Bank-ervaringen

HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bank-ervaringen

Bericht door HersteldHervormd »

Wij hebben ook Silvercard van ANWB. Soms hebben we het nodig om een boeking ergens vast te zetten. Dan willen ze de CC gegevens voor de zekerheid. En voor in het buitenland.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Hendrikus »

Bezorgd schreef:Heb een Rabocard ooit eens nodig gehad voor aankopen via Aliexpress en voor autohuur in oost Europa. maar zelfs daar is het niet meer nodig. Overal kun je nu pinnen, en op sites met Ideal betalen.
Ik gebruik zo'n kaart nooit meer.
Overal kun je nu pinnen? Ben je wel eens in Duitsland op vakantie geweest? Daar kun je maar beter een portemonnee vol cash bij je hebben, want pinautomaten zijn schaars en áls je er al eentje vindt, lust 'ie je bankpas vaak niet.
~~Soli Deo Gloria~~
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Bezorgd »

Hendrikus schreef:
Bezorgd schreef:Heb een Rabocard ooit eens nodig gehad voor aankopen via Aliexpress en voor autohuur in oost Europa. maar zelfs daar is het niet meer nodig. Overal kun je nu pinnen, en op sites met Ideal betalen.
Ik gebruik zo'n kaart nooit meer.
Overal kun je nu pinnen? Ben je wel eens in Duitsland op vakantie geweest? Daar kun je maar beter een portemonnee vol cash bij je hebben, want pinautomaten zijn schaars en áls je er al eentje vindt, lust 'ie je bankpas vaak niet.
Jazeker. Ik herken dat niet zo met pinnen.
Maar ik heb meestal wel cash bij me. Zeker in de vakantie. Ons 'vakantiespaarpotje' Dus het valt dan misschien minder op.
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Bank-ervaringen

Bericht door JvW »

Hendrikus schreef:
Bezorgd schreef:Heb een Rabocard ooit eens nodig gehad voor aankopen via Aliexpress en voor autohuur in oost Europa. maar zelfs daar is het niet meer nodig. Overal kun je nu pinnen, en op sites met Ideal betalen.
Ik gebruik zo'n kaart nooit meer.
Overal kun je nu pinnen? Ben je wel eens in Duitsland op vakantie geweest? Daar kun je maar beter een portemonnee vol cash bij je hebben, want pinautomaten zijn schaars en áls je er al eentje vindt, lust 'ie je bankpas vaak niet.
Duitsland staat er inderdaad om bekend dat je regelmatig niet kunt pinnen.
Verder werken buitenlandse webshops ook niet met ideal en wel met een credit-card. Voordeel is dan ook dat je aankopen voor een bepaalde periode verzekerd zijn.
Voor buitenlandse webshops werkt Paypal overigens ook goed.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Mistig »

Mannetje schreef:Wij zijn aan het kijken of het voor de vakantie handig kan zijn een creditcard aan te schaffen. Vorig jaar leerde de ervaring ons dat pinnen in Duitsland niet overal mogelijk is, dus kon ik eerst een flink bedrag bij de pinautomaat gaan halen om het vervolgens bij de garage te brengen...

Nu zijn er alleen erg veel verschillende creditcards te vinden...
Om het niet te moeilijk te maken, wil ik er één die hoort de Rabobank (daar zijn we klant) of bij de ANWB (daar zijn we lid van).

ANWB biedt een VISA-card aan vanaf 16 euro per jaar, bij de Rabobank zouden we een duurder bankpakket moeten nemen, dan is er een gratis optie, of het kost 2 euro per maand, dan krijg je een RABO-card, maar die lijkt een veel kleinere bestedingsruimte te hebben.

Iemand wijze raad in dezen?
Creditcard van de Rabobank werkt prima. En wil je meer bestedingsruimte, dan kan je van tevoren even bellen met ze en zetten ze het saldo hoger. Werkt prima.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie