Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Nee, nee, jij vraagt om feitelijke onderbouwing. Dus jij moet dat dan ook aangeven hoe je dat voor je ziet.
Nee, nee, wie iets roept moet een onderbouwing geven. Aan de ontvanger van die onderbouwing vervolgens de taak om deze onderbouwing te wegen en te accepteren dan wel met redenen omkleed te verwerpen.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Nee, nee, jij vraagt om feitelijke onderbouwing. Dus jij moet dat dan ook aangeven hoe je dat voor je ziet.
Wát een onzin!
Kun je ook onderbouwen waarom jij dat onzin vindt? :slurp
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Nee, nee, jij vraagt om feitelijke onderbouwing. Dus jij moet dat dan ook aangeven hoe je dat voor je ziet.
Nee, nee, wie iets roept moet een onderbouwing geven. Aan de ontvanger van die onderbouwing vervolgens de taak om deze onderbouwing te wegen en te accepteren dan wel met redenen omkleed te verwerpen.
Snap je dit nu echt niet Jantje?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Herman »

Er hoeft weinig onderbouwd te worden. Iedereen snapt dat een zwart werkend reformatorisch christen er één teveel is, dus het hoeft helemaal niet genuanceerd te worden met misstanden in de rest van de maatschappij. je moet niet letterlijk opvatten wat figuurlijk is bedoeld.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Habitat »

Het is weer zo'n "laten we onze eigen gezindte eens gaan afbranden"-topic geworden. Dat vind ik jammer.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door gallio »

Habitat schreef:Het is weer zo'n "laten we onze eigen gezindte eens gaan afbranden"-topic geworden. Dat vind ik jammer.
Welnee. Er zijn veel aanwijzingen dat dit gewoon zo is. Dat een aantal mensen zich aangesproken voelt en in een kramp schiet, betekent niet dat de opmerking van Hendrikus niet juist is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door eilander »

Herman schreef:Er hoeft weinig onderbouwd te worden. Iedereen snapt dat een zwart werkend reformatorisch christen er één teveel is, dus het hoeft helemaal niet genuanceerd te worden met misstanden in de rest van de maatschappij. je moet niet letterlijk opvatten wat figuurlijk is bedoeld.
Als het zo bedoeld is, heb ik het niet goed opgevat. Met je opmerking als zodanig ben ik het wel eens. Ik vind ook absoluut niet dat je de zonden van de één kunt 'neutraliseren' door iets lelijks van een ander daar tegenover te stellen. Laat daarover geen misverstand bestaan.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Zeeuw »

Nathanaël schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:@Jantje en @Mara, ik vroeg om onderbouwing van dit:
Hendrikus schreef:Nergens wordt zoveel zwart gewerkt, klussen uitgevoerd door beunhazen, belasting ontdoken, naar kwakzalvers gelopen als op de biblebelt.
Dat is geen vraag om voorbeelden, die weet ik ook wel. Maar als Hendrikus dit als feit presenteert (hij noemt letterlijk dat dit 'gewoon een feit' is) dan moet hij ook aantonen waar dit op gebaseerd is.
Dat van die kwakzalvers heb ik met eigen ogen aanschouwd. Dus dat lijkt me vrij betrouwbaar.

En verder hoor en zie ik regelmatig van die beunhazen of weet ik dat dit gebeurt vanuit de omgeving. Dat is echt schering en inslag.
Het gaat eilander volgens mij om onderbouwing van de stelling dat het nergens zoveel gebeurt als op de biblebelt.
Ik denk dat iedereen die op de biblebelt woont deze zaken in meer of mindere mate zal herkennen. Ik zelf ook, hier in de omgeving gebeurt het ook ontzettend veel. Maar of het meer is dan in de rest van Nederland zou ik niet weten, dat kan ik niet vergelijken.
Ik denk dat het net zoveel zal zijn als elders. Refo's zijn soms net mensen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Herman schreef:Er hoeft weinig onderbouwd te worden. Iedereen snapt dat een zwart werkend reformatorisch christen er één teveel is, dus het hoeft helemaal niet genuanceerd te worden met misstanden in de rest van de maatschappij. je moet niet letterlijk opvatten wat figuurlijk is bedoeld.
Als het zo bedoeld is, heb ik het niet goed opgevat. Met je opmerking als zodanig ben ik het wel eens. Ik vind ook absoluut niet dat je de zonden van de één kunt 'neutraliseren' door iets lelijks van een ander daar tegenover te stellen. Laat daarover geen misverstand bestaan.
Ik denk inderdaad dat @Herman gelijk heeft. En ik ben het ook met jou eens. :)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Johannes S »

Van Ewijk schreef: Iemand tips?
Je neemt jezelf mee hoor.

Rom.7:18a.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door refo »

Johannes S schreef:
Van Ewijk schreef: Iemand tips?
Je neemt jezelf mee hoor.

Rom.7:18a.
Maar jou niet. Er staat namelijk ik in die tekst.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Johannes S »

Hij neemt mij niet mee nee.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Christen »

En hoe bevalt het in het afgelegen refo-dorp? :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door Van Ewijk »

Christen schreef:En hoe bevalt het in het afgelegen refo-dorp? :)
Ik zit nog steeds in Tiel hoor.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ik zou graag in een afgelegen refo-dorp willen wonen.

Bericht door eilander »

Christen schreef:En hoe bevalt het in het afgelegen refo-dorp? :)
Uitstekend.
Plaats reactie