Bank-ervaringen

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bank-ervaringen

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb momenteel vanuit het verleden nog rekeningen bij 3 banken (waarbij Moneyou er zelf mee gaat stoppen). Dat is nog van voor het trouwen, en we hebben dit altijd zo gelaten.

Ik wil dit veranderen, en alles bij 1 bank onderbrengen. Waarbij ik een aparte vastelasten rekening wil.

Nu zag ik dat je bij Knab voor een vast bedrag (5 euro) per maand terecht kan. Je kunt voor dat bedrag onbeperkt spaarrekeningen openen, tot 5 betaalrekeningen en een gratis creditcard (gebruik ik om boeken te bestellen). Ook ondersteunen ze IDEAL.

Heeft iemand ervaring met Knab?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Chrisje72 »

Ervaring niet, dus eigenlijk helpt mijn antwoord je niet :)
Maar ik heb ook weleens op de website gekeken en vond het zeker de moeite waard. Ik vond het echter te duur. Ik zit zelf bij ING, voor 1.35 per rekening per maand, (dan kost elke geldopname 80 cent) of 1.70 zonder die korting. Mederekeninghouder 1.10.
Ook onbeperkt spaarrekeningen aanmaken.
Creditcard 18.60 per jaar.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bank-ervaringen

Bericht door merel »

Mijn bankervaringen zijn dat je eigenlijk van de regen in de drup komt met het overstappen. Het lijkt allemaal fantastisch, maar zie maar eens een afspraak te maken op locatie bij de bank. Dan moet je zo een half uur rijden met de auto ( althans wij vanmorgen wel). De rest van de locaties zijn gesloten. Anderhalf uur verder voor het synchroniseren van 2 rekeningnummers.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Ik heb momenteel vanuit het verleden nog rekeningen bij 3 banken (waarbij Moneyou er zelf mee gaat stoppen). Dat is nog van voor het trouwen, en we hebben dit altijd zo gelaten.

Ik wil dit veranderen, en alles bij 1 bank onderbrengen. Waarbij ik een aparte vastelasten rekening wil.

Nu zag ik dat je bij Knab voor een vast bedrag (5 euro) per maand terecht kan. Je kunt voor dat bedrag onbeperkt spaarrekeningen openen, tot 5 betaalrekeningen en een gratis creditcard (gebruik ik om boeken te bestellen). Ook ondersteunen ze IDEAL.

Heeft iemand ervaring met Knab?
Ik hoor veel positieve ervaringen. Het is ook allemaal beetje lood om oud ijzer toch?

Ik heb zelf Binck en ABN. Voor de kids en mn vrouw Rabo. Zakelijk ING. Ja, ik weet het. Het moet beter kunnen.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Forummer »

Mijn ervaring met banken is vooral dat je steeds meer betaalt voor steeds minder service :cry
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Herman »

Knab lijkt me gewoon een goede partij.

Voor de snelle service zou ik Rabobank Geldermalsen doen. Kantoor is dichtbij.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Hollander »

Ja, ervaring met Knab.
Goed in tools voor financiële berekeningen.
Rest is echt lood om oud ijzer. Je krijgt een iets hogere rente, maar je betaalt er ook relatief veel voor per maand. Ik vond het de moeite niet waard.
Rabobank werkt nu met spaarpotjes en kan je ook gratis extra spaarrekeningen openen. Werkt eerlijk gezegd prima. Zowel voor een optie voor de vaste lasten en voor structurele spaardoelen.
Verder positieve ervaringen met LeasePlan en MoneYou (die er inderdaad helaas mee gaat stoppen).
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Zeeuw »

Forummer schreef:Mijn ervaring met banken is vooral dat je steeds meer betaalt voor steeds minder service :cry
Ik betaal minder dan 10 jaar terug. Wat heb je voor service nodig? Ik kan nl altijd terecht als ik wil.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Mara »

Ik zit ook al jaren bij Moneyou en vind het jammer dat ze ermee stoppen.
Inmiddels ben ik overgestapt op Argenta, w.b.het sparen.
Betaalrekening heb ik vanaf mijn jeugd al bij ING en mijn man bij de SNS. Tenminste, de voorlopers van die banken.
Mijn kinderen sparen bij de ASN bank., vanwege hun doelstelling.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bank-ervaringen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Forummer schreef:Mijn ervaring met banken is vooral dat je steeds meer betaalt voor steeds minder service :cry
Ik betaal minder dan 10 jaar terug. Wat heb je voor service nodig? Ik kan nl altijd terecht als ik wil.
Bij ons zijn alle (ABNAMRO) kantoren in de buurt gesloten, dichtstbijzijnde kantoor is 14 km verder en ik moest drie weken van te voren een afspraak maken om per gratie langs te mogen komen. Dus service 0. Alleen heb ik niet de illusie dat het ergens anders beter is.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Hollander »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Forummer schreef:Mijn ervaring met banken is vooral dat je steeds meer betaalt voor steeds minder service :cry
Ik betaal minder dan 10 jaar terug. Wat heb je voor service nodig? Ik kan nl altijd terecht als ik wil.
Bij ons zijn alle (ABNAMRO) kantoren in de buurt gesloten, dichtstbijzijnde kantoor is 14 km verder en ik moest drie weken van te voren een afspraak maken om per gratie langs te mogen komen. Dus service 0. Alleen heb ik niet de illusie dat het ergens anders beter is.
Bij Rabobank werkelijk nog nooit problemen gehad, zowel op kantoor als telefonisch niet. En echt al met enige regelmaat vragen gesteld, wijzigingen door laten voeren of services nodig gehad.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bank-ervaringen

Bericht door merel »

Rabobank is hier inmiddels ook verdwenen. Dichtstbijzijnde zit ook 8 km verder. En dan wonen wij niet in een dorp in een krimpregio, maar volop in de randstad.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Hollander »

merel schreef:Rabobank is hier inmiddels ook verdwenen. Dichtstbijzijnde zit ook 8 km verder. En dan wonen wij niet in een dorp in een krimpregio, maar volop in de randstad.
Telefonisch en online hebben ze anders prima service. ;)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Bank-ervaringen

Bericht door windorgel »

In welke situatie moet je heden ten dage nog een fysieke afspraak maken? Alleen bij afsluiten hypotheek wellicht. Bij verlenging hoeft het al niet meer.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bank-ervaringen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Forummer schreef:Mijn ervaring met banken is vooral dat je steeds meer betaalt voor steeds minder service :cry
Ik betaal minder dan 10 jaar terug. Wat heb je voor service nodig? Ik kan nl altijd terecht als ik wil.
Bij ons zijn alle (ABNAMRO) kantoren in de buurt gesloten, dichtstbijzijnde kantoor is 14 km verder en ik moest drie weken van te voren een afspraak maken om per gratie langs te mogen komen. Dus service 0. Alleen heb ik niet de illusie dat het ergens anders beter is.
Ok, onlangs bij zowel ING als Rabo in Goes beide binnen 2 dagen een afspraak.
Plaats reactie