Alleen voor vrouwen - veiligheid

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door windorgel »

Het is toch niet algemeen gebruikelijk om 2 van zulke middelen mee te nemen alleen maar omdat je gaat wandelen? Ik ben dan benieuwd wat de aanleiding is.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

windorgel schreef:Het is toch niet algemeen gebruikelijk om 2 van zulke middelen mee te nemen alleen maar omdat je gaat wandelen? Ik ben dan benieuwd wat de aanleiding is.

Als ik het goed begrijp, dan stel je mij de volgende vraag: "Ik vind jouw gedrag vreemd. Wat is de aanleiding van jouw vreemde gedrag?"
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door windorgel »

Susanna schreef:
windorgel schreef:Het is toch niet algemeen gebruikelijk om 2 van zulke middelen mee te nemen alleen maar omdat je gaat wandelen? Ik ben dan benieuwd wat de aanleiding is.

Als ik het goed begrijp, dan stel je mij de volgende vraag: "Ik vind jouw gedrag vreemd. Wat is de aanleiding van jouw vreemde gedrag?"
Nee hoor, helemaal niet. Jammer dat je een vraag gelijk zo negatief duidt. Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand zulke spullen meeneemt op een wandeling. Daarom was ik benieuwd of je dat doet vanuit nare ervaringen in het verleden.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

windorgel schreef:
Susanna schreef:
windorgel schreef:Het is toch niet algemeen gebruikelijk om 2 van zulke middelen mee te nemen alleen maar omdat je gaat wandelen? Ik ben dan benieuwd wat de aanleiding is.

Als ik het goed begrijp, dan stel je mij de volgende vraag: "Ik vind jouw gedrag vreemd. Wat is de aanleiding van jouw vreemde gedrag?"
Nee hoor, helemaal niet. Jammer dat je een vraag gelijk zo negatief duidt. Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand zulke spullen meeneemt op een wandeling. Daarom was ik benieuwd of je dat doet vanuit nare ervaringen in het verleden.
Ik zie je vraag niet als negatief. Ik was alleen benieuwd hoe je er op kwam om die vraag te stellen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Terri »

Volgens mij is er een soort kleine spraakverwarring.
Suzanna vertelt dat ze 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt, waarop de vraag gesteld wordt: waarom? Suzanna vertelt dat ze uitgebreide wandelingen maakt in afgelegen gebieden. Wellicht is dat voor haar voldoende reden/antwoord om het mee te nemen. :)
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

En windorgel en ik vragen ons allebei af wat dan de aanleiding is om dat te doen.
Inderdaad niet omdat we je raar vinden Susanna maar of je misschien iets meegemaakt hebt in het verleden waardoor je je niet veilig voelt zonder dit.
Maar ik heb daar verder geen oordeel over.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

Terri schreef:Volgens mij is er een soort kleine spraakverwarring.
Suzanna vertelt dat ze 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt, waarop de vraag gesteld wordt: waarom? Suzanna vertelt dat ze uitgebreide wandelingen maakt in afgelegen gebieden. Wellicht is dat voor haar voldoende reden/antwoord om het mee te nemen. :)
Precies. Net zo goed als ik een genoeg water voor veel uren meeneem. Plus allergiemedicijnen, pleisters en een opvouwbare zitstok zodat ik kan zitten, als ik een poosje wil uitrusten.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Dodo »

Ik heb geen afweermiddelen bij me (maar ik loop ook bijna nooit buiten de bebouwde kom), maar verder is het een soort de knapzak van Douwe Dabbert hoor. Ik heb ongeveer alles bij me. Tot en met een vergrootglas en meetlint. Je weet maar nooit hoe dat van pas komt.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

Haha zo heb ik altijd mijn 'duizend dingen tasje' bij me (maar niet als ik ga wandelen) met dameshygiene producten, een (simpel) naaisetje, pleisters, blaarpleisters, tandenborstel, tandpasta handcreme en nog wel meer van dat soort zaken
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

Ah Susanna, ik zie nu in het andere topic dat je oudere bent, dan vind ik het wel meer logisch dat je beschermingsmiddelen meeneemt. Ik had het beeld voor me van een Susanna die ik ken (hoewel ik weet dat je dat niet ben) en dat is een jonge vrouw, jaren jonger dan ikzelf.
Plaats reactie