Spreuk van de dag

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Terri »

Mannetje schreef:God brengt Zijn Kerk bij áf, en wel voortdurend. Genade zal genade zijn en blijven!
Dr. C. A. van der Sluijs

Zie: https://www.rd.nl/opinie/gereformeerd-ó ... -1.1521069
Ik vind de stelling wel wat zwart-wit eerlijk gezegd.
Dat de evangelischen ( soms, lang niet elke gemeente) meer nadruk leggen op werking van de H.Geest en de reformatorischen meer op de rechtvaardigmaking, zal zo zijn, maar er zijn ook gereformeerden die niet eens aan het stuk van de rechtvaardiging toekomen.....
Ze preken erg veel bevinding wat dan weer lijkt op de evangelischen met hun bevinding :huhu
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Spreuk van de dag

Bericht door liz boer »

Afbeelding
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Mannetje »

Herfstparadox
Het stervend blad toont in weergaloze schoonheid de vergankelijkheid van het leven.
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ds. A.T. Vergunst :

Onlangs sprak ik met een oud-predikant. Ik vroeg hem hoe hij reageerde op hen die altijd maar weer opmerken: “Er wordt wel wat gemist in die preek of dat boekje.” Hij gaf me een mooi antwoord: “Weet ik. Er wordt altijd veel gemist. Maar werd Christus gemist? Als Hij gemist is in de prediking, in het hart, in het geloofsleven, ja dan wordt alles gemist met wat u/wij ook allemaal hebben.”
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Dienaren van het Woord zijn verplicht om bij elke gelegenheid over Christus te prediken"
Ralph Robinson (1614-55) Puritein.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Spreuk van de dag

Bericht door eilander »

De mens wil alles van nature zijn, ook godsdienstig, als hij zich maar niet behoeft te bekeren.
- Mr. I. da Costa -
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Spreuk van de dag

Bericht door helma »

"Iemand die zegt zelf niet bekeerd te zijn, maar wel opmerkingen over het geestelijk leven van anderen denkt te kunnen maken, komt op mij vaak over als een blinde die vertelt hoe Rembrandt 'De Nachtwacht' had moeten schilderen." Ds. L den Butter
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Prijst den dag niet aleer het avond is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Spreuk van de dag

Bericht door AnJa »

Het hout dat aan onze Heiland de dood bracht, is voor ons de boom des Levens
~C.H. Spurgeon
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Spreuk van de dag

Bericht door amateur-theoloog »

"Wie de hel wil afschaffen, wordt genadeloos."
Michael McClyymond, hoogleraar modern christendom aan de Saint Louis Universiteit.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Arja »

Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het, wie zal het kennen? Jer. 17:9. Leer veel van de Heere Jezus. Zie voor iedere blik op jezelf tien maal op Christus. Hij is gans begeerlijk. Zo'n oneindige majesteit en toch zo'n zachtmoedigheid en genade, en alles voor zondaars, zelfs voor de voornaamste (ergste)! Leef veel in de glimlach van God. Koester je in Zijn stralen. Voel hoe Zijn alziende blik op je is gevestigd in liefde en rust in Zijn almachtige armen.

Robert Murray M'Cheyne
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Arja »

Lieve broeders, bidt voor de Joden, bidt voor de vrede van Jeruzalem. O dat die blijde dag haast aanbreekt! De Heere zal het op Zijn tijd verhaasten. ~ R.M. Mc Cheyne
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Er zijn diep ingeleide kinderen Gods geweest die later en zelfs op hun sterfbed nog honden hoorden blaffen die ze nog nooit gehoord hadden. Denk aan ds. Fraanje om een voorbeeld te noemen.
Deze uitspraak heb ik even laten bezinken.
Ik herinner me heel vaag dat iemand deze vroeger zei. Maar ik dacht dat het juist over onbekeerde mensen ging.
Omdat diegene wel meer "enge" verhalen vertelde, waar ik als kind vuurrode wangen van kreeg, van schrik.
Iemand lag op zijn sterfbed en hoorde en zag het vuur van de hel. Hij kermde "te laat, te laat".
En zo raar, ik durfde er later niets over te zeggen tegen mijn ouders.
Was dit nu waar of is dit weer zo'n bangmakerij-verhaal uit het gezelschapsleven?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Spreuk van de dag

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Ik herinner me heel vaag dat iemand deze vroeger zei. Maar ik dacht dat het juist over onbekeerde mensen ging.
Omdat diegene wel meer "enge" verhalen vertelde, waar ik als kind vuurrode wangen van kreeg, van schrik.
Iemand lag op zijn sterfbed en hoorde en zag het vuur van de hel. Hij kermde "te laat, te laat".
En zo raar, ik durfde er later niets over te zeggen tegen mijn ouders.
Was dit nu waar of is dit weer zo'n bangmakerij-verhaal uit het gezelschapsleven?
Er zijn wel meer van zulke verhalen, op de woesteweg website staan ook zulke verhalen van dokter Davis. Of het allemaal waar is weet ik natuurlijk niet maar ik heb nogal flinke moeite met zulke verhalen.
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zonnebloem »

ejvl schreef:
Mara schreef: Ik herinner me heel vaag dat iemand deze vroeger zei. Maar ik dacht dat het juist over onbekeerde mensen ging.
Omdat diegene wel meer "enge" verhalen vertelde, waar ik als kind vuurrode wangen van kreeg, van schrik.
Iemand lag op zijn sterfbed en hoorde en zag het vuur van de hel. Hij kermde "te laat, te laat".
En zo raar, ik durfde er later niets over te zeggen tegen mijn ouders.
Was dit nu waar of is dit weer zo'n bangmakerij-verhaal uit het gezelschapsleven?
Er zijn wel meer van zulke verhalen, op de woesteweg website staan ook zulke verhalen van dokter Davis. Of het allemaal waar is weet ik natuurlijk niet maar ik heb nogal flinke moeite met zulke verhalen.
Misschien is het mogelijk om zulke uitspraken te checken op waarheidsgehalte. Wat zegt de Bijbel over Gods kinderen en over hun sterven?
Plaats reactie