Afscheid

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Afscheid

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Piet Puk schreef:Oeps, volgens mij werd mijn afscheidposting wel erg serieus opgevat. Ik blijf op het forum als Piet Puk. Maar vanwege de hele discussie over tweede accounts, kwam dit bericht in mij op. Zal niet als Agent Langdraad of veldwachter Zwart op Refoforum gaan, tenzij ik moderator wordt. :yahoo
Ik begreep je wel maar hier op het RF wemelt het van serieuze mensen.
Op RF is leugenachtig en grappig zijn de norm geworden voor sommige mensen. Ik stoor me daar aan.
Grappigheid: kan ik plaatsen.

Maar voor welke personen zijn volgens jou leugenachtigheid norm geworden? Als dat echt zo is, is dat natuurlijk een ernstige zaak, en zouden we na vermaning de moderators kunnen vragen in te grijpen.

Als het niet zo is vind ik het een forse beschuldiging.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Afscheid

Bericht door Jeremiah »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Piet Puk schreef:Oeps, volgens mij werd mijn afscheidposting wel erg serieus opgevat. Ik blijf op het forum als Piet Puk. Maar vanwege de hele discussie over tweede accounts, kwam dit bericht in mij op. Zal niet als Agent Langdraad of veldwachter Zwart op Refoforum gaan, tenzij ik moderator wordt. :yahoo
Ik begreep je wel maar hier op het RF wemelt het van serieuze mensen.
Op RF is leugenachtig en grappig zijn de norm geworden voor sommige mensen. Ik stoor me daar aan.
Stevige woorden, maar ik begrijp wat u bedoelt. Wel mee eens.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef: Grappigheid: kan ik plaatsen.

Maar voor welke personen zijn volgens jou leugenachtigheid norm geworden? Als dat echt zo is, is dat natuurlijk een ernstige zaak, en zouden we na vermaning de moderators kunnen vragen in te grijpen.

Als het niet zo is vind ik het een forse beschuldiging.
:super leugenachtig ben je als je afscheid neemt en met een nieuwe naam terugkomt en net doet of je nieuw bent. En ja, er zijn door sommigen daaromtrent zaken rechtgezet maar de irritante posting van huisman vind ik niet meer grappig. Hij is op zijn schreden terug gekeerd maar hij snapt het nog steeds niet. Het zal mijn autistische karaktereigenschap zijn maar ik kan daar oprecht nijdig over zijn. Doe toch normaal.

Je hebt het over vermaning en verdere stappen. In het echt is dat de weg maar hier, waar velen anoniem zijn, is dat onbegaanbaar.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Afscheid

Bericht door Terri »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Piet Puk schreef:Oeps, volgens mij werd mijn afscheidposting wel erg serieus opgevat. Ik blijf op het forum als Piet Puk. Maar vanwege de hele discussie over tweede accounts, kwam dit bericht in mij op. Zal niet als Agent Langdraad of veldwachter Zwart op Refoforum gaan, tenzij ik moderator wordt. :yahoo
Ik begreep je wel maar hier op het RF wemelt het van serieuze mensen.
Op RF is leugenachtig en grappig zijn de norm geworden voor sommige mensen. Ik stoor me daar aan.
Ik snap Ad wel, we willen toch graag allemaal serieus genomen worden en als er dan zijn die min of meer het gehalte der forummers kwalificeren als serieuze mensen (wat volgens mij ook de bedoeling is) en daar dan min of meer de draak mee steken, geeft mij en ik weet anderen ook, een heel vervelend gevoel. Ik neem die perso(o)n(en) dan ook niet meer serieus, hoe 'rechtzinnig' ze zich ook manifesteren.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Dank Terri. Dat bedoel ik inderdaad.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Afscheid

Bericht door Framboos »

Terri schreef:
Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Piet Puk schreef:Oeps, volgens mij werd mijn afscheidposting wel erg serieus opgevat. Ik blijf op het forum als Piet Puk. Maar vanwege de hele discussie over tweede accounts, kwam dit bericht in mij op. Zal niet als Agent Langdraad of veldwachter Zwart op Refoforum gaan, tenzij ik moderator wordt. :yahoo
Ik begreep je wel maar hier op het RF wemelt het van serieuze mensen.
Op RF is leugenachtig en grappig zijn de norm geworden voor sommige mensen. Ik stoor me daar aan.
Ik snap Ad wel, we willen toch graag allemaal serieus genomen worden en als er dan zijn die min of meer het gehalte der forummers kwalificeren als serieuze mensen (wat volgens mij ook de bedoeling is) en daar dan min of meer de draak mee steken, geeft mij en ik weet anderen ook, een heel vervelend gevoel. Ik neem die perso(o)n(en) dan ook niet meer serieus, hoe 'rechtzinnig' ze zich ook manifesteren.
Wat een overdreven reacties weer. Het afscheid van piet puk was overduidelijk niet serieus bedoeld maar als grap. Blijkbaar zijn er mensen die wel moeite hadden om de grap erin te zien. Dat kan natuurlijk, maar om dan als reactie op deze manier je af te reageren vind ik sterk overdreven en een signaal van jezelf te serieus nemen. Daarnaast wil ik het opnemen voor @huisman. Volgens mij is er over die kwestie al genoeg gezegd, is het nu rechtgezet en zou het wel zo netjes zijn er nu een punt achter te zetten. En wie er zo over blijft zeuren mag wel eens in de spiegel kijken.

Dat moest me even van het hart
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Prima Framboos. Helder hoor. Moet me natuurlijk wel van het hart dat huisman juist met zo'n opmerking er over blijft zeuren. Die jongen is bij mij ook wel van een voetstuk gevallen. En daar baal ik van.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Afscheid

Bericht door refo »

Klets.
Dit is een afscheidstopic. Wie zegt dat hij afscheid neemt, geeft aan dat hij vertrekt. Als dat dan grappig moet heten, is dat misplaatst. Er is nergens uit op te maken dat het niet serieus was.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Afscheid

Bericht door Valcke »

Misschien moet er een apart topic komen voor de flauwe grappen. Dan kunnen anderen die de lol daarvan niet inzien (en dat geldt niet alleen voor Ad en Terri, maar ook voor mij) deze gewoon negeren.

Verder blijf ik op dit forum graag alles en iedereen serieus nemen. Niemand valt voor mij volledig van een voetstuk af, al gebeurt het weleens dat iets mij van een bepaalde persoon tegenvalt. Maar laten we dan ook op onszelf zien, misschien valt er dan veel meer tegen in onszelf dan in een ander.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

Valcke schreef: Maar laten we dan ook op onszelf zien, misschien valt er dan veel meer tegen in onszelf dan in een ander.
Eens. Dank voor deze aanscherping.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Afscheid

Bericht door Framboos »

Ad Anker schreef:Prima Framboos. Helder hoor. Moet me natuurlijk wel van het hart dat huisman juist met zo'n opmerking er over blijft zeuren. Die jongen is bij mij ook wel van een voetstuk gevallen. En daar baal ik van.
Ik ben het met je eens dat huisman zeer gerespecteerd was en nu een onhandige zet heeft gedaan. Dat je daar van baalt snap ik.
refo schreef:Klets.
Dit is een afscheidstopic. Wie zegt dat hij afscheid neemt, geeft aan dat hij vertrekt. Als dat dan grappig moet heten, is dat misplaatst. Er is nergens uit op te maken dat het niet serieus was.
Als zelfs de smileys die piet gebruikte niet duidelijk zijn.... wat dan nog wel?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Mensen op een voetstuk plaatsen is niet goed. Maar de, naar het schijnt, typisch reformatorische neiging om na schuldbelijdenis dan nog op dat punt terug te komen, is tegen-bijbels en vind ik echt verwerpelijk.

Ik ben het totaal niet met refo eens dat het niet duidelijk zou zijn geweest dat Pietje Puk een grap maakte. Ik ben niet gezegend met een uitzonderlijk onderscheidingsvermogen ter zake van al dan niet flauwe grappen, maar dat het op zijn minst discussie zou opleveren over de ware identiteit van een forummer als Pietje Puk zou vertrekken en agent Langdraad zou komen, dat kon ik toch uitstekend bedenken.

Ik vind het ook niet altijd eenvoudig om de ander uitnemender te achten dan mijzelf, maar ik denk echt dat dit soort draadjes voor buitenstaanders de lachlust die Helma eerder benoemde, rechtvaardigt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Mensen op een voetstuk plaatsen is niet goed. Maar de, naar het schijnt, typisch reformatorische neiging om na schuldbelijdenis dan nog op dat punt terug te komen, is tegen-bijbels en vind ik echt verwerpelijk.
Zo scherp heb ik het niet willen zeggen. Maar wel eens ja.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Maar jij komt er toch op terug? Of ben ik nu kippig???
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Maar jij komt er toch op terug? Of ben ik nu kippig???
Nee toch? Huisman komt er meerdere keren middels een grap op terug. Daar heb ik alleen op gewezen. Maar daar doel jij dus op? Ik had het hem geheel vergeven, al vond ik het allemaal niet zo problematisch. maar die repeterende kwinkslagen maken het voor mij ingewikkeld. Al ben ik uiterst vergevingsgezind van karakter.
Gesloten