Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Avondklok

Bericht door Piet Puk »

Vanaf morgen word een avondklok ingesteld. Wat vinden jullie?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Avondklok

Bericht door Ukkie »

Alle regels die ons in de achterliggende maanden zijn geadviseerd of opgelegd heb ik mij zoveel mogelijk aan gehouden.
Ook deze regel wil ik mij aan houden en ben ik het mee eens maar ik merk bij mezelf weerstand. Niet dat ik zo vaak s'avonds wegga maar het niet naar buiten môgen.
Laatst gewijzigd door Ukkie op 22 jan 2021, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Avondklok

Bericht door eilander »

Geen mening. Ik heb er te weinig verstand van, en we hebben ons er gewoon aan te houden. Wij als Nederlanders kletsen teveel over of het allemaal wel nodig is. We willen soms naar de meest vreemde figuren luisteren, maar niet naar de overheid. Want dat zijn bedriegers met verkeerde bijbedoelingen.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Avondklok

Bericht door Ukkie »

eilander schreef:Geen mening. Ik heb er te weinig verstand van, en we hebben ons er gewoon aan te houden. Wij als Nederlanders kletsen teveel over of het allemaal wel nodig is. We willen soms naar de meest vreemde figuren luisteren, maar niet naar de overheid. Want dat zijn bedriegers met verkeerde bijbedoelingen.
We hebben ons er inderdaad gewoon aan te houden en naar onze overheid te luisteren of het nu leuk is of niet. Helemaal mee eens!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17209
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Avondklok

Bericht door huisman »

Oneens vanwege m.i. de te grote angst voor de Britse variant. Ik vind het wel te toevallig dat de dag na het besluit van de avondklok de resultaten van het massaal testen van Lansingerland bekent worden gemaakt. De uitbraak met de Britse variant is daar bijna beperkt gebleven tot de bekende school. Voor een veel besmettelijker variant zou je toch iets anders verwachten.

https://nos.nl/l/2365479
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Avondklok

Bericht door Dodo »

Ukkie schreef:
eilander schreef:Geen mening. Ik heb er te weinig verstand van, en we hebben ons er gewoon aan te houden. Wij als Nederlanders kletsen teveel over of het allemaal wel nodig is. We willen soms naar de meest vreemde figuren luisteren, maar niet naar de overheid. Want dat zijn bedriegers met verkeerde bijbedoelingen.
We hebben ons er inderdaad gewoon aan te houden en naar onze overheid te luisteren of het nu leuk is of niet. Helemaal mee eens!
Helemaal eens.
Ik verbaas me er wel eens over dat de bijbel heel duidelijk is dat we de overheid dienen te gehoorzamen, en dat in de praktijk daar makkelijk de hand mee gelicht wordt. Of we gehoorzamen mopperend, omdat het allemaal zo onredelijk en niet wetenschappelijk bewezen is.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Avondklok

Bericht door Ambtenaar »

Ik vind een avondklok een te grote inperking van de vrijheid. Deze maatregel is gebaseerd op het meest negatieve scenario, de vraag is in hoeverre dit scenario realistisch is. De overheid kan beter meer inzet plegen op het vaccineren. Nu liggen er heel veel vaccins ongebruikt in opslag.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 22 jan 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Avondklok

Bericht door Mara »

Ik ga absoluut gehoorzamen, maar ik was het wel de heer van der Staaij eens, toen hij zei in zijn betoog, dat het elastiek nu wel heel erg opgerekt wordt en mogelijk zou kunnen knappen.
Ik vind het nu een oerwoud van regels waarin niet meer te zien is wat nu echt effectief is en wat niet.
En ik vraag me af of de handhaving dit wel aankan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

Het afgelopen jaar zijn zo veel slechte scenario's uitgekomen en hebben zo veel mensen zich niet aan de regels gehouden, dat ik mij wel voor kan stellen dat het kabinet nu kiest voor een avondklok.

Ik vind wel dat het pas laat in de avond in gaat. Ik zou pleiten voor een avondklok vanaf 18uur. Dan kunnen de mensen echt niet op bezoek bij elkaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Avondklok

Bericht door helma »

Ik vind de 1-persoon-op-bezoek-regel erger...
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Avondklok

Bericht door KDD »

helma schreef:Ik vind de 1-persoon-op-bezoek-regel erger...
eens - hier mogen we niet eens iemand bezoeken in de ziekenhuis, ook geen familieleden ...
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

huisman schreef:Oneens vanwege m.i. de te grote angst voor de Britse variant. Ik vind het wel te toevallig dat de dag na het besluit van de avondklok de resultaten van het massaal testen van Lansingerland bekent worden gemaakt. De uitbraak met de Britse variant is daar bijna beperkt gebleven tot de bekende school. Voor een veel besmettelijker variant zou je toch iets anders verwachten.

https://nos.nl/l/2365479
Ik hoop dat u gelijk heeft met uw stelling dat we ons minder zorgen hoeven te maken over de Britse variant dan wij nu doen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat de afname van de ziekenhuisbezetting zo bedroevend langzaam gaat, dat ik de Britse variant niet nodig heb om mij zorgen te maken.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Avondklok

Bericht door Jeremiah »

Prima beslissing in combinatie met de andere maatregelen. Eindelijk komt de regering op tijd met forse maatregelen is het weer niet goed. Als de Britse variant toch blijkt mee te vakken kunnen we altijd nog wat versoepelen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Avondklok

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:Oneens vanwege m.i. de te grote angst voor de Britse variant. Ik vind het wel te toevallig dat de dag na het besluit van de avondklok de resultaten van het massaal testen van Lansingerland bekent worden gemaakt. De uitbraak met de Britse variant is daar bijna beperkt gebleven tot de bekende school. Voor een veel besmettelijker variant zou je toch iets anders verwachten.

https://nos.nl/l/2365479
De eerste studies druppelen binnen en daaruit blijkt toch wel dat de Britse variant besmettelijker is, zo’n 6% per dag, met een generatie tijd van 5 dagen maakt dat een + van ruim 30%. Ik hoop zo dat t meevalt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Avondklok

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef:Oneens vanwege m.i. de te grote angst voor de Britse variant. Ik vind het wel te toevallig dat de dag na het besluit van de avondklok de resultaten van het massaal testen van Lansingerland bekent worden gemaakt. De uitbraak met de Britse variant is daar bijna beperkt gebleven tot de bekende school. Voor een veel besmettelijker variant zou je toch iets anders verwachten.

https://nos.nl/l/2365479
Dat dacht ik ook net. Maar er schijnt ook de donkere wolken re hangen van de zuid Afrikaanse en Brazilië? variant waar geen vacin tegen is? En zodra die in Nederland gesignaleerd wordt. Is het einde zeker niet in zicht.

Eerlijk gezegd vrees ik dat het nog heel lang gaat duren voordat je weer gewoon bij elkaar kan zijn. Naar de kerk kan gaan. Want er zullen nog vele varianten volgen.
En dan?

Regels terugdraaien maakt ongeloofwaardig. Dat zullen ze nooit doen. Denk ik.
En ja. Die 1 op 1 regel... huilen.
Gezinnen worden op deze wijze gesplitst. Je kan nooit als echtpaar op bezoek bij je moeder.
Plaats reactie