Spreuk van de dag

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Spreuk van de dag

Bericht door samanthi »

Handelingen 9

11 En de Heere zeide tot hem: Sta op, en ga in de straat, genaamd de Rechte, en vraag in het huis van Judas naar een, met name Saulus, van Tarsen; want zie, hij bidt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:Handelingen 9

11 En de Heere zeide tot hem: Sta op, en ga in de straat, genaamd de Rechte, en vraag in het huis van Judas naar een, met name Saulus, van Tarsen; want zie, hij bidt.
En, direct na Gods Licht:
6 En hij bevende en verbaasd zijnde, zeide: Heere, fwat wilt Gij dat ik doen zal? En de Heere zeide tot hem: Sta op en ga in de stad, en u zal aldaar gezegd worden 11wat gij doen moet.

Paulus' wil was direct op Gods Wil gericht.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

We pakken teksten en verliezen de context uit het zicht. Op die manier heeft iedere ketter zijn letter.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Spreuk van de dag

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:We pakken teksten en verliezen de context uit het zicht. Op die manier heeft iedere ketter zijn letter.
Wanneer had Paulus het geloof dan?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:Handelingen 9

11 En de Heere zeide tot hem: Sta op, en ga in de straat, genaamd de Rechte, en vraag in het huis van Judas naar een, met name Saulus, van Tarsen; want zie, hij bidt.
Mooi ook kanttekening 16:
16 Namelijk óf door de grote verslagenheid, die hem allen lust van eten en drinken benomen had; óf om den gehelen tijd met bidden en boetvaardigheid door te brengen, gelijk vers 11 uitgedrukt wordt. Want in die landen konden de mensen het lange vasten beter verdragen dan in deze onze landen. Zie Matth. 15:32. Mark. 8:2. 
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:We pakken teksten en verliezen de context uit het zicht. Op die manier heeft iedere ketter zijn letter.
Lees de kanttekening eens door. Vooral 16.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Spreuk van de dag

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
gallio schreef:
-DIA- schreef:
gallio schreef: Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.......
Als er in Rijssen iemand gearresteerd moet worden, doet de rechter dat of de politie?
Ik zit in het verdachtenbankje, zo het lijkt, dus ik zeg nu even niets.
Nee, we zitten tegenover elkaar aan je keukentafel en hebben een discussie. Als je dat niet wil, zeg het dan openlijk, dan houdt het wat mij betreft op. Prettige dag verder. ::bye
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Jeremiah »

Jantje schreef:
Jeremiah schreef:
Jantje schreef:Heb je de laatste alinea gelezen van de achterkant van de Saambinder? Die kwam bij mij nogal binnen, gisterenavond.
Wat was daarin te lezen?
Heb jij geen Saambinder?
Nee!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Spreuk van de dag

Bericht door eilander »

Wat?! Geen Saambinder? En wel op Refoforum??!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
gallio schreef:
-DIA- schreef:
gallio schreef: Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.......
Als er in Rijssen iemand gearresteerd moet worden, doet de rechter dat of de politie?
Ik zit in het verdachtenbankje, zo het lijkt, dus ik zeg nu even niets.
Ik hoop dat je wel antwoord wil geven op mijn vraag?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Jantje »

eilander schreef:Wat?! Geen Saambinder? En wel op Refoforum??!
Ik meende dat @Jeremiah een echte GG-er was. En die hebben meestal een abonnement op de Saambinder... Maar ik zal de alinea vanavond wel even overtypen, als ik tijd heb, uiteraard.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Nasrani »

Nasrani schreef:
-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
DIA als je niet op pb reageert dan vraag ik het gewoon nog een keer op deze manier....
Zou je nog willen ingaan op mijn vraag? Dit roept bij mij vragen op en daarom vraag ik je op een antwoord.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Nasrani schreef:
Nasrani schreef:
-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
DIA als je niet op pb reageert dan vraag ik het gewoon nog een keer op deze manier....
Zou je nog willen ingaan op mijn vraag? Dit roept bij mij vragen op en daarom vraag ik je op een antwoord.
Heb ik een pb dan? Ik zie het niet. Ik moet voor elk bericht er eentje verwijderen. Maar dat doe ik dan ook wel. Ik laat geen pb onbeantwoord, als het niet ongepast is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Nasrani schreef:
Nasrani schreef:
-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
DIA als je niet op pb reageert dan vraag ik het gewoon nog een keer op deze manier....
Zou je nog willen ingaan op mijn vraag? Dit roept bij mij vragen op en daarom vraag ik je op een antwoord.
Heb ik een pb dan? Ik zie het niet. Ik moet voor elk bericht er eentje verwijderen. Maar dat doe ik dan ook wel. Ik laat geen pb onbeantwoord, als het niet ongepast is.
Dan zie ik het antwoord vanzelf wel verschijnen.... :super
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:We pakken teksten en verliezen de context uit het zicht. Op die manier heeft iedere ketter zijn letter.
Lees de kanttekening eens door. Vooral 16.
Ging om deze post irt de post die ik ervoor schreef.
Plaats reactie