Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
Ook Roomsen zijn tegen deze rellen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Het citaat is niet heel passend, maar zie het bericht van KDD. Hij maakt een scheiding tussen kerkgangers en wereldlingen, en schijnt roomsen bij de wereldlingen te rekenen.
Jij bent de eerste die mijn opmerking begreep ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Avondklok

Bericht door Dodo »

Ik zag een fragment van Family7, waarin een gast zijn verbazing uitspreekt over de rellen op Urk. Gedoe en lawaai, tot twaalf uur. Want dan begint de zondag.
Hij kon dat niet op een rijtje krijgen.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

Begrijpelijk! Dat is natuurlijk ook enorm hypocriet. Tot middernacht mag je rellen, snuiven en vernielen en op zondag ben je kerkganger.
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Avondklok

Bericht door DDD »

merel schreef:
Tiberius schreef:
-DIA- schreef: Het citaat is niet heel passend, maar zie het bericht van KDD. Hij maakt een scheiding tussen kerkgangers en wereldlingen, en schijnt roomsen bij de wereldlingen te rekenen.
Jij bent de eerste die mijn opmerking begreep ;)
Nee hoor, maar dat staat er volgens mij niet. Wat er bedoeld is, dat weet ik niet, maar dit onderscheid is niet uit de tekst te halen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Avondklok

Bericht door Dodo »

merel schreef:Begrijpelijk! Dat is natuurlijk ook enorm hypocriet. Tot middernacht mag je rellen, snuiven en vernielen en op zondag ben je kerkganger.
Maar dan zegt dat toch ook iets over de opvoeding? Kennelijk hebben de ouders wel binnengekregen bij de jeugd dat je op zondag bepaalde dingen doet en laat. Maar dat je geen drugs moet gebruiken, niet excessief moet drinken, geen geweld mag gebruiken, geen vernielingen mag aanrichten is niet in de opvoeding terecht gekomen. Kennelijk hebben de ouders daar minder nadruk op gelegd, als ze dat al geprobeerd hebben.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

merel schreef:Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Dit vind ik veels te kort door de bocht. Ik weet van de pijn die veel ouders daar hebben. Enfin je doet maar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Avondklok

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Ik zag een fragment van Family7, waarin een gast zijn verbazing uitspreekt over de rellen op Urk. Gedoe en lawaai, tot twaalf uur. Want dan begint de zondag.
Hij kon dat niet op een rijtje krijgen.
Ik ontken niet dat dit speelt. Maar het is zeker niet zo dat er 's zondags niets gebeurt. De NOS-cameraman is zondagmiddag lastig gevallen. Misschien toch niet alleen maar kerkelijke jeugd? Laten we wel feitelijk blijven.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Avondklok

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
merel schreef:
Tiberius schreef:
-DIA- schreef: Het citaat is niet heel passend, maar zie het bericht van KDD. Hij maakt een scheiding tussen kerkgangers en wereldlingen, en schijnt roomsen bij de wereldlingen te rekenen.
Jij bent de eerste die mijn opmerking begreep ;)
Nee hoor, maar dat staat er volgens mij niet. Wat er bedoeld is, dat weet ik niet, maar dit onderscheid is niet uit de tekst te halen.
Hier wordt ik als 'Tiberius' gequoot... Is dat als een eer bedoeld, of ging er iets mis...? Kan gebeuren hoor!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
merel schreef:Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Dit vind ik veels te kort door de bocht. Ik weet van de pijn die veel ouders daar hebben. Enfin je doet maar.
Er zullen zeker ouders zijn die daar veel verdriet van hebben en ook anders geprobeerd hebben. Dat verklaart alleen de grootschalige criminaliteit en drank- en drugsgebruik niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

merel schreef:
pierre27 schreef:
merel schreef:Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Dit vind ik veels te kort door de bocht. Ik weet van de pijn die veel ouders daar hebben. Enfin je doet maar.
Er zullen zeker ouders zijn die daar veel verdriet van hebben en ook anders geprobeerd hebben. Dat verklaart alleen de grootschalige criminaliteit en drank- en drugsgebruik niet.
Dus je conclusie dat de opvoeding hier de oorzaak van is klopt niet. Het zijn veel meer factoren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

Absurd dat politici beweren dat de rellen gewoon ''crimineel gedrag" zijn, en dat ze niets met de coronamaatregelen te maken hebben. Deze onrust is er toch niet zomaar?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Avondklok

Bericht door Adje »

eilander schreef:
Dodo schreef:Ik zag een fragment van Family7, waarin een gast zijn verbazing uitspreekt over de rellen op Urk. Gedoe en lawaai, tot twaalf uur. Want dan begint de zondag.
Hij kon dat niet op een rijtje krijgen.
Ik ontken niet dat dit speelt. Maar het is zeker niet zo dat er 's zondags niets gebeurt. De NOS-cameraman is zondagmiddag lastig gevallen. Misschien toch niet alleen maar kerkelijke jeugd? Laten we wel feitelijk blijven.
Dat zou kunnen dat er ook onkerkelijken bij betrokken zijn. Maar kerkelijke Urkers gaan op zondag massaal de straat op hoor. In ieder geval in de zomer is het druk bij de haven en wandelen er heel veel kerkelijke mensen (gezien hun kleding) op de zeedijk.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Avondklok

Bericht door Panny »

Habitat schreef:Absurd dat politici beweren dat de rellen gewoon ''crimineel gedrag" zijn, en dat ze niets met de coronamaatregelen te maken hebben. Deze onrust is er toch niet zomaar?
Die jongeren hier in Rotterdam rellen gewoon met hun vrienden omdat ze dat leuk en spannend vinden.
De coronamaatregelen zijn denk ik hooguit een aanleiding en geen oorzaak.
Als er om een andere reden opgeroepen was om te rellen hadden ze het ook gedaan.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

Zulke rellen, op zoveel verschillende plekken, dat zou niet in bv 2017 of in 2015 gebeurd zijn. Het heeft wel degelijk te maken met dit bijzondere jaar en de daarbij horende beperkingen. Het is dus niet 'gewoon' crimineel gedrag. Het ontstaat in een bijzondere situatie.
Plaats reactie