Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Avondklok

Bericht door parsifal »

DDD schreef:De minister-president heeft natuurlijk zelf een belangrijke rol in de oorzaken. Hij is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van een sociale onderklasse zonder rechten. Daar kun je dit niet los van zien. Hij heeft al het toeslagenschandaal dat hier een duidelijk bewijs van is, en heeft geen zin dat zijn tekortkomingen verder worden uitgemeten.

Maar natuurlijk zou het wel goed zijn om eens te onderzoeken waar dit soort schandalig gedrag vandaan komt.
Arm en benadeeld zijn kan een een excuus zijn om een brood te stelen, maar het lijkt me geen verklaring voor ruiten bij een ziekenhuis ingooien of te rellen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Avondklok

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Ik denk dat je met snotapen wel een stukje naast de werkelijkheid zit. En ik denk ook niet dat papa en mama zo onder de indruk van jouw komst zullen zijn.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Avondklok

Bericht door DDD »

parsifal schreef:
DDD schreef:De minister-president heeft natuurlijk zelf een belangrijke rol in de oorzaken. Hij is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van een sociale onderklasse zonder rechten. Daar kun je dit niet los van zien. Hij heeft al het toeslagenschandaal dat hier een duidelijk bewijs van is, en heeft geen zin dat zijn tekortkomingen verder worden uitgemeten.

Maar natuurlijk zou het wel goed zijn om eens te onderzoeken waar dit soort schandalig gedrag vandaan komt.
Arm en benadeeld zijn kan een een excuus zijn om een brood te stelen, maar het lijkt me geen verklaring voor ruiten bij een ziekenhuis ingooien of te rellen.
Het gaat er om dat een deel van de mensen zich geen of niet volledig deel voelt van de maatschappij. Sommigen uiten dat door blikjes op straat te gooien, anderen door rellen. Een duidelijk verschil in ernstmaat, maar in alle gevallen is het een gebrek aan verantwoordelijkheid en betrokkenheid en een overmaat aan egoïsme.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Avondklok

Bericht door Maanenschijn »

Ik vond de boodschap van Aboutaleb in Rotterdam sterk. Vooral sterk omdat het geweten aangesproken werd, samen met de rol van de ouders.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Avondklok

Bericht door Herman »

Gewetenlozen zijn niet op hun handelen aan te spreken. Niettemin bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Avondklok

Bericht door Zita »

Herman schreef:Gewetenlozen zijn niet op hun handelen aan te spreken. Niettemin bedankt voor de moeite.
Een flink deel van de relschoppers waren jongens die uit nieuwsgierigheid gingen kijken en gewoon maar meededen. Jongetjes van 14. Als je die meelopende en meegraaiende en meegooiende massa weet te verkleinen, wordt het probleem minder groot.

Vanmiddag kwam ik nog door een relgebied. Bushokjes zijn gesloopt, ramen zijn afgetimmerd (ik weet niet of dat uit voorzorg was of omdat er geen glas meer in zat), cameraploeg op straat en best wel wat rondhangende types. De echte rommel was al wel opgeruimd, en gesloopte bus- en tramhaltes waren afgezet met roodwitlint. Er was behoorlijk hard gewerkt vanmorgen.

Overigens kreeg ik van dit artikel ergens wel de jeuk: https://nos.nl/collectie/13858/artikel/ ... helpt-niet
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Ik denk dat je met snotapen wel een stukje naast de werkelijkheid zit. En ik denk ook niet dat papa en mama zo onder de indruk van jouw komst zullen zijn.
Nope, uit gegevens blijkt dat er veel jongelui bij zitten onder de 16. En verder is mijn komst niet belangrijk, wel de informatie die ik met mijn komst mee mag geven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Zita schreef:
Herman schreef:Gewetenlozen zijn niet op hun handelen aan te spreken. Niettemin bedankt voor de moeite.
Een flink deel van de relschoppers waren jongens die uit nieuwsgierigheid gingen kijken en gewoon maar meededen. Jongetjes van 14. Als je die meelopende en meegraaiende en meegooiende massa weet te verkleinen, wordt het probleem minder groot.

Vanmiddag kwam ik nog door een relgebied. Bushokjes zijn gesloopt, ramen zijn afgetimmerd (ik weet niet of dat uit voorzorg was of omdat er geen glas meer in zat), cameraploeg op straat en best wel wat rondhangende types. De echte rommel was al wel opgeruimd, en gesloopte bus- en tramhaltes waren afgezet met roodwitlint. Er was behoorlijk hard gewerkt vanmorgen.

Overigens kreeg ik van dit artikel ergens wel de jeuk: https://nos.nl/collectie/13858/artikel/ ... helpt-niet
Klopt helemaal, veel kinderen dus nog. Enfin mijn collega's aldaar hebben er weer werk mee.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Avondklok

Bericht door helma »

Gister op social media van Veenendaalse jeugd een oproep om te laten zien dat Veenendaal niet achterblijft in de rellen. 'dat kunnen we niet laten gebeuren'. Het ging dus puur om het rellen.

De winkeliers waren erg bezorgd. Mijn zoon was bij 'zijn' winkel om polshoogte te nemen en zei dat het meest 14-15 jarige jongeren waren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Avondklok

Bericht door Mara »

Interessante column in Trouw, van Stevo Akkerman:

"Toch is er wel degelijk een gemene deler aan te wijzen, van Hoogkerk via het Gooi en Urk naar Rotterdam-Zuid: de daders zijn mannen, mannen zijn de daders. Ik weet niet of het zit in hun genen, hun opvoeding of hun sociale milieu, het zal wel van alles wat zijn, maar wegkijken kan niet langer. Op zoek naar enige helderheid op dit punt, trof ik in De Groene Amsterdammer een stuk van oud-hoogleraar Maaike Meijer: ‘Wass will der Mann?’. Grof samen­gevat komt Meijer tot de conclusie dat mannen lijden aan ‘de illusie dat mannelijkheid hen zou kunnen ­beschermen tegen verlies’.

De enkele vrouw die je er tussen ziet, soms met rollator, is hun schild, katalysator. De politiewoordvoerder zei dat zij vaak wordt ingezet. Om verwarring te zaaien. En de politie de schuld te kunnen geven dat zij weerloze vrouwen aanvallen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Avondklok

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Ik denk dat je met snotapen wel een stukje naast de werkelijkheid zit. En ik denk ook niet dat papa en mama zo onder de indruk van jouw komst zullen zijn.
Nope, uit gegevens blijkt dat er veel jongelui bij zitten onder de 16. En verder is mijn komst niet belangrijk, wel de informatie die ik met mijn komst mee mag geven.
Inmiddels wel. Maar als je de eerste foto's ziet uit Eindhoven, zie ik daar erg weinig jongelui.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Mijn excuses, ik doelde op de situatie in Den Haag en Rotterdam.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Avondklok

Bericht door Mistig »

pierre27 schreef:
Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Er is uiteindelijk niets gebeurd in onze stad.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Avondklok

Bericht door Ukkie »

Hier in onze omgeving lekker rustig. Ik ben blij dat we niet nabij het centrum of beijerlandselaan wonen(Rotterdam). :lecture
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef:
pierre27 schreef:
Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Er is uiteindelijk niets gebeurd in onze stad.
Fijn te horen, je ziet dat Nederland op gaat staan tegen dit gedrag. Mooi te zien al de aanbiedingen die er binnen komen om hulp te verlenen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie