Spreuk van de dag

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Arja »

De Naam des HEEREN is een Sterke Toren; de rechtvaardige zal daarhenen lopen, en in een Hoog Vertrek gesteld worden.

Spreuken 18:10
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Spreuk van de dag

Bericht door FlyingEagle »

Arja schreef:De Naam des HEEREN is een Sterke Toren; de rechtvaardige zal daarhenen lopen, en in een Hoog Vertrek gesteld worden.

Spreuken 18:10
Onze trouwtekst Afbeelding
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Arja »

FlyingEagle schreef:
Arja schreef:De Naam des HEEREN is een Sterke Toren; de rechtvaardige zal daarhenen lopen, en in een Hoog Vertrek gesteld worden.

Spreuken 18:10
Onze trouwtekst Afbeelding
Dat is een heel mooie trouwtekst!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bevindelijke mensen worden steeds meer gebonden aan het woord van God.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Arja »

Ik heb vele dingen in mijn handen gehouden en ben ze allemaal kwijt geraakt; maar wat ik in de handen van God heb geplaatst, dat bezit ik nog steeds. Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Maar indien de mens vele jaren leeft, en verblijdt zich in die alle, zo laat hem ook gedenken 25aan de dagen der duisternis, want die zullen vele zijn; en 26al wat gekomen is, 27is ijdelheid.
25 Dat is, aan den dood. Want de doden legt men in het graf, waar het duister is.
26 Dat is, al wat hem bejegend is.
27 Hij zal moeten bekennen dat er in dit leven niets bestendig is, waarin men zich volkomenlijk mag verblijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Soms zijn er wijsheden en spreuken uit de seculiere wereld die toch iets kernachtig kunnen zeggen. We zochten hier om geen Bijbelteksten gebruiken, waar dat niet altijd past, en we beseffen dat het heilige woorden zijn.

Seculiere Spreuken…
Verzameld door -DIA- in een stil verdriet

1. Regen valt omdat de wolken het gewicht niet langer kunnen dragen… Tranen vallen omdat het hart de pijn niet langer kan dragen .
2. Wanneer vertrouwen gebroken is, betekent een “sorry” niets meer.
3. Iedereen wil dat je eerlijk bent, maar hebben er problemen mee als je de waarheid zegt.
4. Je excuus maken betekent niet altijd dat je fout zit. Het betekent dat je de waarde van een relatie of vriendschap verkiest boven je ego.
5. De eerlijkheid is geen daad en geen houding, maar een toestand, een staat van ongenade.
6. Wie eerlijk is in het leven zal misschien weinig vrienden hebben.
7. Een blik, een stille wenk….. elkaar te kennen is een geschenk.
8. Wie verdriet spaart, heeft alleen maar tranen op de bank
9. Het bitterst in mijn verdriet nu, is onze herinnering aan onze vreugde van eerder
10. We leven in een wereld waarin Eerlijkheid een zwakte is, en waarin de leugen op handen worden gedragen.
11. Ik hoor liever eerlijk: Ik mag je niet, dan een gelogen: ik hou van je.
12. Stil verdriet – Zo goed verborgen – Soms tastbaar, maar meestal niet, Stil verdriet – Lijk soms verdwenen, maar verdwijnen doet het niet.
13. We hebben bijna alles, en toch, we zijn zoveel kwijt…
14. Cruciale momenten voor open communicatie: Eerlijk zijn - Duidelijk zijn - Signaleren en benoemen.
15. We blijven sorry zeggen voor dingen die we niet eens verkeerd deden.
16. Zeg nooit sorry omdat je gevoelig bent. Laat het een teken zijn van een groot hart en wees niet bang om anderen dat te laten zien. Je emoties laten zien is een teken van sterkte
17. Het is gemakkelijk om dapper te zijn op een veilige afstand.
18. Eerlijkheid zal niet altijd veel vrienden opleveren, maar wél altijd de beste.
19. Thuis is waar je alles kunt zeggen… en niemand luistert.
20. De wonden die onzichtbaar zijn… doen het meeste pijn…
21. Vrienden zijn als sterren, je ziet ze niet altijd, maar ze zijn er wel.
22. Tussen wat wordt gezegd en niet bedoeld, en wat wordt bedoelt en niet gezegd gaat de meeste liefde verloren
23. Als achterom kijken pijn doet, en vooruit kijken bang maakt, keek dan eens naast je… Wellicht staat daar nog iemand.
24. Als je kwetsbaar bent zien mensen ook je kracht. Als je enkel kracht uitstraalt, bouw je een muur om je leven.
25. Ook al weet je weet wie ik ben, dat wil niet zeggen dat je me kent.
26. Weest voorzichtig met je woorden, als ze eenmaal gezegd zijn, kunnen ze alleen worden vergeven, niet vergeten. Evenwel… vergeeft toch je grootste vijanden.
27. Als de leugen de lift neemt, en de waarheid de trap, zal de leugen sneller zijn. Maar weet wel, dat de waarheid eraan komt!
28. Na verloop van tijd komt alles aan het licht; de meest verborgens leugens, de meest voor de hand liggende redenen, en de meest valse mensen.
29. Eerlijk duurt wel vaak het langst, maar verliest het van de angst.
30. Een tong heeft geen botten, maar is wel sterk genoeg om iemand te breken. Wees voorzichtig met woorden.
31. Leven zonde liefde is leven met verdriet
Leven zonder liefde is het leven niet.

32. Aan mijn lach kun je niet zien hoe zwaar het mijn hart vanbinnen heeft.
33. Lezen is voor de geest wat bewegen is voor het lichaam.
34. Steek nooit je tijd in haat en wraak.
35. Doe hen goed, die je tegenstaan, het is als vurige kolen op hun hoofd.
36. Pas als men weet wat lijden en verdriet is, zal men de gezondheid en vreugde pas naar waarde waarderen.
37. Liefde is zo’n klein woordje, maar heeft zo’n grote betekenis!
38. Liefde verdraagt elkaar, juist in zwakheid en pijn.
39. Verdraagt de waarheid, hebt elkaar hartelijk lief.
40. Wie zijn overtreding bedekt zal niet voorspoedig zijn.
41. Wat bij mensen onmogelijk is, dat is mogelijk bij God.
41. Hebt elkaar lief uit een rein hart, het is het medicijn tegen alle bitterheid.
43. Een goed woord verblijdt het hart.
42. Bitterheid en Liefde zijn zaken die elkaar soms kruisen. Soms kan daar wel eens een vrucht uit rijpen die het gehemelte zoet is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Nog één Bijbelse dan:
Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk.
En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Gehoord: “Helder! Ik vindt het een typisch voorbeeld van minimum aan kennis wat gecombineerd wordt met een maximum aan oordeel!”
Uit: Dhr. van Dijk versus dhr. Otten over Staphorst


Ik geloof dat dit op meerdere mensen van toepassing zou kunnen zijn. Vooral hen die er vatbaar voor zijn door niet tegengesproken wensen te worden en die niet bereid zijn om echt naar een ander te luisteren. Vaak bevooroordeeld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"De zuiverste orthodoxie is in een onwedergeboren hart niets anders dan jammerlijke ketterij".
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

De wereld staat in brand,
maar wij gooien olie op het vuur
en stoken zo het vuur heter.

Laten we nuchter zijn en waken.
Want onze tegenpartij
is klaarwakker.
Hij bespringt ons als we als we het
niet verwachten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Spreuk van de dag

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:Gehoord: “Helder! Ik vindt het een typisch voorbeeld van minimum aan kennis wat gecombineerd wordt met een maximum aan oordeel!”
Uit: Dhr. van Dijk versus dhr. Otten over Staphorst


Ik geloof dat dit op meerdere mensen van toepassing zou kunnen zijn. Vooral hen die er vatbaar voor zijn door niet tegengesproken wensen te worden en die niet bereid zijn om echt naar een ander te luisteren. Vaak bevooroordeeld.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:Gehoord: “Helder! Ik vindt het een typisch voorbeeld van minimum aan kennis wat gecombineerd wordt met een maximum aan oordeel!”
Uit: Dhr. van Dijk versus dhr. Otten over Staphorst


Ik geloof dat dit op meerdere mensen van toepassing zou kunnen zijn. Vooral hen die er vatbaar voor zijn door niet tegengesproken wensen te worden en die niet bereid zijn om echt naar een ander te luisteren. Vaak bevooroordeeld.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.
Dank u! Als u het verder duidelijker wilt maken zou ik ook prettig vinden. We weten wat de mens is, maar zeggen we ze snel, dat we dat soms ondoordacht zeggen. En we nog totaal geen weet wat wat we in feite zijn (of van hoedanige geest we zijn). Dus ik houdt me aanbevolen voor verder onderwijs, als het in liefde kunnen we het verdragen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Adagio »

"Iemand wordt niet zozeer gekend door het oordeel van anderen, als wel door het oordeel dat hij over anderen geeft."
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Mannetje »

Adagio schreef:"Iemand wordt niet zozeer gekend door het oordeel van anderen, als wel door het oordeel dat hij over anderen geeft."
Een mooie en o zo ware uitspraak!
-
Plaats reactie