Domotica

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Vaatwasser? Hoe dan? Vanzelf het deurtje dicht en draien?
op afstand bedienbaar via miele@home, automatische dosering, automatisch starten op basis van energietarief, automatische openen om te drogen
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Hij bedoelt zijn vrouw ;) :haha
Was dat maar waar. Was goedkoper geweest. Omdat ik altijd de vaat doe, leek me een zo hoog mogelijk niveau van automatisering wel gewenst.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Hij bedoelt zijn vrouw ;) :haha
Was dat maar waar. Was goedkoper geweest. Omdat ik altijd de vaat doe, leek me een zo hoog mogelijk niveau van automatisering wel gewenst.
Ik ben wel benieuwd wat er dan nog meer kan. Wij hebben gewoon een vaatwasser, de boel erin. Hij kiest, als je dat wil, zelf een programma, blokje erin en draaien. Ik hoop dat er nog een paar handjes in worden gemonteerd die vanzelf uitruimen.
Wij hebben een airco die via de app schijnbaar ook een hoop automatisch kan.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Ik ben wel benieuwd wat er dan nog meer kan. Wij hebben gewoon een vaatwasser, de boel erin. Hij kiest, als je dat wil, zelf een programma, blokje erin en draaien. Ik hoop dat er nog een paar handjes in worden gemonteerd die vanzelf uitruimen.
Wij hebben een airco die via de app schijnbaar ook een hoop automatisch kan.
Leef je uit, zou ik zeggen: https://www.miele.nl/c/productgroep-vaa ... s-2498.htm
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ik ben wel benieuwd wat er dan nog meer kan. Wij hebben gewoon een vaatwasser, de boel erin. Hij kiest, als je dat wil, zelf een programma, blokje erin en draaien. Ik hoop dat er nog een paar handjes in worden gemonteerd die vanzelf uitruimen.
Wij hebben een airco die via de app schijnbaar ook een hoop automatisch kan.
Leef je uit, zou ik zeggen: https://www.miele.nl/c/productgroep-vaa ... s-2498.htm
Uiteindelijk ruim je toch zelf in en uit :-)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Uiteindelijk ruim je toch zelf in en uit :-)
Nog wel. Er schijnt toch ook een flinke ontwikkeling te zijn in huishoudrobots. Dat lijkt me wel wat.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Domotica

Bericht door Dodo »

Mijn buren hebben ook van die automatische zonneschermen. Kostte de glazenwasser bijna zijn leven.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

Mijn laptop heeft gezichtsherkenning en geeft me een knipoog als ik, ik blijk te zijn.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Domotica

Bericht door Terri »

Zeeuw schreef:Mijn laptop heeft gezichtsherkenning en geeft me een knipoog als ik, ik blijk te zijn.
:yahoo
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Domotica

Bericht door merel »

Ik ben helemaal niet van de nieuwe snufjes. Volgens mij was ik de laatste der Mohikanen met een Nokia. Het interesseert mij heel weinig. Bij het uitzoeken van een nieuwe keuken zijn al die snufjes ook langs mij heengegaan. Wat moet ik met een oven die de gerechten op afstand kan besproeien. Ik ga toch niet weg als de oven aanstaat. Wij krijgen wel een Quooker, daar ben ik wel blij mee.
En ik zou nog wel een goed koffiezetapparaat willen. Dus niet meer van die vieze filterkoffie.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ik ben helemaal niet van de nieuwe snufjes. Volgens mij was ik de laatste der Mohikanen met een Nokia. Het interesseert mij heel weinig. Bij het uitzoeken van een nieuwe keuken zijn al die snufjes ook langs mij heengegaan. Wat moet ik met een oven die de gerechten op afstand kan besproeien. Ik ga toch niet weg als de oven aanstaat. Wij krijgen wel een Quooker, daar ben ik wel blij mee.
En ik zou nog wel een goed koffiezetapparaat willen. Dus niet meer van die vieze filterkoffie.
Gemak dient de mens. Overigens lijkt mij een volautomaat ook wel wat. Voor een goede ben je enkel zo €1000 kwijt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Domotica

Bericht door J.C. Philpot »

Misschien moet ik ook maar ambtenaar worden. Ik merk dat die beroepsgroep goed in de slappe was zit.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Domotica

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Misschien moet ik ook maar ambtenaar worden. Ik merk dat die beroepsgroep goed in de slappe was zit.
Geld maakt ook niet gelukkig hoor. Het kan soms beter wel eens beter zijn om als een arme sloeber door het leven te moeten. Het gaat er maar om dat onze ziel rust in alle onrust vindt, dan is een droge bete beter dan....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Domotica

Bericht door Dodo »

merel schreef:Ik ben helemaal niet van de nieuwe snufjes. Volgens mij was ik de laatste der Mohikanen met een Nokia. Het interesseert mij heel weinig. Bij het uitzoeken van een nieuwe keuken zijn al die snufjes ook langs mij heengegaan. Wat moet ik met een oven die de gerechten op afstand kan besproeien. Ik ga toch niet weg als de oven aanstaat. Wij krijgen wel een Quooker, daar ben ik wel blij mee.
En ik zou nog wel een goed koffiezetapparaat willen. Dus niet meer van die vieze filterkoffie.
Die Quooker wordt je beste vriend. Het is een geweldig apparaat.
Ik zou bij een nieuwe oven wel een nemen met een timer. Dan kun je een schotel in de oven zetten, en die om vijf uur laten beginnen en om zes uur schuif je aan tafel.
Maar er is ook een hoop onzin. In ons vorig huis zat een handdoekdroogkastje in de keuken. Die blies warme lucht. Nooit gebruikt. Maar de oven-met-snufjes wel.
Een beetje domotica heb ik wel overigens. Voor en achter een buitenlamp met een lichtgevoelig oogje. Gaat 's avonds vanzelf aan, 's morgens vanzelf uit. Ideaal.
Maar voor de meeste dingen geldt toch dat ik het liever in eigen hand houd.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Domotica

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Ik ben helemaal niet van de nieuwe snufjes. Volgens mij was ik de laatste der Mohikanen met een Nokia. Het interesseert mij heel weinig. Bij het uitzoeken van een nieuwe keuken zijn al die snufjes ook langs mij heengegaan. Wat moet ik met een oven die de gerechten op afstand kan besproeien. Ik ga toch niet weg als de oven aanstaat. Wij krijgen wel een Quooker, daar ben ik wel blij mee.
En ik zou nog wel een goed koffiezetapparaat willen. Dus niet meer van die vieze filterkoffie.
Gemak dient de mens. Overigens lijkt mij een volautomaat ook wel wat. Voor een goede ben je enkel zo €1000 kwijt.
Het duurt altijd een tijdje voordat ik inzie dat het makkelijk is en ik ben niet handig in het aanleren van allerlei apps die je daarvoor nodig hebt. Al heb ik mij wel voorgenomen om mij te gaan verdiepen in een robotstofzuiger voor beneden. Nu stofzuigen wij elke dag beneden en de trap. Dat scheelt straks toch weer veel werk met stofzuigen.
Laatst gewijzigd door merel op 06 nov 2020, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie