Afscheid

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:Ik vind het jammer dat er geregeld behoudenden met een gedegen inbreng afscheid nemen. Ik zou graag willen dat deze personen zouden blijven. Deze forummers maken dat het forum voor mij juist de moeite waard. Zonder hen zou dit forum een soort refoweb worden, en zijn bestaansrecht als apart forum verliezen.

Ik kan me voorstellen dat je het forum soms even zat ben. Maar dat kun je ook even pauzeren of je tot enkele opbouwende topics beperken. Ik ben zelf ook al heel lang lid, onder een andere naam was ik daarvoor nog langer lid, en er zijn jaren geweest dat ik niks heb gepost. Mijn refoforum gebruik heeft zo zijn ups en downs, maar ik heb overweeg niet om definitief afscheid te nemen.

Mooie reactie. Eens ook.
Dat heel bewuste afscheid nemen incl post vind ik persoonlijk wat overdreven.
Doe je een tijdje niet mee, prima. Denk je na een paar weken, hé dat is weer leuk, dan reageer je weer eens.
Al eerder heb ik hetzelfde gezegd, sommigen nemen het forum (en misschien ook wel zichzelf) veel te serieus.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid

Bericht door pierre27 »

merel schreef:Helemaal mee eens!

Ook ik vind het jammer. Ik lees graag een andere visie op zaken dan ik zelf heb
Hier sluit ik me van harte bij aan. Juist andersdenkenden hebben voor mij vaak verfrissende postings. Maar ook de gelijkdenkenden laten me wel eens nadenken. Nietemin ik kan helaas de vertrekkenden vaak goed begrijpen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Afscheid

Bericht door Adje »

Bezorgd schreef: Dat heel bewuste afscheid nemen incl post vind ik persoonlijk wat overdreven.
Doe je een tijdje niet mee, prima. Denk je na een paar weken, hé dat is weer leuk, dan reageer je weer eens.
Met bovenstaand ben ik het eens. Waarom iedere keer op een dergelijke manier afscheid nemen?
Dat is toch helemaal niet nodig?

Het kan dat sommige reacties je zeer kunnen doen, niet alle reacties komen bij mij ook even fijn en doordacht over.
Maar dan denk ik, "laat maar gaan," de persoon in kwestie is niet wijzer! :?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Afscheid

Bericht door Herman »

Ach, thuis sla ik ook wel eens met een deur. Zo gaat dat.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Afscheid

Bericht door Adje »

Herman schreef:Ach, thuis sla ik ook wel eens met een deur. Zo gaat dat.
:haha
Als je het daarna dan weer maar goed maakt...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid

Bericht door Luther »

Adje schreef:
Herman schreef:Ach, thuis sla ik ook wel eens met een deur. Zo gaat dat.
:haha
Als je het daarna dan weer maar goed maakt...
...en de deur repareert!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Adje schreef:
Herman schreef:Ach, thuis sla ik ook wel eens met een deur. Zo gaat dat.
:haha
Als je het daarna dan weer maar goed maakt...
...en de deur repareert!
Slechte kwaliteit als die deur na 1 keer al bezwijkt, of Herman moet er een gewoonte van maken. :haha
@Herman, dus bij jullie geen schuifdeuren? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid

Bericht door Mannetje »

Toch vind ik het ook wel fijn als iemand een korte groet achterlaat. Er zijn de afgelopen tijd ook best wat mensen weggegaan zonder opgaaf van reden. Dat mag natuurlijk, maar je weet totaal niet wat er speelt.
-
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Afscheid

Bericht door Desiree »

Herman schreef:Ach, thuis sla ik ook wel eens met een deur. Zo gaat dat.
Bij mij vloog het glas er een keer uit.. :haha Is al lang geleden overigens...

Als je hoort waar het probleem zit, kun je er wat mee doen. Maar dat moet je willen.

Ik praat nogal eens voor mijn beurt.. tja.. niet altijd leuk en verstandig. Maar dat is vaak buitenshuis.. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:Toch vind ik het ook wel fijn als iemand een korte groet achterlaat. Er zijn de afgelopen tijd ook best wat mensen weggegaan zonder opgaaf van reden. Dat mag natuurlijk, maar je weet totaal niet wat er speelt.
Ik vind dat ook prettig. Dat is toch beleefder. Ik mis sommige bijdragen ook gewoon, ook al was ik het niet met iedereen eens, om het maar bij mijzelf te houden;-)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Inderdaad! Ik sluit me ook helemaal aan bij die laatste zin... :)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid

Bericht door Piet Puk »

Forummers,

Ik neem afscheid. Maar mochten jullie over een poosje Agent Langdraad op het forum tegenkomen....... :yahoo :yahoo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:Forummers,

Ik neem afscheid. Maar mochten jullie over een poosje Agent Langdraad op het forum tegenkomen....... :yahoo :yahoo
Die is wel zuur hoor
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Afscheid

Bericht door huisman »

Piet Puk schreef:Forummers,

Ik neem afscheid. Maar mochten jullie over een poosje Agent Langdraad op het forum tegenkomen....... :yahoo :yahoo
Dit is Keteldorp niet :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Piet Puk schreef:Forummers,

Ik neem afscheid. Maar mochten jullie over een poosje Agent Langdraad op het forum tegenkomen....... :yahoo :yahoo
Dit is Keteldorp niet :huhu
Toch zijn er genoeg zuurpruimen of je hoeft niet in keteldorp te wonen om een zuurpruim te zijn
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gesloten