Kinderpraat

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderpraat

Bericht door Mara »

helma schreef:Schoondochter komt kleindochter (2,5) brengen. "je mag niet bij oma om snoepjes vragen". Ze loopt naar mij in de keuken: "Oma, mag ik wat anders?"
:haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kinderpraat

Bericht door merel »

Het waaide gisteren heel hard. Mijn kleuter zat achterop mijn fiets en vroeg ineens nadenkend 'of de Heilige Geest veel haast had, omdat het zo waaide'. Hij gaf vervolgens zelf het antwoord door te concluderen dat de Heilige Geest ook veel werk te doen had, omdat veel mensen niet geloofden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kinderpraat

Bericht door liz boer »

helma schreef:Schoondochter komt kleindochter (2,5) brengen. "je mag niet bij oma om snoepjes vragen". Ze loopt naar mij in de keuken: "Oma, mag ik wat anders?"
Haha super
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

merel schreef:Het waaide gisteren heel hard. Mijn kleuter zat achterop mijn fiets en vroeg ineens nadenkend 'of de Heilige Geest veel haast had, omdat het zo waaide'. Hij gaf vervolgens zelf het antwoord door te concluderen dat de Heilige Geest ook veel werk te doen had, omdat veel mensen niet geloofden.
Mooi hè dat kinders zo nadenken. Heel puur.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kinderpraat

Bericht door liz boer »

merel schreef:Het waaide gisteren heel hard. Mijn kleuter zat achterop mijn fiets en vroeg ineens nadenkend 'of de Heilige Geest veel haast had, omdat het zo waaide'. Hij gaf vervolgens zelf het antwoord door te concluderen dat de Heilige Geest ook veel werk te doen had, omdat veel mensen niet geloofden.
Zo'n kindje moet je knuffelen
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kinderpraat

Bericht door merel »

Dat heb ik ook gedaan! Soms zegt hij ineens dat het kriebelt op zijn borst en dan vol verwachting 'misschien is het de Heilige Geest wel die ook in mijn hart wil wonen'.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kinderpraat

Bericht door liz boer »

merel schreef:Dat heb ik ook gedaan! Soms zegt hij ineens dat het kriebelt op zijn borst en dan vol verwachting 'misschien is het de Heilige Geest wel die ook in mijn hart wil wonen'.
Wat mooi Merel.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kinderpraat

Bericht door Zeeuw »

Zondag Heilig Avondmaal. Zoon van 10 zat met tranen in zijn ogen. 'Ik wil ook zo graag naar de Heere toe'.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kinderpraat

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:Zondag Heilig Avondmaal. Zoon van 10 zat met tranen in zijn ogen. 'Ik wil ook zo graag naar de Heere toe'.
Mooi joh. Kinderlijk verlangen...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kinderpraat

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:Zondag Heilig Avondmaal. Zoon van 10 zat met tranen in zijn ogen. 'Ik wil ook zo graag naar de Heere toe'.
Prachtig
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kinderpraat

Bericht door Dodo »

Vanmiddag aan kleinzoon, 3 1/2 jaar, uitgelegd wat zakgeld was. Ik weet niet of hij het vatte, hij had het daarna over zak geld.

Bij zo een jong kind merk je pas weer hoe vaak je beeldspraak gebruikt. Hij wilde iets, en ik zei: schrijf dat maar op je buik. Grote ogen: Òma!
Intussen is hij wel een keer thuis gekomen met het woord `koekje` op zijn buik geschreven.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Kinderpraat

Bericht door John Galt »

Zoontje van mijn collega kwam thuis uit school met het verhaal dat hij een gesprek had gehad met de LHBT'er.
Moeder: ????! Waar heb je het over gehad dan?
Zoontje: Over mijn leren en begrijpen van dingen.
Moeder: Ooo, de IB'er!
Zoontje: O ja, die.
Who is John Galt? :quoi
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kinderpraat

Bericht door TSD »

:humhihi

Mijn zoontje van net 3, zojuist:

Papa, kan ik deze schoenen aan?

Ik: Nee joh, die pas je niet, dat zijn babyschoentjes

Hij: Ohhh babyschoentjes! Als ze groot zijn, kan ik ze dan wel aan?
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kinderpraat

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:
merel schreef:Het waaide gisteren heel hard. Mijn kleuter zat achterop mijn fiets en vroeg ineens nadenkend 'of de Heilige Geest veel haast had, omdat het zo waaide'. Hij gaf vervolgens zelf het antwoord door te concluderen dat de Heilige Geest ook veel werk te doen had, omdat veel mensen niet geloofden.
Mooi hè dat kinders zo nadenken. Heel puur.
Vandaar ook geloven als een kind ?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Mijn kleindochter werd vorige week 3 jaar. Ze is nog niet zindelijk en er was al door een paar mensen tegen haar gezegd: kindjes van 3 jaar plassen op de wc. Die hebben geen luier meer om.
Bij het ontbijt op haar verjaardag bad ze voor het eten. Ze vervolgde haar gebed: Heere dank U wel dat ik vandaag 3 jaar ben. Dat ik nu geen luier meer aan hoef en dat ik nu op de wc kan plassen.

Het viel wel even tegen toen ze erachter kwam dat dat toch niet helemaal vanzelf gebeurt....
Plaats reactie