Alleen voor vrouwen - veiligheid

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Dodo »

Ik was benieuwd naar jullie gevoel van veiligheid, als je over straat moet. Zoals nu met de ommetjes, ga je door het park? Of blijf je op straat? Maakt het nog verschil of het donker is? Heb je een pepperspray of alarm bij je?
Ik loop tegenwoordig wat meer, en ik merk dat ik liever niet door het park loop als het donker is. Dan blijf ik toch wat meer in de straten. Terwijl er hier eigenlijk nooit iets gebeurt op dat gebied.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

Ik voel me niet onveilig, heb altijd het gevoel dat God bij me is. Ik loop ook door het park, maar als het donker is ben ik over het algemeen niet buiten de laatste tijd. Maar "vroeger " toen ik nog gewoon naar mijn werk fietste zomer en winter fietste ik ook gewoon door het park. Het enige wat me wel een beetje schrik aan kan jagen zijn de Schotse hooglanders waar ik soms tussendoor moet laveren.
Pepperspray ofzo heb ik niet, wel altijd mijn sleutel in mijn hand in mijn zak. Kan ik snel naar binnen en als het moet is hij best scherp :) Maar nooit het gevoel gehad dat ik hem nodig had.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Mara »

Ik maak vaak een ommetje s'avonds en bij voorkeur als het al donker is. Ik heb me nog nooit echt angstig gevoeld.
Het is wel zo dat de mensen die je s'avonds tegenkomt, vrijwel allemaal groeten, overdag is dat niet.
Het lijkt een selektief clubje, net zoals motorrijders of buschauffeurs elkaar begroeten bij het passeren. :)
Maar het is al maandenlang vrij rustig in onze wijk, omdat de horeca dicht is en er minder o.v. rijdt.
Dodo schreef:Heb je een pepperspray of alarm bij je?
Met een minibusje hairspray kom je ook een heel eind. ;)
Ik neem wel mijn mobiel mee. Je kunt bijvoorbeeld verkeerd van een stoepje afstappen en je enkel verzwikken.
In zo'n geval is het dan fijn als één van je huisgenoten je oppikt met de auto.
Ik had laatst wel dat ik er geen erg in had dat de stoep ophield en ik opeens een stap lager terecht kwam. Dat voel je wel in je rug :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door helma »

Ik ben niet persé bang geloof ik. Heb nooit gedacht om pepperspray mee te nemen in elk geval.
Maar zal ook weer niet snel alleen in een afgelegen gebied wandelen.
Daarvoor is wel teveel gebeurd.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Dodo »

Mijn man verkoopt dingen op internet, en hij heeft daar een opslag voor. Maar soms denken mensen dat we een winkeltje hebben, en ze komen dan aan de deur. Pas ook, ik was alleen thuis, een oudere meneer aan de deur. Wilde graag de koopwaar bekijken.
Even overlegd met mijn man, telefonisch, en toen heb ik de sleutel van de opslag gepakt en ben ik bij de man in de auto gestapt en zijn we naar de opslag gereden. Daar hebben we rondgekeken en een kop koffie gedronken, en hij heeft me weer thuis afgezet. Het was heel gezellig, maar toch voelde het raar, bij een vreemde in de auto stappen. Maar ik wil ook niet vanuit angst leven, dus ik heb het gedaan, en ik zou het weer doen denk ik. Wel de persoon een beetje aankijken, uiteraard, maar het is ook leuk om zomaar onverwachte contacten te hebben.
Ik heb ook wel eens mensen in huis gehaald die tijdens een plensbui onder een boom stonden te schuilen. Simpele menselijkheid is ook belangrijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Mara »

Dodo schreef: en ben ik bij de man in de auto gestapt en zijn we naar de opslag gereden. Daar hebben we rondgekeken en een kop koffie gedronken, en hij heeft me weer thuis afgezet. Het was heel gezellig, maar toch voelde het raar, bij een vreemde in de auto stappen.
Ik vind het eerder dapper van je dat je nu ingestapt bent, dus in coronatijd. Was je niet bang voor besmetting?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Dodo »

Daar was ik niet mee bezig eigenlijk.
Ik realiseerde me net dat ik eigenlijk meer angst heb voor gevaren online, dan voor fysieke gevaren. Ik verwacht niet zo snel buiten aangevallen te worden. Maar gehackt worden! Daar ben ik wel bang voor. Als ik mijn man aan de telefoon zijn geboortedatum hoor geven, sta ik meteen te mimen: wie is dat? waarom geef je je geboortedatum? heb jij hem gebeld of belde hij jou?
We zijn wel eens gehackt, en dat vind ik doodeng. Maar toen we de hond nog hadden, vond ik het geen probleem om om drie uur 's nachts naar buiten te gaan met hem (en het was geen waakhond of zo, gewoon een boerenblaffertje).
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Christen »

Ik kom nu weinig 's avonds buiten ;).

Ja, ik ben er wel mee opgevoed dat je beter een straat met huizen en verlichting kunt nemen ipv een donkere weg. Hoewel het ook op klaarlichte dag fout kan gaan, begrijp ik.

Een zelfbewuste vrouw is lastiger dan een kwetsbare vrouw, heb ik weleens begrepen.

Ik ben blij met wat judo kennis. Hoever me dat zou helpen, zou ik niet weten.. maar ik zou iig dat ook inzetten. Pepperspray heb ik nooit gehad.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

Ik heb twee zelfverdedigingsmiddelen bij me in mijn jaszak.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

Susanna schreef:Ik heb twee zelfverdedigingsmiddelen bij me in mijn jaszak.
Heb jij slechte ervaringen?
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

Chrisje72 schreef:
Susanna schreef:Ik heb twee zelfverdedigingsmiddelen bij me in mijn jaszak.
Heb jij slechte ervaringen?
Hoezo?
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Chrisje72 »

Omdat je 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt?
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Susanna »

Chrisje72 schreef:Omdat je 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt?
Dank je wel. Nu begrijp ik je vraag. Het is omdat ik hike. Soms ik eenzame gebieden.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door windorgel »

Susanna schreef:
Chrisje72 schreef:Omdat je 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt?
Dank je wel. Nu begrijp ik je vraag. Het is omdat ik hike. Soms ik eenzame gebieden.
Ok, maar dan vind ik het nog best heftig om 2 zelfverdedigingsmiddelen mee te nemen. Heb je nare ervaringen?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen - veiligheid

Bericht door Dodo »

windorgel schreef:
Susanna schreef:
Chrisje72 schreef:Omdat je 2 zelfverdedigingsmiddelen meeneemt?
Dank je wel. Nu begrijp ik je vraag. Het is omdat ik hike. Soms ik eenzame gebieden.
Ok, maar dan vind ik het nog best heftig om 2 zelfverdedigingsmiddelen mee te nemen. Heb je nare ervaringen?
:haha Lees even hierboven.
Plaats reactie