Wisselen van energieleverancier

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Wisselen van energieleverancier

Bericht door FlyingEagle »

Ons energiecontract loopt af (had een 5 jarig contract bij Essent) Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Elk jaar veranderen? Hoe doen jullie dat?
Als ik op een vergelijkingssite ga kijken weet ik ook niet wat ik kiezen moet... :cry
Laatst gewijzigd door FlyingEagle op 13 mei 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wisselen van engerieleverancier

Bericht door JvW »

Ik wissel elk jaar via gaslicht.com. Het is super simpel en het scheelt bakken met geld…
En nooit meer een contract wat langer loopt dan een jaar, de overstap-premie is (relatief) het hoogst bij elk jaar wisselen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wisselen van engerieleverancier

Bericht door FlyingEagle »

JvW schreef:Ik wissel elk jaar via gaslicht.com. Het is super simpel en het scheelt bakken met geld…
En nooit meer een contract wat langer loopt dan een jaar, de overstap-premie is (relatief) het hoogst bij elk jaar wisselen.
Maar hoe weet je nu op welk aanbod je ingaat? Heb ook op gaslicht.com gekeken maar dan krijg je nog zoveel mogelijkeden. Op basis van wat maak je dan je keuze?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door FlyingEagle »

Excuus voor de storende taalfout in de topictitel... :livre

Mods, graag aanpassen :OO3
Laatst gewijzigd door FlyingEagle op 13 mei 2021, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door FlyingEagle »

.
Laatst gewijzigd door FlyingEagle op 13 mei 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wisselen van engerieleverancier

Bericht door Tiberius »

Probeer het zelf eens: je eerste bericht wijzigen. ;)
Nu kan het nog.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:Probeer het zelf eens: je eerste bericht wijzigen. ;)
Nu kan het nog.
haha, yes.. thanks!
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wisselen van engerieleverancier

Bericht door JvW »

FlyingEagle schreef:
JvW schreef:Ik wissel elk jaar via gaslicht.com. Het is super simpel en het scheelt bakken met geld…
En nooit meer een contract wat langer loopt dan een jaar, de overstap-premie is (relatief) het hoogst bij elk jaar wisselen.
Maar hoe weet je nu op welk aanbod je ingaat? Heb ook op gaslicht.com gekeken maar dan krijg je nog zoveel mogelijkeden. Op basis van wat maak je dan je keuze?
Ik vul mijn te verwachten verbruiken in en geef aan dat ik een éénjarig contract wil. Vervolgens op prijs sorteren (totale jaarkosten inclusief instappremie krijg je dan te zien).
Vanuit die lijst pak ik in principe de goedkoopste, met een schuin oog kijkend naar het beoordelingscijfer/reviews. Ik hoef niet de goedkoopste, waarbij ik vervolgens de eindafrekening drie keer moet laten herzien (serieus meermaals meegemaakt, ook bij gerenommeerde bedrijven).
Het overstappen zelf stelt niets voor, ik heb nog nooit zonder gas of electra gezeten… :super
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door DDD »

Ik las op Tweakers dat sommige mensen die jaarlijks overstappen een relatief hoog tarief betalen, vanwege de hoge bonus.

Ik zit standaard bij Greenchoice, omdat ik een principiële energieleverancier belangrijk vind en geen betere weet, ondanks de affaire met de directie.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door Tiberius »

Ik zit bij Energiedirect.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: RE: Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door Bona Fide »

DDD schreef:Ik las op Tweakers dat sommige mensen die jaarlijks overstappen een relatief hoog tarief betalen, vanwege de hoge bonus.

Ik zit standaard bij Greenchoice, omdat ik een principiële energieleverancier belangrijk vind en geen betere weet, ondanks de affaire met de directie.
Ik bekijk het ook jaarlijks, en pak dan de goedkoopste zónder welkomstbonus. Dan heb je nl. de laagste tarieven.

Verstuurd vanaf mijn LM-G850 met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door Mistig »

Tiberius schreef:Ik zit bij Energiedirect.
Ik ook. En net als bij @DDD is dat een principiële keus.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door Tiberius »

Mistig schreef:
Tiberius schreef:Ik zit bij Energiedirect.
Ik ook. En net als bij @DDD is dat een principiële keus.
Van mij niet echt een principiële keus. Eerder zat ik bij het collectief Gezinsenergie en die hadden berekend dat Energiedirect voor onze situatie het voordeligst was. Na onze verhuizing zijn we daar gebleven. Hier is het overigens alleen elektriciteit, gas hebben we niet.
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door JvW »

Hogere tarieven bij een hogere welkomstbonus is waar, maar het gaat om de totale jaarkosten.
Ik heb zonnepanelen en daardoor (per saldo) geen electraverbruik.
Ik stook behoorlijk wat hout in de kachel, dus ook mijn gasverbruik ligt nogal laag.
Dit maakt dat een beetje hogere tarieven voor mij niet erg is. Op jaarbasis ben ik dan nog steeds goedkoper uit door de welkomstbonus.
Gelukkig rekent de site gaslicht.com dat allemaal prima voor je uit aan de hand van de verbruiken die je ingeeft.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Hoopvol
Berichten: 1294
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wisselen van energieleverancier

Bericht door Hoopvol »

Ik zit bij NUON. Dat is geen principiële keuze, het is voor mij voornamelijk gemakzucht.
Ik ben aardig bekend in de energiesector, dat maakt dat ik wat genuanceerd kijk naar "groene" aanbieders.
Plaats reactie