Kinderpraat

Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

nu we die discussie over de kermis hebben, schiet met te binnen dat onze kids de boksauto's erg leuk vinden
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn zoon van drie vertelde dat hij na elke misstap van hem sorry zegt. Reden? "Dat vindt de Here Jezus fijn."

Ook is hij gek op "boorchippies" de beroemde wokkels.

Kinderen, heerlijk he!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Gabrielle schreef:nu we die discussie over de kermis hebben, schiet met te binnen dat onze kids de boksauto's erg leuk vinden
das helemaal erg! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33288
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Vanochtend lag de krant van gisteren op de deurmat. Ik stond al met de telefoon in mijn hand om (ietwat gepikeerd) de bezorger te bellen.
Haalde ons zoontje van 8 een krant uit de lectuurmand: "Het is vandaag 1 april, pap".
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

Tiberius schreef:Vanochtend lag de krant van gisteren op de deurmat. Ik stond al met de telefoon in mijn hand om (ietwat gepikeerd) de bezorger te bellen.
Haalde ons zoontje van 8 een krant uit de lectuurmand: "Het is vandaag 1 april, pap".
Kijk, dat zijn nog eens leuke kindergrappen!! :mrgreen: :D :lol:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Mijn dochter van 8 vroeg vandaag hoe ze zich voelde voordat ze geboren was. en ook of je in de hel dood kon gaan..... :?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Vandaag moest ik bij een collega uit de klas iets pakken.
Dat de kleuterjuf een Bijbelverhaal aan het vertellen was, had ik niet in de gaten.
Met dat ik naar binnen stapte zei de juf: "Kijk, daar komt Pilatus al aan"....

:? :lol:

30 kinderhoofdjes draaiden mijn kant op...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik ben mijn zoon van 3,5 het onze Vader aan het leren en die bidden we dus nogal eens met het middageten. Wanneer mijn man een keer bij het avondeten dit gebed ook uitspreekt is zijn verbaasde reactie: Papa, je doet het verkeerd. Zijn antwoord op ons waarom luidt: We gaan toch geen brood eten?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

Vorige week hagelde het hier flink. Onze kids schrokken hier nogal van. Vraagt de oudste (3,5) " Waarom doet de Heere dat?" Moeilijke vragen vind ik dat. Maar goed, ik uitgelegd dat het soms ook wel nat moet worden buiten etc. voor de bloemen en alles wat groeit. Later scheen de zon, dus ik zei: "Kijk, nu laat de Heere ook de zon weer schijnen, dan wordt alles weer droog."

Fietsen we even later door het dorp en ziet hij wat plassen op straat: Kijk, mam, die is de Heere nog vergeten weg te halen...

Soms blijf je uitleggen, maar het houdt je ook wel scherp. ;)
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Juist....
"Wie niet wordt als een kind....."

'k Vind dat altijd heel aangrijpend.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik paste afgelopen vrijdag op de twee kinderen van mijn oudste zus. We zaten te eten en ondertussen gezellig te kletsen! Hun dochtertje van 3,5 vraagt ineens aan mij: waarom ben jij niet getrouwd? Nou geef daar dan maar eens een antwoord op. :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ergens in de stad hing een poster met daarop de kreet "Wie zwijgt, stemt toe". Onverlaten hadden hem voor de helft afgeschreurd, zodat alleen de woorden "stemt toe" nog te zien waren.

Commentaar van onze 7-jarige wannabe politicus: "Weet je wat dat betekent? Dat je moet gaan stemmen. Het betekent eigenlijk "stem alsjeblieft"

"????"

"Ja, want als je iets vriendelijk vraagt, zeg je: ach toeoeoe...."
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Het voorval dat ik vorige week mee maakte is niet van een kind maar wel leuk. Althans dat vonden ik en mijn collega's.

Zoals velen weten werk ik in de verpleging.

's morgens worden dan de mappen gelezen en de agenda voor desbetreffende patient.
Staat bij 1 bewoner woensdag: douchen (even weken)

De volgende woensdag leest die zelfde collega: even weken. Ik zeg tegen haar: Ze is vorige week ook al gedoucht hoor....
Zegt collega: ja maar ze hoeft alleen maar even te weken.....

Nadat wij alle patienten wakker gelachen hadden, snapte ze het eerst nog niet.... na uitleg wel...

We zeiden al: leuk om zoiets op te halen bij haar bruiloft. :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vandaag ontdekte onze 13-maandige dochter een boom die ze nog niet eerder had ontdekt. Vol verbazing wees ze hem aan. Haar broer van 3,5 kon het wel uitleggen wat het was. "Dat is een boom Thirza, die is uit een zaadje gekomen. Dat heeft de Here God zo gemaakt."
Kinderen, ze brengen je weer terug naar de basis!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

vlinder schreef:Het voorval dat ik vorige week mee maakte is niet van een kind maar wel leuk. Althans dat vonden ik en mijn collega's.

Zoals velen weten werk ik in de verpleging.

's morgens worden dan de mappen gelezen en de agenda voor desbetreffende patient.
Staat bij 1 bewoner woensdag: douchen (even weken)

De volgende woensdag leest die zelfde collega: even weken. Ik zeg tegen haar: Ze is vorige week ook al gedoucht hoor....
Zegt collega: ja maar ze hoeft alleen maar even te weken.....

Nadat wij alle patienten wakker gelachen hadden, snapte ze het eerst nog niet.... na uitleg wel...

We zeiden al: leuk om zoiets op te halen bij haar bruiloft. :mrgreen:

Ja Ja ik hrrinner me zoiets ... van mijn bruiloft ,,, ileuk?? nou ik vond dat niet...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie