Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
merel schreef:
pierre27 schreef:
merel schreef:Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Dit vind ik veels te kort door de bocht. Ik weet van de pijn die veel ouders daar hebben. Enfin je doet maar.
Er zullen zeker ouders zijn die daar veel verdriet van hebben en ook anders geprobeerd hebben. Dat verklaart alleen de grootschalige criminaliteit en drank- en drugsgebruik niet.
Dus je conclusie dat de opvoeding hier de oorzaak van is klopt niet. Het zijn veel meer factoren.
Waarvan opvoeding een groot deel bepaalt. Als jij opgevoed wordt met de stelling dat de overheid 'de externe vijand is' dan is de huidige anarchie hier zeker een gevolg van.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Het generaliseren kan een groot gevaar met zich meebrengen. Er is sprake van diverse hardnekkige cultureel bepaalde ontsporingen. Maar dat is lastig een op een over te brengen op de opvoeding. Groepsdruk is een groot iets, op Urk soms ten positieve en soms zoals nu ten negatieve. Om te spreken over anarchie is ook over de bil. Zaterdagavond was het triest, zeer triest waar goed op ingestoken moet worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Avondklok

Bericht door Mara »

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam richt zich dinsdagmiddag in een videoboodschap tot de relschoppers die maandagavond tekeer gingen op onder meer de Beijerlandselaan en de Groene Hilledijk. "Heb je een goed gevoel dat je die stad naar de vernieling hebt geholpen?", vraagt hij onder meer.
Rotterdam-Zuid was maandagavond het toneel van plunderingen en vernielingen. De ravage is groot, net als de verontwaardiging. "Wat heb je gedaan met die spulletjes die je gestolen hebt gisteravond, bij de juwelier of de Zeeman?", zegt Aboutaleb. "Voelt het goed om wakker te worden met een tas gestolen spullen naast je?"

TOT DE OUDERS
De burgemeester richt zich vervolgens tot de ouders. "Heeft u uw zoon gemist gisteren? Afgevraagd waar die was? Gebeld of -ie thuiskomt, omdat het 21:00 uur is geweest? Of heeft u de gestolen spulletjes óók gezien en gedacht: ach, het is normaal dat het zo gaat?"
https://www.rijnmond.nl/nieuws/203371/A ... VYwO6pv-RM
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Avondklok

Bericht door KDD »

pierre27 schreef:
merel schreef:
pierre27 schreef:
merel schreef:Dat zegt zeker iets over de opvoeding. Toch ook veel uiterlijke godsdienst. De drank en de drugs ziet niemand en waar je je ogen voor sluit is er niet.
Dit vind ik veels te kort door de bocht. Ik weet van de pijn die veel ouders daar hebben. Enfin je doet maar.
Er zullen zeker ouders zijn die daar veel verdriet van hebben en ook anders geprobeerd hebben. Dat verklaart alleen de grootschalige criminaliteit en drank- en drugsgebruik niet.
Dus je conclusie dat de opvoeding hier de oorzaak van is klopt niet. Het zijn veel meer factoren.
Wie zal een reine geven uit den onreine? Niet een.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

Een stukje uit een artikel van NOS:
Rutte zei zich niet bezig te houden met wat er aan deze rellen ten grondslag ligt. "Daar denk ik niet over na. Ik ga niet zoeken naar diepere sociologische oorzaken, dit is puur crimineel gedrag. Daar gaan we een einde aan maken."

Alsof je bij crimineel gedrag niet hoeft te kijken wat er aan ten grondslag ligt. Vreemde uitspraken van onze premier ...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Avondklok

Bericht door Terri »

Habitat schreef:Een stukje uit een artikel van NOS:
Rutte zei zich niet bezig te houden met wat er aan deze rellen ten grondslag ligt. "Daar denk ik niet over na. Ik ga niet zoeken naar diepere sociologische oorzaken, dit is puur crimineel gedrag. Daar gaan we een einde aan maken."

Alsof je bij crimineel gedrag niet hoeft te kijken wat er aan ten grondslag ligt. Vreemde uitspraken van onze premier ...
Meen je dit echt?
Soms is iets zo buitenproportioneel dat er toch geen enkel begrip voor kan zijn?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Avondklok

Bericht door huisman »

Habitat schreef:Een stukje uit een artikel van NOS:
Rutte zei zich niet bezig te houden met wat er aan deze rellen ten grondslag ligt. "Daar denk ik niet over na. Ik ga niet zoeken naar diepere sociologische oorzaken, dit is puur crimineel gedrag. Daar gaan we een einde aan maken."

