Hoe veel moeten wij nog inleveren in eigen huis?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe veel moeten wij nog inleveren in eigen huis?

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Op de basisschool van onze kinderen hoefden de moslimkinderen niet aanwezig te zijn bij de weekopening en -sluiting en het kerstfeest in de kerk. Want volgens hun ouders was dat in strijd met hun geloof.
Waarom meld je je kind aan bij een christelijke school??
En ja, de school zwichtte, eerst werd de gezamenlijke weekopening afgeschaft, iets later de sluiting en tenslotte het kerstfeest in de kerk ook maar. Er werd een zangavond op het schoolplein belegd, maar er kwamen geen moslimkindjes.
Ik zat destijds in de ouderraad en heb me, samen met enkele ouders, met hand en tand verzet, maar het baatte niet.
Toen de jongste in de bovenbouw, ben ik eruit gestapt.
Het bleek vechten tegen de bierkaai om de identiteit te bewaken.
Lang leve het open toelatingsbeleid.
Dat was wel te begrijpen, vond ik. Men vond het fijn om het evangelie te verkondigen aan niet-christelijke kinderen. En met de "heidense" kinderen lukte dat vrij goed. Hun ouders vonden het juist fijn omdat ze hun kind toch een bredere basis mee wilden geven.
Maar ze hadden nooit de deur open moeten zetten voor moslimkinderen. In die zin, wel als hun ouders de regels in acht zouden nemen.
Maar zij vieren geen kerst.

Wat ook een punt was, er was een tekort aan leerkrachten (ook toen) en er werden leerkrachten aangenomen die zelfs niet eens kerkelijk meelevend waren! Het gevolg was dat in die klas niet gebeden en gedankt werd en amper nog "christelijke" versjes werden geleerd.
Mijn zoon trof het, hij had in groep 6, 7 en 8 dezelfde leraar. Hij was ouderling in de gereformeerde kerk.
Mijn jongste ging er echt op tijd af. Inmiddels heeft de school een andere naam en valt niet meer onder de christelijke vereniging.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie