Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Vind je van jezelf dat je autistische trekjes heb?

Nee
13
27%
Enigzins
14
29%
Ja
22
45%
 
Totaal aantal stemmen: 49

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door DDD »

Jezelf ontwikkelen is prima, maar juristen doen vaak hun hele leven lang hetzelfde vakgebied en -hoewel dat wel een beetje verandert- er zijn er ook een hoop die hun leven lang bij eenzelfde kantoor blijven. Wat dat betreft, hoeft dat niet perse een probleem te zijn.

Direct clientcontact is dan soms een ander verhaal. Geen idee of ict-ers 40 jaar soortgelijke taken kunnen doen. Je moet natuurlijk wel op de hoogte zijn van de nieuwere programmeertalen maar verder heb ik er niet zo'n zicht op.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door HersteldHervormd »

@Johann Gottfried Walther
Ja precies joh, ik heb ook niks over vaccinaties gezegd, maar dat word ook gelijk geschreeuwd, daarom reageer ik er ook verder niet op.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
alepha
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 sep 2020, 23:02

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door alepha »

Johann Gottfried Walther schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik weet dat Autisme voorkomt vanuit lichamelijk ongemak, met name de darmflora.
Terwijl de hele wereld zegt: Autisme is een psychiatrische gedragsstoornis, neurotisch zegmaar, denk ik dat het voorkomt vanuit een lichamelijk probleem.

Het schijnt dat bepaalde diëten zeer effectief zijn.
Zoek maar even wat er gebeurd als je een lekkend darm syndroom hebt. Wat voor klachten je krijgt.
Nee dus.
Zo is er ook het wijdverbreide verhaal dat autisme veroorzaakt kan worden door vaccinatie. Ook niet waar.
Invloed/verband is wel aangetoond,
https://www.eoswetenschap.eu/psyche-bre ... ij-autisme
https://microbiomejournal.biomedcentral ... 017-0242-1


Aangetoond vind ik wel erg sterk uitgedrukt. Het gaat om een beperkt onderzoek (N=40), waarbij inderdaad een verband is aangetoond. Maar correlatie wil nog niets zeggen over causale verbanden. Daarbij gaat het om een onderzoeksgroep die behoorlijk onderling verschilt (a broad phenotypical variability). Ik kan me zeker er wat bij voorstellen dat er een relatie is, maar daar zal echt meer onderzoek voor nodig zijn.
Online
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door merel »

Bij ADHD wordt inmiddels ook verband gezocht tussen tussen darmflora en ADHD.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Charles »

Lastige is dat autisme en introvert zijn nogal dicht bij elkaar liggen.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Mannetje »

Charles schreef:Lastige is dat autisme en introvert zijn nogal dicht bij elkaar liggen.
Is dat zo? Dat de meeste mensen met autisme introvert zijn geloof ik direct, maar de meeste introverte mensen hebben geen autisme.
-
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Charles »

Als je de kenmerken van een introvert leest heeft dat veel overlappen met elkaar lijkt het.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
Charles schreef:Lastige is dat autisme en introvert zijn nogal dicht bij elkaar liggen.
Is dat zo? Dat de meeste mensen met autisme introvert zijn geloof ik direct, maar de meeste introverte mensen hebben geen autisme.
Dat is bij mij zeker niet het geval. Ik heb wel veel last van introverte mensen, waar je geen hoogte van kunt krijgen van wat de denken of geloven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Mannetje »

Dan moet je rustig de tijd nemen voor een gesprek, in een klein groepje of een-op-een.
-
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Dan moet je rustig de tijd nemen voor een gesprek, in een klein groepje of een-op-een.
Dat lukt echt niet. Mijn broer ken ik zolang ik leef, maar ik kan sinds dat hij een andere weg is ingeslagen geen opening bij hem krijgen. Zeer introvert. Hij kan mijn tot in details kennen, maar hij is een vreemde voor mij, wat zijn innerlijk betreft.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Dan moet je rustig de tijd nemen voor een gesprek, in een klein groepje of een-op-een.
Dat lukt echt niet. Mijn broer ken ik zolang ik leef, maar ik kan sinds dat hij een andere weg is ingeslagen geen opening bij hem krijgen. Zeer introvert. Hij kan mijn tot in details kennen, maar hij is een vreemde voor mij, wat zijn innerlijk betreft.
Is het dan alleen het introvert zijn?
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door eilander »

Écht over je innerlijk praten, valt echt niet mee. Hoe vaak hoor je niet na een overlijden: we weten niet hoe het lag tussen de Heere en zijn/haar ziel?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Dan moet je rustig de tijd nemen voor een gesprek, in een klein groepje of een-op-een.
Dat lukt echt niet. Mijn broer ken ik zolang ik leef, maar ik kan sinds dat hij een andere weg is ingeslagen geen opening bij hem krijgen. Zeer introvert. Hij kan mijn tot in details kennen, maar hij is een vreemde voor mij, wat zijn innerlijk betreft.
Is het dan alleen het introvert zijn?
Ja, echt in alles, als ik iets van hem hoor is het vaak via een derde. Hij heeft nooit de diagnose 'autistisch' gehad, maar heeft me wel eens zo gezegd toen hij niet wat wilde zeggen: Ik geloof dat ik nog autistischer ben als jij... En daarmee was alles gezegd :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door Charles »

Ik weet niet of dat perse introvert zijn is. Introverten kunnen prima praten maar niet in groepen en niet over koetjes en kalfjes. Vraag naar hun favoriete boek bijv. en je hebt zo een heel gesprek onder vier ogen.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autistische trekjes bij JEZELF (dit topic gaat niet over anderen)

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Ik weet niet of dat perse introvert zijn is. Introverten kunnen prima praten maar niet in groepen en niet over koetjes en kalfjes. Vraag naar hun favoriete boek bijv. en je hebt zo een heel gesprek onder vier ogen.
Ik kan met hem alleen maar heel oppervlakkig praten. B.v. over de actualiteit als corona, enz. slaat hij dicht. Ik heb wel eens gemerkt dat hij prima kan 'ouwehoeren', maar als de ernst van het keven om 't hoekje komt is het doodstil, ook weet je niet wat hij denkt, in niets, alleen het oppervlakkige lijkt te gaan. Hij lijkt ondoordringbaar, en zeker voor mij, want ik hoor wel eens wat, maar dan meest via derden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie