Afscheid

Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Afscheid

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef:
Roos2017 schreef:Dag Allen,

De laatste tijd heb ik zoveel berichten gelezen hier op dit forum die ik zo in strijd vind met Gods Woord, dat ik heb besloten om voorlopig van dit forum afstand te nemen.
Het constateren van zoveel kerkelijke onenigheid doet me zeer veel verdriet, het verbaast en ontzet me.
Zou de Heere het zo echt bedoeld hebben dat Zijn Kerk zich focust op zo´n nutteloze strijd?
Mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde kerk, en hun verhalen heb ik aangehoord, en als ik dan de meeste postings hier lees, ervaar ik dat een verwende kerk zich gaat druk maken om allerlei (bij)zaken die er werkelijk niet toe doen.
Het is voor mij beter om dit gekrakeel maar beter niet te lezen; het sticht niet en schept alleen maar verdriet en verwarring.
Misschien zal ik soms wel wat meelezen, maar misschien ook niet.
Voor nu: het ga jullie goed.

Het Goede,
Roos2017
Ik lees ook zoveel strijdigs met de oude gereformeerde leer dat ik al heel vaak de gedachte en de wil heb gehad om te stoppen.
De meeste mensen hebben wellicht nog wat aanspraak, en komen daardoor eerder van het forum los.
Contactarmoede, ook ten gevolge van het niet verstaan worden buiten het forum om is niet makkelijk. Vaak sta je alleen.
Op het forum vind je soms nog een mogelijkheid om iets wat op je hart ligt kwijt te kunnen, al zal het weloverwogen moeten zijn wat er aan het wereldwijde web wordt toevertrouwd, en daar krijg ik ook steeds meer vraagtekens bij: Hoe gaat het
wereldwijde web zich ontwikkelen? Een web waarin mensen van een bepaalde signatuur gevangen en/of gegijzeld kunnen worden? Internet is niet zo onschuldig als misschien sommigen denken, en dan te bedenken dat ik er in feite geen verstand van heb.
Maar van sommige dingen voel je wel aam dat het goed misbruikt kan worden.
Ik wil een ieder het beste toewensen, hetzij vertrekkend dan wel nog even blijvend.

Een hartelijke groet uit de woeste velden en drassige moerassen van Twente
Dank je, goede vriend, je bent altijd bij ons welkom, als een familielid!
Ik heb je PB gestuurd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid

Bericht door Wandelende »

Jammer Roos2017, je bijdragen vond ik altijd aanvullend en inhoudelijk goed in lopende discussies.

Een hartelijke groet!
(~)
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid

Bericht door Mannetje »

Roos2017 schreef:Dag Allen,

De laatste tijd heb ik zoveel berichten gelezen hier op dit forum die ik zo in strijd vind met Gods Woord, dat ik heb besloten om voorlopig van dit forum afstand te nemen.
Het constateren van zoveel kerkelijke onenigheid doet me zeer veel verdriet, het verbaast en ontzet me.
Zou de Heere het zo echt bedoeld hebben dat Zijn Kerk zich focust op zo´n nutteloze strijd?
Mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde kerk, en hun verhalen heb ik aangehoord, en als ik dan de meeste postings hier lees, ervaar ik dat een verwende kerk zich gaat druk maken om allerlei (bij)zaken die er werkelijk niet toe doen.
Het is voor mij beter om dit gekrakeel maar beter niet te lezen; het sticht niet en schept alleen maar verdriet en verwarring.
Misschien zal ik soms wel wat meelezen, maar misschien ook niet.
Voor nu: het ga jullie goed.

Het Goede,
Roos2017
Jammer! Juist jouw blik vanuit je achtergrond gaf vaak stof tot nadenken.
Het ga je goed!
-
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid

Bericht door Marion »

Wandelende schreef:Jammer Roos2017, je bijdragen vond ik altijd aanvullend en inhoudelijk goed in lopende discussies.

Een hartelijke groet!
Vond ik ook. Evenals de bijdragen van deze wandelende. Die misschien wel de meest evenwichtige is van ons allen.

Maar je argumenten begrijp ik. Persoonlijk twijfel ik ook wekelijks of ik nog mee moet blijven doen. Het roept niet altijd het beste in mij op. Ik kan moeilijk met bepaalde uitingen van personen omgaan. Maar ik houd het nog even in beraad.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Wat jammer Roos. Ik ga jou en je prachtige avatar missen.
Roos2017 schreef:Mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde kerk, en hun verhalen heb ik aangehoord, en als ik dan de meeste postings hier lees, ervaar ik dat een verwende kerk zich gaat druk maken om allerlei (bij)zaken die er werkelijk niet toe doen.
Je legt de vinger op de zere plek.
Naast de strijdende en de triumferende kerk, hebben we dus ook een verwende kerk. Moment van bezinning. Dank je wel!
Ik hoop dat je terugkomt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Afscheid

Bericht door GerGem »

Jeschurun schreef:Hierbij maak ik bekend dat ik mijn deelname aan het forum stopzet, na in een klein jaar zo'n honderd berichten geplaatst te hebben. Daarvoor was ik wel al lezer van het forum, ik denk dat ik dat voorlopig nog wel blijf doen. Maar anoniem spreken met elkaar heb ik niet als bevredigend ervaren. Voor mezelf denk ik dat het vaak zondig geweest is (spreken over anderen enz.).

-P.S. vind je het leuk om via een serieuzer kanaal iets van verbinding te hebben en heb je een profiel op Linkedin, stuur dan één dezer dagen je naam via PB, dan zal ik een je connectieverzoek doen.
-Mods: ik vind nergens de knop 'profiel verwijderen' o.i.d. Is die mogelijkheid er dan hoor ik dat graag.

Allen vaarwel!
Ik ben het eens hoor met deze berichten, ook van Roos2017.

Je zou soms wel even de schaar in je berichten willen zetten die je gezet heb.
En als je het aan het team vraagt, blijkt dat een heel moeilijk iets te zijn, maar ja
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Afscheid

Bericht door Terri »

Roos2017 schreef:Dag Allen,

De laatste tijd heb ik zoveel berichten gelezen hier op dit forum die ik zo in strijd vind met Gods Woord, dat ik heb besloten om voorlopig van dit forum afstand te nemen.
Het constateren van zoveel kerkelijke onenigheid doet me zeer veel verdriet, het verbaast en ontzet me.
Zou de Heere het zo echt bedoeld hebben dat Zijn Kerk zich focust op zo´n nutteloze strijd?
Mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde kerk, en hun verhalen heb ik aangehoord, en als ik dan de meeste postings hier lees, ervaar ik dat een verwende kerk zich gaat druk maken om allerlei (bij)zaken die er werkelijk niet toe doen.
Het is voor mij beter om dit gekrakeel maar beter niet te lezen; het sticht niet en schept alleen maar verdriet en verwarring.
Misschien zal ik soms wel wat meelezen, maar misschien ook niet.
Voor nu: het ga jullie goed.

Het Goede,
Roos2017
Echt heel jammer, begrijp je argumenten goed, ben het ook met je eens, maar juist jouw rustige, evenwichtige bijdrage stuurde de discussies vaak positief.
Met Mara hoop ik dat je toch je bijdrage wilt blijven leveren.
Maar als het te veel met je doet, de soms negatieve toon met name, kan ik begrijpen dat je stopt.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid

Bericht door Marion »

Vandaag neem ook ik afscheid van dit forum.
Ik heb mezelf de vraag gesteld wat het meedoen op refoforum mij tot nu toe heeft opgeleverd .
Helaas veel ergernis en soms ook verdriet. Dit heeft ongetwijfeld ook met mij te maken.
Ik trek me dingen vaak te snel aan. Ook als mensen (predikanten) worden gekraakt die ik erg waardeer.
Dan dacht ik het voor ze op te moeten nemen, wat vaak nog meer negativiteit opriep bij andere gebruikers.
Sommige gebruikers heb ik gewaardeerd om hun opstelling (bijv. wandelende). Anderen zijn de reden van mijn vertrek. Ik kan wel zeggen dat dit vooral om één persoon gaat, die zich schuil houd achter drie dezelfde letters.
De grootste reden ben ik zelf. Ik ben gewoon niet de juiste persoon voor dit soort forums.
Ik wens jullie het goede!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid

Bericht door Luther »

Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Afscheid

Bericht door Moderamen »

Ik vind het oprecht flauw en onnodig om in je afscheidspost nog een sneer naar iemand, op enigszins cryptische wijze, uit te delen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Moderamen schreef:Ik vind het oprecht flauw en onnodig om in je afscheidspost nog een sneer naar iemand, op enigszins cryptische wijze, uit te delen.
Eens
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door eilander »

Luther schreef:Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Nathanaël »

eilander schreef:
Luther schreef:Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
LinkedIn werd pas genoemd toch? :langue
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door Luther »

eilander schreef:
Luther schreef:Dit is geen afscheid meer, maar een afscheiding.
Is er al een naam voor het nieuwe forum dan?
De Vereniging zonder internet, denk ik.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Afscheid

Bericht door Terri »

Moderamen schreef:Ik vind het oprecht flauw en onnodig om in je afscheidspost nog een sneer naar iemand, op enigszins cryptische wijze, uit te delen.
Helemaal eens!
Gesloten