over de vraag of een pb nu wel of niet gemeld kan worden.
Ik heb het zoals ook in dat topic staat, "niet over de inhoud, maar over hoe mensen met elkaar omgaan"



Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid

Bericht door Tiberius »

Ook over hoe mensen met elkaar omgaan, sla je de plank mis.
We zijn na een zorgvuldige afweging tot een gedragsregel gekomen, die overeenkomt met de letter en de geest van de privacy van betrokkenen. Het is ook Bijbels, naar Mattheüs 18.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het hier op het forum altijd goed gaat met het elkaar behandelen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje

Gelukkig goed gelukt tot nu toe Jantje.
Vandaag tot nu toe nog maar 11 berichten. ;)

Fijn dat je weer ontspannen meedoet :super
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Afscheid

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik ben besloten om voorlopig weinig tot geen deel te nemen aan lopende discussies. Het is erg jammer, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid. Een ieder alle goeds gewenst en bovenal wat er staat in Psalm 133 vers 3 (berijmd).

Jantje

Gelukkig goed gelukt tot nu toe Jantje.
Vandaag tot nu toe nog maar 11 berichten. ;)

Fijn dat je weer ontspannen meedoet :super
Ja, en uitgaande van de stand in februari is per 11 per dag genoeg om DIA voor te blijven in de forumtherometer. Dan kun je inderdaad wat ontspannen mee doen en kan de stress over de stand achterwege blijven :)
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Afscheid

Bericht door Roos2018 »

Door een aantal postings van vanavond in het topic voornamelijk in "Preekluisterkring" ben ik gaan inzien wat de orthodox rechtzinnige godsdienst nou daadwerkelijk inhoudt: Kruisvaarders, strijders voor de (vooral) eigen gecreeerde "waarheid",
stijfkoppigen die maar niet leren kunnen van hun eigen fouten,
hun eigen fouten niet willen en kunnen inzien en vervolgens de "voorgestoelten" zonder enige terughoudendheid weer willen innemen.
Dit heeft mij doen besluiten om tijdelijk niet meer deel te kunnen nemen aan dit forum.
Als geboren Koptische kan ik niet anders dan hier op af knappen op deze pseudo christelijke omgeving, voor mij een pseudo refo wereld geworden, met een bittere nasmaak.
Sorry voor deze woorden.
Voor nu even vaarwel!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid

Bericht door Tiberius »

Niet op de persoon a.u.b.
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Afscheid

Bericht door ejvl »

Roos2018 schreef:Door een aantal postings van vanavond in het topic voornamelijk in "Preekluisterkring" ben ik gaan inzien wat de orthodox rechtzinnige godsdienst nou daadwerkelijk inhoudt: Kruisvaarders, strijders voor de (vooral) eigen gecreeerde "waarheid",
stijfkoppigen die maar niet leren kunnen van hun eigen fouten,
hun eigen fouten niet willen en kunnen inzien en vervolgens de "voorgestoelten" zonder enige terughoudendheid weer willen innemen.
Dit heeft mij doen besluiten om tijdelijk niet meer deel te kunnen nemen aan dit forum.
Als geboren Koptische kan ik niet anders dan hier op af knappen op deze pseudo christelijke omgeving, voor mij een pseudo refo wereld geworden, met een bittere nasmaak.
Sorry voor deze woorden.
Voor nu even vaarwel!
Ik blijf het frappant vinden dat wat voor de een een goede discussie is (voor mij als lezer) voor de ander een kruisvader, eigen gecreëerde waarheid, pseudo christelijke omgeving en stijfkoppigen zijn.
Kun je nagaan hoe de interpretaties verschillen van elkaar, hoe verschillende personen zaken verschillend kunnen opvatten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Roos2018 schreef:Door een aantal postings van vanavond in het topic voornamelijk in "Preekluisterkring" ben ik gaan inzien wat de orthodox rechtzinnige godsdienst nou daadwerkelijk inhoudt: Kruisvaarders, strijders voor de (vooral) eigen gecreeerde "waarheid",
stijfkoppigen die maar niet leren kunnen van hun eigen fouten,
hun eigen fouten niet willen en kunnen inzien en vervolgens de "voorgestoelten" zonder enige terughoudendheid weer willen innemen.
Dit heeft mij doen besluiten om tijdelijk niet meer deel te kunnen nemen aan dit forum.
Als geboren Koptische kan ik niet anders dan hier op af knappen op deze pseudo christelijke omgeving, voor mij een pseudo refo wereld geworden, met een bittere nasmaak.
Sorry voor deze woorden.
Voor nu even vaarwel!
Jammer Roos. Ik hoop dat het inderdaad even is. Gods Zegen voor jou.

Ik moest aan dit denken:

Dat de ene christenmens weleens een wat andere 'ligging' heeft dan de andere christenmens?
Dat de wegen des Heeren in het toebrengen van de Zijnen weleens verschillen?
Dat de ene christen de ander aanvult?
Die pluraliteit in de gemeente erkennen ook wij.
Maar men gaat wel 10 mijlen verder, men zet modaliteit naast modaliteit, richting naast richting, met een volkomen negatie van wat de kerk de eeuwen door beleden heeft.
Nog erger, men stelt Bijbeltekst tegenover Bijbeltekst en men construeert allerlei tegenstellingen en tegenspraak.
De Bijbel wordt een kakofonie, de grabbelton waaruit ieder die christen wil heten - hoe ketters ook - toch het zijne mag halen en dan bovendien nog recht heeft op de naam van een legitiem lid van de kerk zijn.
Zo is dan het 'richtingvraagstuk' opgelost.
Opgelost? Neen juist gesteld! Want zo kan het niet. Eén Heere, één geloof, en anders kan van een kerk geen sprake zijn

ds. K. Exalto
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Afscheid

Bericht door freek »

Je kunt op refoforum maar beter geen afscheid nemen. Het lukt bijna niemand.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid

Bericht door eilander »

Roos2018 schreef:Door een aantal postings van vanavond in het topic voornamelijk in "Preekluisterkring" ben ik gaan inzien wat de orthodox rechtzinnige godsdienst nou daadwerkelijk inhoudt: Kruisvaarders, strijders voor de (vooral) eigen gecreeerde "waarheid",
stijfkoppigen die maar niet leren kunnen van hun eigen fouten,
hun eigen fouten niet willen en kunnen inzien en vervolgens de "voorgestoelten" zonder enige terughoudendheid weer willen innemen.
Dit heeft mij doen besluiten om tijdelijk niet meer deel te kunnen nemen aan dit forum.
Als geboren Koptische kan ik niet anders dan hier op af knappen op deze pseudo christelijke omgeving, voor mij een pseudo refo wereld geworden, met een bittere nasmaak.
Sorry voor deze woorden.
Voor nu even vaarwel!
Als dit je analyse is van het hele forum over een wat langere tijd, zonder oog te hebben voor de positieve zaken, tja... dan kan ik er niet veel anders van maken. Ik heb nu het idee dat je erg generaliseert en erg let op de dingen die je niet aanstaan.
Ik hoop dan meer dat het je boosheid was die je deed besluiten om het forum als geheel te duiden als een pseudochristelijke wereld, en dat je daar weer op terug wilt komen.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Afscheid

Bericht door Valcke »

Roos2018 schreef:Door een aantal postings van vanavond in het topic voornamelijk in "Preekluisterkring" ben ik gaan inzien wat de orthodox rechtzinnige godsdienst nou daadwerkelijk inhoudt: Kruisvaarders, strijders voor de (vooral) eigen gecreeerde "waarheid",
stijfkoppigen die maar niet leren kunnen van hun eigen fouten,
hun eigen fouten niet willen en kunnen inzien en vervolgens de "voorgestoelten" zonder enige terughoudendheid weer willen innemen.
Dit heeft mij doen besluiten om tijdelijk niet meer deel te kunnen nemen aan dit forum.
Als geboren Koptische kan ik niet anders dan hier op af knappen op deze pseudo christelijke omgeving, voor mij een pseudo refo wereld geworden, met een bittere nasmaak.
Sorry voor deze woorden.
Voor nu even vaarwel!
Beste Roos,
Het spijt mij zeer dat je hier niet meer post; jouw bijdragen heb ik erg gewaardeerd.
Het ga je in alle opzichten goed!
Gesloten