Alsof je bij crimineel gedrag niet hoeft te kijken wat er aan ten grondslag ligt. Vreemde uitspraken van onze premier ...
Terechte uitspraken. Nu oppakken en afvoeren en berechten via snelrecht.

.....of ben jij voorstander van verzachtende omstandigheden. Buurthuis is dicht, school is dicht enz. dus vernielen we andermans spullen en gooien we met stenen naar onbeschermde medemensen .

Net als de premier wil ik voor dit gedrag niet zoeken naar welke oorzaak ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Avondklok

Bericht door Hollander »

Habitat schreef:Een stukje uit een artikel van NOS:
Rutte zei zich niet bezig te houden met wat er aan deze rellen ten grondslag ligt. "Daar denk ik niet over na. Ik ga niet zoeken naar diepere sociologische oorzaken, dit is puur crimineel gedrag. Daar gaan we een einde aan maken."

Alsof je bij crimineel gedrag niet hoeft te kijken wat er aan ten grondslag ligt. Vreemde uitspraken van onze premier ...
Dit is doelbewust, Habitat. Geen enkele twijfel mogelijk: geen excuses voor wangedrag.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Avondklok

Bericht door Habitat »

Wat raar, waarom denken jullie dat ik de rellen wil verzachten? Heb ik dat ergens gezegd?

Wel denk ik dat je moet kijken waar de rellen vandaan komen. Als je dat niet doet, krijg je geen goed beeld van de groep die het doet, en dan loop je enkel achter de feiten aan. En dan zijn we nog veel langer bezig met deze onzin.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Avondklok

Bericht door Hollander »

Habitat schreef:Wat raar, waarom denken jullie dat ik de rellen wil verzachten? Heb ik dat ergens gezegd?

Wel denk ik dat je moet kijken waar de rellen vandaan komen. Als je dat niet doet, krijg je geen goed beeld van de groep die het doet, en dan loop je enkel achter de feiten aan. En dan zijn we nog veel langer bezig met deze onzin.
Dat laatste is natuurlijk iets anders, die beschouwingen heb je al drie dagen lang kunnen horen van diverse kanten. De groepen waren zeer divers. Maar Rutte plaatste zijn opmerking in het kader van het straffen van de daders.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Avondklok

Bericht door Mistig »

Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Hollander schreef:
Habitat schreef:Wat raar, waarom denken jullie dat ik de rellen wil verzachten? Heb ik dat ergens gezegd?

Wel denk ik dat je moet kijken waar de rellen vandaan komen. Als je dat niet doet, krijg je geen goed beeld van de groep die het doet, en dan loop je enkel achter de feiten aan. En dan zijn we nog veel langer bezig met deze onzin.
Dat laatste is natuurlijk iets anders, die beschouwingen heb je al drie dagen lang kunnen horen van diverse kanten. De groepen waren zeer divers. Maar Rutte plaatste zijn opmerking in het kader van het straffen van de daders.
Terechte uitspraken van de premier en we zitten tegen verkiezingen aan te kijken wat ongetwijfeld ook mee kan spelen in reacties van politici. Ik ben ook voor een zeer keiharde aanpak, erna is erover praten prima. Geen maatregel is in mijn te ogen onbruikbaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Avondklok

Bericht door DDD »

De minister-president heeft natuurlijk zelf een belangrijke rol in de oorzaken. Hij is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van een sociale onderklasse zonder rechten. Daar kun je dit niet los van zien. Hij heeft al het toeslagenschandaal dat hier een duidelijk bewijs van is, en heeft geen zin dat zijn tekortkomingen verder worden uitgemeten.

Maar natuurlijk zou het wel goed zijn om eens te onderzoeken waar dit soort schandalig gedrag vandaan komt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef:Vanavond schijnt ook onze stad aan de beurt te zijn. Alle winkels zijn dicht vanaf 17 uur. En je ziet steeds ME bussen rijden. Hopelijk valt het mee.
Sterkte Mistig, je zou al die snotapen persoonlijk na een nachtje cel bij papa en mama terug willen brengen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:De minister-president heeft natuurlijk zelf een belangrijke rol in de oorzaken. Hij is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van een sociale onderklasse zonder rechten. Daar kun je dit niet los van zien. Hij heeft al het toeslagenschandaal dat hier een duidelijk bewijs van is, en heeft geen zin dat zijn tekortkomingen verder worden uitgemeten.

Maar natuurlijk zou het wel goed zijn om eens te onderzoeken waar dit soort schandalig gedrag vandaan komt.
Dat onderzoek is prima, maar nu eerst orde op zaken stellen. Wat mij betreft zonder gebruik te maken van allerlei slinkse advocaten die kunnen kletsen tot ze een ons wegen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie