Als Christen geweld moeten aanwenden...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Van Ewijk »

Niet iets waar ik trots, blij of tevreden op ben, het stemt me zelfs gewetensvol en somber.
Het betrof hier het geval van belaging van mijn persoon door een verwarde man die mij meerdere mensen lastig viel buiten de in en uitgang van een winkelfiliaal.
De man verkeerde wellicht onder invloed en stond naar verluid eerst "slechts" een tijd te schreeuwen.
De zaak escaleerde toen de man een groep jongedames lastig viel en ik er op dat moment net langs wilde lopen met de fiets bij de hand, waarschijnlijk kreeg hij de indruk dat ik me ergens mee bemoeide of dat wilde gaan doen.
Het liep uit op een handgemeen waarbij ik mijzelf met bokstechnieken (een sport die ik al jaren beoefen) verdedigde en de overhand kreeg.
De betreffende man is daarna gevallen, opgestaan en weg gerend.
Er is aangifte gedaan en er waren meerdere getuigen.
De politie heeft een idee van de identiteit van de dader.
Ondertussen zit ik thuis, hoewel ik niets aan heb overgehouden ben ik toch ontdaan.
Mede door de snelheid waarmee zoiets onsamenhangend escaleert.
Daarbij komt ook eens dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan geweld.
Dit terwijl ik niets anders van plan was dan om zoiets onbenulligs als verfkwasten wilde kopen en plastic afdekzeil.
Het had ook zo anders kunnen lopen....
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12052
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Herman »

Heftig verhaal. Ik snap best dat je ontdaan ben. Er komt nogal emotie vrij en zie dat maar te verwerken.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door samanthi »

Van Ewijk schreef:Niet iets waar ik trots, blij of tevreden op ben, het stemt me zelfs gewetensvol en somber.
Het betrof hier het geval van belaging van mijn persoon door een verwarde man die mij meerdere mensen lastig viel buiten de in en uitgang van een winkelfiliaal.
De man verkeerde wellicht onder invloed en stond naar verluid eerst "slechts" een tijd te schreeuwen.
De zaak escaleerde toen de man een groep jongedames lastig viel en ik er op dat moment net langs wilde lopen met de fiets bij de hand, waarschijnlijk kreeg hij de indruk dat ik me ergens mee bemoeide of dat wilde gaan doen.
Het liep uit op een handgemeen waarbij ik mijzelf met bokstechnieken (een sport die ik al jaren beoefen) verdedigde en de overhand kreeg.
De betreffende man is daarna gevallen, opgestaan en weg gerend.
Er is aangifte gedaan en er waren meerdere getuigen.
De politie heeft een idee van de identiteit van de dader.
Ondertussen zit ik thuis, hoewel ik niets aan heb overgehouden ben ik toch ontdaan.
Mede door de snelheid waarmee zoiets onsamenhangend escaleert.
Daarbij komt ook eens dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan geweld.
Dit terwijl ik niets anders van plan was dan om zoiets onbenulligs als verfkwasten wilde kopen en plastic afdekzeil.
Het had ook zo anders kunnen lopen....
Ik denk toch dat je niet anders kon...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Mara »

He wat is dit nu naar voor je.
Het is een schrale troost, maar jij hebt dit niet gezocht. Je hoeft je ook niet lijdzaam in elkaar te laten beuken.
En die verwarde mensen verkeren vaak onder invloed van drugs, dus ze zijn niet voor rede vatbaar.
Ook de politie lukt dat vaak niet. Met als gevolg dat ze gebeten of bespuugd worden.

Wij hadden hier anderhalf jaar geleden een heftig incident met een buurman (slokje teveel op, zoals vaker)
Mijn man en een buurman probeerden de zaak te sussen en hem te kalmeren.
Maar hij kwam even later naar buiten met een mes, ja toen konden ze ook niet meer afwachten.
De buurman vloog er vol op met een grote plank, zodat de man viel en mijn man schopte het mes uit zijn handen.
Het gebeurde vlak voor mijn ogen, ik heb dagenlang flash backs gehad.
De buurman voelde zich ook heel lang schuldig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10602
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Ad Anker »

Ik voel hier een refothriller geboren worden.

@van Ewijk, inderdaad vervelend!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Van Ewijk »

Ad Anker schreef:Ik voel hier een refothriller geboren worden.

@van Ewijk, inderdaad vervelend!
Een wat?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Terri »

@van Ewijk, sterkte hoor, waarschijnlijk zal je nog wel even 'na trillen' echt heel vervelend voor je!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door -DIA- »

Als we de krant lezen, wat niet iedereen meer goed lijkt te doen, dan moeten we wel eens schrikken van het escalerend geweld dat we wereldwijd zien. Mensen spreken over "een kort lontje" ontploft snel! Verder lijkt een oorzaak het toenemend individualisme, gepaard gaande met verkilling van de liefde, en fatsoensnormen en andere waarden. Harde woorden worden steeds meer gebezigd, en de mens waant zich vrij om alles te mogen kunnen zeggen en doen: Vrijheid van meningsuiting? Hoe ver gaat dat? Vloeken maakt al bijna niemand meer een punt van. Hooguit mag men de profeet van de god van de Islam niet beledigen. Mensen lijken steeds meer voor zichzelf te leven. Er ontstaat zo een harde, kille en meedogenloze tijd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door HersteldHervormd »

Geeft niets, er is niks mis mee om jezelf te beschermen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Van Ewijk »

Nou , gisteren toch maar weer gewoon naar die winkel gegaan, zoals mijn omgeving zegt "Het is net als na een auto ongeluk, je kan het beste weer zo snel mogelijk achter het stuur gaan zitten."
Dus gewoon weer gegaan en het verliep gewoon, alleen een paar jeugdige Marokkaantjes die vrijwel altijd bij de ingang vertoeven schenen me te herkennen en wierpen me de naam "Rocky" toe met de vraag wanneer ik weer een nieuwe film ging maken.
Ook het personeel vroeg me hoe het er voor stond en betuigde steun.
De verdachte inmiddels door de politie aangehouden, maar loopt naar verluid ook weer los.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef:Nou , gisteren toch maar weer gewoon naar die winkel gegaan, zoals mijn omgeving zegt "Het is net als na een auto ongeluk, je kan het beste weer zo snel mogelijk achter het stuur gaan zitten."
Dus gewoon weer gegaan en het verliep gewoon, alleen een paar jeugdige Marokkaantjes die vrijwel altijd bij de ingang vertoeven schenen me te herkennen en wierpen me de naam "Rocky" toe met de vraag wanneer ik weer een nieuwe film ging maken.
Ook het personeel vroeg me hoe het er voor stond en betuigde steun.
De verdachte inmiddels door de politie aangehouden, maar loopt naar verluid ook weer los.
Heel dapper van je, Ewijk. :super
Het zal best voorlopig wat spanning opleveren en fijn dat het personeel steun betuigde. Dat doet een mens goed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door Arja »

Van Ewijk schreef:Nou , gisteren toch maar weer gewoon naar die winkel gegaan, zoals mijn omgeving zegt "Het is net als na een auto ongeluk, je kan het beste weer zo snel mogelijk achter het stuur gaan zitten."
Dus gewoon weer gegaan en het verliep gewoon, alleen een paar jeugdige Marokkaantjes die vrijwel altijd bij de ingang vertoeven schenen me te herkennen en wierpen me de naam "Rocky" toe met de vraag wanneer ik weer een nieuwe film ging maken.
Ook het personeel vroeg me hoe het er voor stond en betuigde steun.
De verdachte inmiddels door de politie aangehouden, maar loopt naar verluid ook weer los.
Sterkte! Dit kan lang nazeuren!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Als Christen geweld moeten aanwenden...

Bericht door samanthi »

Arja schreef:
Van Ewijk schreef:Nou , gisteren toch maar weer gewoon naar die winkel gegaan, zoals mijn omgeving zegt "Het is net als na een auto ongeluk, je kan het beste weer zo snel mogelijk achter het stuur gaan zitten."
Dus gewoon weer gegaan en het verliep gewoon, alleen een paar jeugdige Marokkaantjes die vrijwel altijd bij de ingang vertoeven schenen me te herkennen en wierpen me de naam "Rocky" toe met de vraag wanneer ik weer een nieuwe film ging maken.
Ook het personeel vroeg me hoe het er voor stond en betuigde steun.
De verdachte inmiddels door de politie aangehouden, maar loopt naar verluid ook weer los.
Sterkte! Dit kan lang nazeuren!
Ja heel veel sterkte.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie