Sterven op een planeet

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Sterven op een planeet

Bericht door Mara »

In de krant las ik deze uitspraak:
"Grimes, de partner van ondernemer Elon Musk, is „klaar om te sterven op Mars.” Dat zegt de Canadese zangeres op Instagram. „Klaar om te sterven met het rode zand van Mars onder mijn voeten”, schrijft de 33-jarige bij een foto van haarzelf."

Het is bekend dat mensen naar Mars willen en ook dat ze dan niet meer terug kunnen keren.
Maar dat betekent inderdaad dat je er zult sterven.
Wij brengen onze geliefden naar het graf, alwaar zij zullen worden begraven tot de jongste dag.

Ik moest hieraan denken: …met een ezelsbegrafenis zal hij begraven worden: wegslepen en nederwerpen buiten de poorten van Jeruzalem (Jer 22:19).
Een christen dient hier toch ver bij vandaan te blijven?
Wij hebben de aarde gekregen om te bewerken en op te wonen, is het dan een onvergeeflijke zonde als je je daaraan onttrekt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Bonny »

Mara schreef:In de krant las ik deze uitspraak:
"Grimes, de partner van ondernemer Elon Musk, is „klaar om te sterven op Mars.” Dat zegt de Canadese zangeres op Instagram. „Klaar om te sterven met het rode zand van Mars onder mijn voeten”, schrijft de 33-jarige bij een foto van haarzelf."

Het is bekend dat mensen naar Mars willen en ook dat ze dan niet meer terug kunnen keren.
Maar dat betekent inderdaad dat je er zult sterven.

Wij brengen onze geliefden naar het graf, alwaar zij zullen worden begraven tot de jongste dag.

Ik moest hieraan denken: …met een ezelsbegrafenis zal hij begraven worden: wegslepen en nederwerpen buiten de poorten van Jeruzalem (Jer 22:19).
Een christen dient hier toch ver bij vandaan te blijven?
Wij hebben de aarde gekregen om te bewerken en op te wonen, is het dan een onvergeeflijke zonde als je je daaraan onttrekt?
Is dat vetgedrukte wel zo? Ik heb er - behoudens wat sf-verhalen - nog geen serieuze plannen over gehoord. En voor de rest: artisten zijn altijd een beetje buitennissig :humhihi
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Mara »

Bonny schreef: Is dat vetgedrukte wel zo? Ik heb er - behoudens wat sf-verhalen - nog geen serieuze plannen over gehoord. En voor de rest: artisten zijn altijd een beetje buitennissig :humhihi
Nou dat zangeresje misschien wel. Op Mars zal ze uitgezongen zijn. ;)

"Het ruimtevaartuig heet Starship, en al vanaf 2024 gaan astronauten ermee naar Mars om te beginnen met de bouw van een basis.

Dat is althans de ambitie van Elon Musk, de oprichter van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX, die in september 2019 een Starship-prototype presenteerde.
DE REIS NAAR MARS

Ooit was de maan ook onbereikbaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Hollander »

Compleet gestoord.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Sterven op een planeet

Bericht door John Galt »

Mara schreef: Wij hebben de aarde gekregen om te bewerken en op te wonen, is het dan een onvergeeflijke zonde als je je daaraan onttrekt?
Los van dat ik het een vreemde manier van spreken over de dood vind, waar ik me niet bij thuis voel: Het argument dat we d eaarde gekregen hebben, was indertijd ook een argument tegen vliegtuigen. En ook in de jaren 60 zei men: God zal het niet toelaten dat er mensen op de maan komen. Sommigen houden om die reden nog steeds vol dat er geen mensen op de maan zijn geweest.
Maar ik lees nergens in de Bijbel dat God ons verbiedt om de aarde te verlaten. Ik denk ook dat de mensen in Mozes' dagen raar gekeken zouden hebben als er een wet in de Thora zou staan dat je niet naar de maan mocht. Zo'n beetje alsof er nu een verbod in de Bijbel zou komen tegen het wonen op de zon.
Maar om dat nu direct "zonde" te noemen... En dan ook nog "onvergeeflijk". Dan draaf je denk ik wel een beetje door.
Who is John Galt? :quoi
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Habitat »

Hier op aarde is men al flink aan het trainen voor ruimtemissies naar Mars.
Mensen moeten namelijk lang en goed met elkaar kunnen opschieten, en lang in een kleine ruimte kunnen verblijven (de reis er naar toe). Uit onderzoek naar verblijven op Antarctica is dat nog niet zo gemakkelijk.

Mijn vraag bij dit alles is: waarom?
Is het niet veel beter om niet zo zondig om te gaan met de aarde, zodat we hier kunnen blijven leven?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Sterven op een planeet

Bericht door -DIA- »

Mag ik iets ter overdenking schrijven?

Toen in het jaar 1969 voor het eerst mensen naar de maan gingen, werd hierover thuis ernstig over gesproken.
De aarde is vervloekt om de zonden van de mens, zo werd met veel ernst opgemerkt. Ook werd toen opgemerkt dat de maan wellicht als bij de aarde behorend kon worden beschouwd.
Dat laatste is niet de vraag als het om Mars gaat.
Intussen heeft de mens mens door de techniek veel in de ruimte geschoten, waardoor nu ook de ruimte verontreinigd is door de mens die door God vervloekt is.
Overschrijden we als zondige schepselen niet een grens? Als we een andere planeet betreden waarop geen zonde is geweest?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Mannetje »

Toch liggen ook deze andere planeten onder de vloek. Want het ganse schepsel zucht (Rom 8:22)
-
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Sterven op een planeet

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Toch liggen ook deze andere planeten onder de vloek. Want het ganse schepsel zucht (Rom 8:22)
Dan kan vraag gesteld worden wat met 'het ganse schepsel' wordt bedoeld. Ik denk dat het wel waar is dat ook de ruimte om de aarde lijdt om de zonde van de mens. We zien dan ook in de oordelen die over de aarde komen, en zich tegen de mens gaan verheffen. Denk aan klimaatsverandering. Dit is niet los te zien van de uitbuiting van de aarde door de mens. We hadden de opdracht de aarde te bouwen en te beheren. Maar we zien dat dit door de zonde een wanbeheer is geworden. Dat is dan ook waarom de schepping (ook het klimaat) zich tegen de mens gaat stellen. Al deze dingen zijn geen toevalligheden, maar het is God die Zijn schepping bewaard en daartoe stelt wat Hij daarmee wil. Als we dat zo bezien zijn ook de ontwrichte natuurelementen een gevolg van onze zonden.
We lezen ook over tekenen in de hemel, en daaronder zouden we ook de klimaatsverandering kunnen plaatsen. Tenslotte zullen zon en maan verdwijnen ten aanschouwe van allen die dan op de aarde zijn. Lees eens met aandacht over deze tekenen vlak voor de wederkomst van Chrustus. We lezen eest dat dan het teken van Jezus in de wolken wordt gezien en daarna de wederkomst. Dat teken weten we niet wat dit is. Er wordt verondersteld dat dit de bliksem is waarvan gesproken is, waar alle mensen die dan op de aarde zijn door verschrikken zullen. Ds. Hoogerland heeft hier rond de biddag een preek over gehouden. Ik dacht zo dat het niet verkeerd zou zijn als deze preek in druk zou verschijnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Van Ewijk »

Los van het feit dat het allemaal sensationele pr-praatjes zijn, wat heb je eigenlijk als je daar bent?
Het spectaculaire idee dat je op een andere wereld loopt is volgens mij wel snel voorbij.
Dan rest er alleen een rode woestijn met rozige lucht .
Wat vermag men daar? De hele dag steentjes trappen?
Je kan natuurlijk een bijbel mee nemen en een behoorlijke voorraad theologische boeken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 905
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Adagio »

Kennelijk wil een mens ook met zijn dood nog iets moois maken? Een godsdienstig mens verschilt daarin ook niet zo veel, wanneer hij ook met zijn of haar geestelijke doodsstaat nog iets moois wil maken. Maar er ligt een vloek op, Gen. 3: 17. In het zweet 'van ons aanschijn' zullen wij ons brood eten. Alleen het bloedig uitgeperste zweet van de Middelaar kan het weer vlak maken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Herman »

Bizar trouwens dat de NASA gisteren een statement heeft moeten doen om een complotverhaal die stelt dat er een een slavenkolonie op Mars bestaat te weerspreken.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:Bizar trouwens dat de NASA gisteren een statement heeft moeten doen om een complotverhaal die stelt dat er een een slavenkolonie op Mars bestaat te weerspreken.
Geeft te denken als ze zulke dingen gaan weerspreken, dan hebben ze vast iets te verbergen ;)
-
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
Herman schreef:Bizar trouwens dat de NASA gisteren een statement heeft moeten doen om een complotverhaal die stelt dat er een een slavenkolonie op Mars bestaat te weerspreken.
Geeft te denken als ze zulke dingen gaan weerspreken, dan hebben ze vast iets te verbergen ;)
Precies. Waarschijnlijk lopen daar Elvis en JFK rond.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Sterven op een planeet

Bericht door Mara »

John Galt schreef: Maar ik lees nergens in de Bijbel dat God ons verbiedt om de aarde te verlaten. Ik denk ook dat de mensen in Mozes' dagen raar gekeken zouden hebben als er een wet in de Thora zou staan dat je niet naar de maan mocht. Zo'n beetje alsof er nu een verbod in de Bijbel zou komen tegen het wonen op de zon.
In Psalm 115 zegt Hij: De hemel, de hemel is van de HEERE,
maar de aarde heeft Hij aan de mensenkinderen gegeven.

Het argument: ik lees nergens in de Bijbel dat...... is typisch een forumargument.
Heel veel zaken staan niet (letterlijk) in de Bijbel, omdat ze nog niet bestonden.
Als God gewild zou hebben dat de planeten ook door mensen zouden worden bewoond en bewerkt, zou Hij dat mogelijk gemaakt hebben. Nu kun je geen seconde bij je astronautenpak en kun je je amper bewegen.
Van Ewijk schreef:Dan rest er alleen een rode woestijn met rozige lucht .
Wat vermag men daar? De hele dag steentjes trappen?
Je kan natuurlijk een bijbel mee nemen en een behoorlijke voorraad theologische boeken.
En dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie