Bank-ervaringen

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bank-ervaringen

Bericht door merel »

Nee, hoor, bij veel meer zaken. Bij onze gezamenlijke spaarrekening werd ik niet automatisch meegenomen onder CJ. Daarvoor moest een handtekening gezet worden bij de bank door beiden. Het openen van de bankrekeningen van de kinderen idem En zo kan ik nog wel een paar zaken benoemden. Eerder kon ik voor dat soort zaken ( heus niet maandelijks) even snel aanwippen tijdens het boodschappen doen. Nu een officiële afspraak een dorp/stad verder.

@ zeeuw ik moest 3 weken wachten bij de ABN en mocht per gratie komen, omdat dit niet digitaal kon.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Bank-ervaringen

Bericht door windorgel »

merel schreef:Nee, hoor, bij veel meer zaken. Bij onze gezamenlijke spaarrekening werd ik niet automatisch meegenomen onder CJ. Daarvoor moest een handtekening gezet worden bij de bank door beiden. Het openen van de bankrekeningen van de kinderen idem En zo kan ik nog wel een paar zaken benoemden. Eerder kon ik voor dat soort zaken ( heus niet maandelijks) even snel aanwippen tijdens het boodschappen doen. Nu een officiële afspraak een dorp/stad verder.

@ zeeuw ik moest 3 weken wachten bij de ABN en mocht per gratie komen, omdat dit niet digitaal kon.
Dan is het lastig inderdaad. Bij de Rabobank kan bijna alles digitaal.
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bank-ervaringen

Bericht door HersteldHervormd »

Wij zitten bij de Rabobank. Eigenlijk meer als tevreden.
Knab zie ik vaak voorbij komen in advertenties. Geen idee of het wat is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Bank-ervaringen

Bericht door JvW »

Ik heb hele slechte ervaringen met ING. Je moet voor zowat alles langskomen en als je dan langskomt hangt er een leuk briefje aan de deur dat ze gesloten zijn. En dat terwijl je dan vooraf gebeld hebt voor de openingstijden (naar het landelijke nummer, want lokaal kun je ze niet bellen). In totaal ongeveer 10 jaar met ze te maken gehad en het heeft me diverse bosjes bloemen opgeleverd omdat er zaken fout gingen...
Verder: verhuizing wel verwerken (zogenaamd), maar de post naar het oude adres blijven sturen (tja, u heeft niet aangegeven dat de post naar een ander adres moet....). Rekening niet op willen heffen, spaarpolis 2x uitkeren na verkoop woning en vervolgens dreigen als ik het niet per omgaande terugstort (bankafschrift ging naar oude adres, dus ik wist niet eens dat ze dat gedaan hadden), enzovoorts.

Rabobank: heel erg goed geregeld. Ik heb tot nu toe alles online kunnen regelen voor zover ik nu weet (openen en sluiten bankrekeningen, bankrekeningen voor de kinderen, enz.). Via het landelijke telefoonnummer ook diverse malen uitstekend geholpen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Jantje »

Ook ik heb een goede ervaring met de Rabobank.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Zita »

Regiobank. Prima bank. Nooit problemen mee gehad, maar ook nooit echt speciale ingewikkelde dingen geprobeerd. Verhuizing werd prima verwerkt. Digipas die kwijt was werd snel vervangen. Pinpas die verloren was werd vlot geblokkeerd en meteen vervangen. Als ik al eens aan de balie kom, zijn ze vriendelijk en deskundig. De directeur van mijn filiaal is 89 jaar en zwaait vriendelijk als hij me tegenkomt.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Andre »

Bij de Rabobank, al van kindsbeen af :huhu
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Bank-ervaringen

Bericht door JvW »

Zita schreef:Regiobank. Prima bank. Nooit problemen mee gehad, maar ook nooit echt speciale ingewikkelde dingen geprobeerd. Verhuizing werd prima verwerkt. Digipas die kwijt was werd snel vervangen. Pinpas die verloren was werd vlot geblokkeerd en meteen vervangen. Als ik al eens aan de balie kom, zijn ze vriendelijk en deskundig. De directeur van mijn filiaal is 89 jaar en zwaait vriendelijk als hij me tegenkomt.
Regiobank is bank die lokaal bemand wordt, dus sterk afhankelijk van je woonplaats. Deze wordt vaak/altijd gerund door een lokale ondernemer als aanvulling op het bestaande bedrijf.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Bank-ervaringen

Bericht door ejvl »

merel schreef:Nee, hoor, bij veel meer zaken. Bij onze gezamenlijke spaarrekening werd ik niet automatisch meegenomen onder CJ. Daarvoor moest een handtekening gezet worden bij de bank door beiden. Het openen van de bankrekeningen van de kinderen idem En zo kan ik nog wel een paar zaken benoemden. Eerder kon ik voor dat soort zaken ( heus niet maandelijks) even snel aanwippen tijdens het boodschappen doen. Nu een officiële afspraak een dorp/stad verder.

@ zeeuw ik moest 3 weken wachten bij de ABN en mocht per gratie komen, omdat dit niet digitaal kon.
Bij mij, ook ABN, kon ik het digitaal aanvragen en kwamen ze langs om een handtekening te halen.
Was zo geregeld.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Mannetje »

Wij zijn aan het kijken of het voor de vakantie handig kan zijn een creditcard aan te schaffen. Vorig jaar leerde de ervaring ons dat pinnen in Duitsland niet overal mogelijk is, dus kon ik eerst een flink bedrag bij de pinautomaat gaan halen om het vervolgens bij de garage te brengen...

Nu zijn er alleen erg veel verschillende creditcards te vinden...
Om het niet te moeilijk te maken, wil ik er één die hoort de Rabobank (daar zijn we klant) of bij de ANWB (daar zijn we lid van).

ANWB biedt een VISA-card aan vanaf 16 euro per jaar, bij de Rabobank zouden we een duurder bankpakket moeten nemen, dan is er een gratis optie, of het kost 2 euro per maand, dan krijg je een RABO-card, maar die lijkt een veel kleinere bestedingsruimte te hebben.

Iemand wijze raad in dezen?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Tiberius »

Of het wijs is weet ik niet, maar ik heb al jaren een ANWB Visa-card, omdat ik daar lid inderdaad ook lid was. Je kan het product trouwens ook als niet-lid afnemen, alleen krijg je er als lid reclame voor.
Voor mij voldoet hij prima; je hebt dacht ik rond de 2000 euro bestedingsruimte.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Bank-ervaringen

Bericht door J.C. Philpot »

Bij KNAB betaal je 5 euro per maand voor 5 betaalrekeningen (inclusief 2 pasjes per rekening), onbeperkte spaarrekeningen en een Creditcard.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Bank-ervaringen

Bericht door JvW »

Rabo is gewoon via VISA (was vroeger via Mastercard), dus nu identiek aan de ANWB.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bank-ervaringen

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Wij zijn aan het kijken of het voor de vakantie handig kan zijn een creditcard aan te schaffen. Vorig jaar leerde de ervaring ons dat pinnen in Duitsland niet overal mogelijk is, dus kon ik eerst een flink bedrag bij de pinautomaat gaan halen om het vervolgens bij de garage te brengen...

Nu zijn er alleen erg veel verschillende creditcards te vinden...
Om het niet te moeilijk te maken, wil ik er één die hoort de Rabobank (daar zijn we klant) of bij de ANWB (daar zijn we lid van).

ANWB biedt een VISA-card aan vanaf 16 euro per jaar, bij de Rabobank zouden we een duurder bankpakket moeten nemen, dan is er een gratis optie, of het kost 2 euro per maand, dan krijg je een RABO-card, maar die lijkt een veel kleinere bestedingsruimte te hebben.

Iemand wijze raad in dezen?
Ik heb ook een CC, maar die gebruik ik nooit op vakantie. Bij garages willen ze buitenlanders nogal eens 'Ohne Finanzambt' behandelen. Vandaar dat ze zogenaamd geen pin hadden. In ieder geval zou ik voor één slechte ervaring niet gaan veranderen. En ik hoop dat je niet te vaak naar een garage moet?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Bezorgd »

Heb een Rabocard ooit eens nodig gehad voor aankopen via Aliexpress en voor autohuur in oost Europa. maar zelfs daar is het niet meer nodig. Overal kun je nu pinnen, en op sites met Ideal betalen.
Ik gebruik zo'n kaart nooit meer.
Plaats reactie