Kinderpraat

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kinderpraat

Bericht door samanthi »

Ik luisterde met mijn kleindochters via YouTube naar een engels jongenskoor, zei mijn oudste kleindochter, ik wist niet dat jongetjes ook paardenhaar hadden...

(Een van de jongens had een pony.)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Kinderpraat

Bericht door Christen »

Onze kleine na de preek en tijdens het avondeten: dit was een goede dominee :haha

En toen wij vroegen waar het dan wel overging (behandeling van een zondag) kregen wij verrassend exact te horen wat er gezegd was en hoe dat bedoeld was, ook voor zijn dagelijkse leven.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Christen schreef:Onze kleine na de preek en tijdens het avondeten: dit was een goede dominee :haha

En toen wij vroegen waar het dan wel overging (behandeling van een zondag) kregen wij verrassend exact te horen wat er gezegd was en hoe dat bedoeld was, ook voor zijn dagelijkse leven.
En of ze luisteren he...
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kinderpraat

Bericht door merel »

Onze jongste 'mam, geloof jij ook in je droom? Ik wel, fijn he?'
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Kinderpraat

Bericht door Forummer »

Vanavond met het in bed stoppen van de jongens (3 en 4) even doorgepraat over het zingen van "ik ga slapen ik ben moe"

3 jarige: wat betekent schoon? (Schoon mijn zonden vele zijn)
4 jarige: dat de Heere Jezus alles schoon maakt

:amour
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kinderpraat

Bericht door samanthi »

Forummer schreef:Vanavond met het in bed stoppen van de jongens (3 en 4) even doorgepraat over het zingen van "ik ga slapen ik ben moe"

3 jarige: wat betekent schoon? (Schoon mijn zonden vele zijn)
4 jarige: dat de Heere Jezus alles schoon maakt

:amour
:love
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kinderpraat

Bericht door Dodo »

Ik neem kleinzoon van vijf jaar mee naar het orgel in de Dorpskerk. Prachtig, oud, bijzonder, en wat neemt hij er van mee? "Oma heeft hoogtevrees".
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kinderpraat

Bericht door J.C. Philpot »

ds. L. Kievit schreef:Een zoontje van een dominee vroeg aan z'n moeder: 'waarom draagt vader die witte slab?' Waarop z'n moeder antwoordde: 'Omdat hij zo met woorden morst'.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kinderpraat

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Ik neem kleinzoon van vijf jaar mee naar het orgel in de Dorpskerk. Prachtig, oud, bijzonder, en wat neemt hij er van mee? "Oma heeft hoogtevrees".
Terecht. Orgels heb je overal, maar oma's met hoogtevrees, daar heeft 'ie er maar één van ;)
~~Soli Deo Gloria~~
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Kinderpraat

Bericht door KDD »

Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Ik neem kleinzoon van vijf jaar mee naar het orgel in de Dorpskerk. Prachtig, oud, bijzonder, en wat neemt hij er van mee? "Oma heeft hoogtevrees".
Terecht. Orgels heb je overal, maar oma's met hoogtevrees, daar heeft 'ie er maar één van ;)
:super
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kinderpraat

Bericht door parsifal »

Ik weet niet of het hier hoort, maar pas een hele theologische verhandeling met mijn bijna driejarige zoon. Hij heeft geleerd dat de Heere Jezus aan het kruis stierf (en ook over Pasen weet hij), hij heeft ook geleerd (door een lied dat gebruikt wordt bij de New-city-Catechism) dat er drie personen in een God zijn. Ik weet niet of het logische deductie was, maar pas vertelde hij me dat God aan het kruis stierf. Dilemma: Gewoon zeggen dat het niet waar is, of er toch iets dieper op ingaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kinderpraat

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Ik weet niet of het hier hoort, maar pas een hele theologische verhandeling met mijn bijna driejarige zoon. Hij heeft geleerd dat de Heere Jezus aan het kruis stierf (en ook over Pasen weet hij), hij heeft ook geleerd (door een lied dat gebruikt wordt bij de New-city-Catechism) dat er drie personen in een God zijn. Ik weet niet of het logische deductie was, maar pas vertelde hij me dat God aan het kruis stierf. Dilemma: Gewoon zeggen dat het niet waar is, of er toch iets dieper op ingaan.
Als hij begrijpt dat er drie Goddelijke personen zijn, dan zou je het hem uit kunnen leggen dat slechts 1 van de drie personen stierf.

Maar ik zou er verder ontspannen in zijn. We hebben zelf ook niet alles binnen onze eerste drie levensjaren geleerd ;)

En goed dat je hem catechiseert (in jouw geval met de met de NCC)! Nu heb je nog heel veel invloed, en drinkt hij alles in! Mooi om te lezen!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Kinderpraat

Bericht door Valcke »

Hand 20:28 bevat overigens dezelfde gedachte.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Met mijn kleinzoontje van 2 geniet ik van de pimpelmeesjes in de tuin.
"Kijk oma, weer een Pindameesje!" roept hij enthousiast. Dat is een blijvertje denk ik...Afbeelding
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kinderpraat

Bericht door Mannetje »

:love
-
Plaats reactie