Wat is doorzettingsvermogen?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is doorzettingsvermogen?

Bericht door refo »

Koppigheid is een waarneming of een waardeoordeel door anderen.
Het kan zijn dat iets wordt afgeraden door iedereen, maar de betrokkene toch 'koppig' doorzet en het uiteindelijk lukt.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is doorzettingsvermogen?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Koppigheid is een waarneming of een waardeoordeel door anderen.
Het kan zijn dat iets wordt afgeraden door iedereen, maar de betrokkene toch 'koppig' doorzet en het uiteindelijk lukt.
Hier denk ik toch wat genuanceerder over. Allen het woord 'koppig' lijkt me al niet deugdelijk. Gelukkig staat het tussen aanhalingstekens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Wat is doorzettingsvermogen?

Bericht door Susanna »

refo schreef:Koppigheid is een waarneming of een waardeoordeel door anderen.
Het kan zijn dat iets wordt afgeraden door iedereen, maar de betrokkene toch 'koppig' doorzet en het uiteindelijk lukt.
Ja denk ik ook. Doorzettingsvermogen iets is dat hand in hand gaat met een stukje toewijding. Degene heeft een doel en wil dat bereiken. Welke obstakels er ook op zijn pad komen, hij gaat moedig verder. Koppigheid is uiterlijk misschien vergelijkbaar. Het gaat ook door ondanks obstakels maar de essentie is heel anders. Het doel vaak ook Het gaat meer om te zegevieren (soms ook over ander) dan om iets te bereiken.

Bij koppigheid weigeren we eenvoudigweg om te luisteren naar tegengeluid. Terwijl iemand met veel doorzettingsvermogen nog wel in staat is om te reflecteren.
Vastberadenheid vereist logica en redenatie, maar koppigheid gaat slechts over meningen. Bron: verken je geest
Plaats reactie