Kinderpraat

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kinderpraat

Bericht door parsifal »

vlinder schreef:Je kunt je geld nu eenmaal niet aan 'alle goede doelen geven. Persoonlijk zou ik wanneer er echt gecollecteerd werd voor een SOA, niet daaraan geven. De dame heeft voor 90 procent gelijk wanneer ze zegt dat dit door niet netjes leven komt, hoe spijtig voor de andere 10 procent. Dan zou ik liever helpen in onerzoek naar kanker waar niemand voor kiest.

En dat gevangene bezoeken: ik heb een predikant horen uitleggen dat dit vooral de gevangen om het geloof betredft.Wanneer je de Bijbel opvolgt moet iemand die een ander vermoord ook gedood worden en is het niet onze plicht om deze mensen te bezoeken en daar goede vriendn mee te worden. Of ik hier helemaal achter sta weet ik niet.

Maar het is wel zo dat deze reacties de hartheid en liefdeloosheid van onze samenleving tekenen. Barmhartigheid en zelfverloochening is er niet veel meer tegenwoordig.
Ik ben blij als er geld wordt besteed aan de bestrijding van SOAs en onderzoek naar bijvoorbeeld HIV remmers. Ik weet ook dat betere medicijnen waarschijnlijk leiden tot een lossere moraal (mensen maken toch een risico afweging, bewust of onbewust) toch is het directe effect onze verantwoording en het indirecte niet.

En ja kankermedicijnen zijn ook hard nodig, al is er hier ook veel aan preventie te doen (gezond bewegen, gezonde voeding, niet roken etc.) Niemand kiest voor kanker, maar ook niemand kiest voor een SOA.

Echter het belangrijkste punt blijft staan: Waar is de barmhartigheid? De Heere at met de zondaren. Ons is veel vergeven, moeten wij dan geen barmhartigheid tonen aan anderen? Dat betekent niet dat wij dingen moeten goed praten of vergeven (Dat kunnen wij niet in het geval de zonde niet tegen ons is begaan), wij hebben echter ook niet te oordelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Kinderpraat

Bericht door Unionist »

Ik heb het verhaal ook maar van de zoon van de desbetreffende collectante. Wat de beweegredenen allemaal waren, weet ik ook niet. Ik vond het wel een grappig verhaal.

Zelf overkwam me onlangs het volgende bij een collecte:

"Heeft u iets over voor Amnesty International?"
"Dat is toch voor gevangenen enzo?"
"Ja, voor een eerlijk proces en tegen martelen."
"Oh, laat dan maar zitten."

Nu mag je van mij van alles denken over de organisatie als zodanig, maar na zo'n reactie op mijn uitleg, keek ik toch :oO
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderpraat

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
vlinder schreef:Je kunt je geld nu eenmaal niet aan 'alle goede doelen geven. Persoonlijk zou ik wanneer er echt gecollecteerd werd voor een SOA, niet daaraan geven. De dame heeft voor 90 procent gelijk wanneer ze zegt dat dit door niet netjes leven komt, hoe spijtig voor de andere 10 procent. Dan zou ik liever helpen in onerzoek naar kanker waar niemand voor kiest.

En dat gevangene bezoeken: ik heb een predikant horen uitleggen dat dit vooral de gevangen om het geloof betredft.Wanneer je de Bijbel opvolgt moet iemand die een ander vermoord ook gedood worden en is het niet onze plicht om deze mensen te bezoeken en daar goede vriendn mee te worden. Of ik hier helemaal achter sta weet ik niet.

Maar het is wel zo dat deze reacties de hartheid en liefdeloosheid van onze samenleving tekenen. Barmhartigheid en zelfverloochening is er niet veel meer tegenwoordig.
Ik ben blij als er geld wordt besteed aan de bestrijding van SOAs en onderzoek naar bijvoorbeeld HIV remmers. Ik weet ook dat betere medicijnen waarschijnlijk leiden tot een lossere moraal (mensen maken toch een risico afweging, bewust of onbewust) toch is het directe effect onze verantwoording en het indirecte niet.

En ja kankermedicijnen zijn ook hard nodig, al is er hier ook veel aan preventie te doen (gezond bewegen, gezonde voeding, niet roken etc.) Niemand kiest voor kanker, maar ook niemand kiest voor een SOA.

Echter het belangrijkste punt blijft staan: Waar is de barmhartigheid? De Heere at met de zondaren. Ons is veel vergeven, moeten wij dan geen barmhartigheid tonen aan anderen? Dat betekent niet dat wij dingen moeten goed praten of vergeven (Dat kunnen wij niet in het geval de zonde niet tegen ons is begaan), wij hebben echter ook niet te oordelen.
Er bestaat ook een fonds voor zeldzame ziekten.
Kanker, hart- en vaatziekten, longziekten e.d. kennen we allemaal wel en zeker één of meerdere mensen die hieraan lijden.
Maar wanneer je getroffen wordt door een (zeer) zeldzame ziekte, val je qua medisch onderzoek, tussen wal en schip.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kinderpraat

Bericht door MarthaMartha »

tja, da's allemaal geen kinderpraat meer....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kinderpraat

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Er bestaat ook een fonds voor zeldzame ziekten.
Kanker, hart- en vaatziekten, longziekten e.d. kennen we allemaal wel en zeker één of meerdere mensen die hieraan lijden.
Maar wanneer je getroffen wordt door een (zeer) zeldzame ziekte, val je qua medisch onderzoek, tussen wal en schip.
En waarom vermeld je dat hier? :oO
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderpraat

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Er bestaat ook een fonds voor zeldzame ziekten.
Kanker, hart- en vaatziekten, longziekten e.d. kennen we allemaal wel en zeker één of meerdere mensen die hieraan lijden.
Maar wanneer je getroffen wordt door een (zeer) zeldzame ziekte, val je qua medisch onderzoek, tussen wal en schip.
En waarom vermeld je dat hier? :oO
Ik liet me meetrekken in het verhaal van SOA's, kankermedicijnen.
Het ging al lang niet meer over kinderpraat. :hum
Maar in zekere zin, gaat het ZZF verhaal wel veelal over kinderen.

Maar goed, inmiddels ver :offtopic
Misschien dat iemand nog iets leuks kan vertellen "uit de kindermond".
Die van mij zijn wel leuk, maar passen niet meer in die doelgroep. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Kinderpraat

Bericht door caprice »

Waarom doen alle mensen zo moeilijk? Geef aan iedere collectant voor zover je niet principieel tegen het doel bent 50 cent, of een euro. Als iedereen dat doet is het collecteren veel leuker, en de opbrengst hoger.
Niet iedereen hoeft er een briefje van 20 in te doen. Maar 50 cent moet kunnen. De collectant doet tenslotte ook moeite om het te komen vragen. Gewoon een kwestie van een gevuld potje bij de deur zetten.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kinderpraat

Bericht door vlinder »

caprice schreef:Waarom doen alle mensen zo moeilijk? Geef aan iedere collectant voor zover je niet principieel tegen het doel bent 50 cent, of een euro. Als iedereen dat doet is het collecteren veel leuker, en de opbrengst hoger.
Niet iedereen hoeft er een briefje van 20 in te doen. Maar 50 cent moet kunnen. De collectant doet tenslotte ook moeite om het te komen vragen. Gewoon een kwestie van een gevuld potje bij de deur zetten.
Ik moet zeggen dat ik soms maanden geen contant geld zie of in mijn handen heb. Alles via de pin. Maar als ik wat heb krijgt bijna iedereen wat, maar er zijn uitzonderingen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kinderpraat

Bericht door MarthaMartha »

De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kinderpraat

Bericht door -DIA- »

MarthaMartha schreef:De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Wij zijn allemaal sneller gaan praten... las ik pas.
Ik geloof wel 30 tot 40 % sneller dan vlak na WO II
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kinderpraat

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Wij zijn allemaal sneller gaan praten... las ik pas.
Maar dat is niet de snelheid waar MM het hierover heeft. Die heeft het over 'de snelheid waarmee de woordschat... zich uitbreidt'. Ze heeft het niet over de spreeksnelheid van kleine demo. ;)
alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Re: Kinderpraat

Bericht door alias »

Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Wij zijn allemaal sneller gaan praten... las ik pas.
Maar dat is niet de snelheid waar MM het hierover heeft. Die heeft het over 'de snelheid waarmee de woordschat... zich uitbreidt'. Ze heeft het niet over de spreeksnelheid van kleine demo. ;)
woordenschat...
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kinderpraat

Bericht door Afgewezen »

alias schreef:
Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Wij zijn allemaal sneller gaan praten... las ik pas.
Maar dat is niet de snelheid waar MM het hierover heeft. Die heeft het over 'de snelheid waarmee de woordschat... zich uitbreidt'. Ze heeft het niet over de spreeksnelheid van kleine demo. ;)
woordenschat...
Mijn typesnelheid was kennelijk te hoog. :hum
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kinderpraat

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:De snelheid waarmee de woordenschat van kleine demo uitbreid is verbazingwekkend....

Hij begint lol te krijgen in lange woorden, zoals:
sjesjenpijp = regenpijp
pikkebak = prullenbak

En de letteromdraaiingen zijn helemaal schattig, zoals:
pismoes = mis poes
Wij zijn allemaal sneller gaan praten... las ik pas.
Maar dat is niet de snelheid waar MM het hierover heeft. Die heeft het over 'de snelheid waarmee de woordschat... zich uitbreidt'. Ze heeft het niet over de spreeksnelheid van kleine demo. ;)
Begreep ik wel, maar ik dacht hier aan, en typte het eronder.
Niet in de goede context dan begrijp ik dus wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Gister zijn we verschillende fietsenwinkels langs geweest voor een tweedehands fiets voor onze dochter van 9.
Na afloop vertelde ze thuis: we hebben niets gekocht; ze hadden alleen Opoefietsen van 28 Gig; en ik moet er één van 26 Gig.


@opgroeien in een digitaal tijdperk....
Plaats reactie