Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:
Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Beetje makkelijk scoren dit. Mijn verontwaardiging bij Halsema was net zo groot (en hier speelde Ferd ook al niet zo'n handige rol met z'n appjes). Heeft voor mezelf totaal niets met links of rechts te maken. Ik ben een CDA stemmer en zou dus voor Grapperhaus moeten zijn, staat er totaal los van.
Vreemd. Hoe kun je als reformatorisch christen CDA stemmen, een partij die Gods wetten met voeten treedt?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Jij schrijft wat ik ook denk.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:
Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Beetje makkelijk scoren dit. Mijn verontwaardiging bij Halsema was net zo groot (en hier speelde Ferd ook al niet zo'n handige rol met z'n appjes). Heeft voor mezelf totaal niets met links of rechts te maken. Ik ben een CDA stemmer en zou dus voor Grapperhaus moeten zijn, staat er totaal los van.
Vreemd. Hoe kun je als reformatorisch christen CDA stemmen, een partij die Gods wetten met voeten treedt?
Jantje...

Er zijn zat refo's die CDA stemmen.

Zou jij in Amerika niet stemmen?
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Amstelodamense »

Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:
Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Beetje makkelijk scoren dit. Mijn verontwaardiging bij Halsema was net zo groot (en hier speelde Ferd ook al niet zo'n handige rol met z'n appjes). Heeft voor mezelf totaal niets met links of rechts te maken. Ik ben een CDA stemmer en zou dus voor Grapperhaus moeten zijn, staat er totaal los van.
Vreemd. Hoe kun je als reformatorisch christen CDA stemmen, een partij die Gods wetten met voeten treedt?
Dat heeft niks met deze discussie te maken en ga hier dus niet verder op in
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Geytenbeekje »

Ik kan helemaal niets zeggen want ik heb wel eens op SP gestemd.
Achteraf wel spijt maar goed gedane zaken nemen geen keer.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Valcke »

Het debat gaat nog lang duren. Minister Grapperhaus lijkt de verdediging te zullen aangaan richting de Kamer. Vooralsnog zal er dus geen duidelijkheid zijn over zijn positie. Dat wordt denk ik pas vanavond laat (op zijn vroegst).
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hollander »

De link werkt niet. Ik heb nog geen foto gezien waarop het handen schudden zichtbaar is. Zolang dat bewijs er niet is, dan is het hooguit een verdachtmaking. Misschien houd Ferry de Kok dat momentje nog even voor zich om morgen nog wat te cashen?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hollander »

Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Terecht punt. Halsema was bovendien in functie en in de openbare ruimte. Grapperhaus was niet in functie en op privé-evenement.
Fout blijft fout.
Maar de genadeloze behandeling staat ver en ver af van hoe we in dit land (en zeker als christenen) met schuldbelijdende mensen om zouden moeten gaan.

Ik ga er dan ook vanuit dat als het op stemming aankomt, de coalitie en de SGP vierkant achter Grapperhaus gaan staan. Genade hoeven we van andere partijen vermoedelijk niet te verwachten voor dit privégebeuren, helaas.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Hollander schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Terecht punt. Halsema was bovendien in functie en in de openbare ruimte. Grapperhaus was niet in functie en op privé-evenement.
Fout blijft fout.
Maar de genadeloze behandeling staat ver en ver af van hoe we in dit land (en zeker als christenen) met schuldbelijdende mensen om zouden moeten gaan.

Ik ga er dan ook vanuit dat als het op stemming aankomt, de coalitie en de SGP vierkant achter Grapperhaus gaan staan. Genade hoeven we van andere partijen vermoedelijk niet te verwachten voor dit privégebeuren, helaas.
Eens. Ik schaam me Nederlander te zijn soms, met Klaver, Wilders etc. in het parlement. En Grapperhaus verdient een knuffel.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Framboos »

Maanenschijn schreef:
Framboos schreef:
Valcke schreef:
Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook.
Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn.
En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
En terecht! Dat zijn echt privé keuzes. Mensen kunnen het nodig hebben.!
Wat een onzin. Uitzonderingen daargelaten kunnen de meeste mensen prima zonder hand geven op een bruiloft/jubileum en zelfs vaak op een begrafenis. Het toch geven van een hand/omhelzing, zonder noodzaak, getuigd in mijn ogen van een domheid dan wel van een eigenwijze arrogantie of egoïsme.
Wij, super emotionele mensen, echte softies, hadden het lijfelijk contact nodig bij het overlijden van onze vader recent. Heel fout waarschijnlijk, maar geen moment spijt van. Met elkaar hebben we als moeder en broers en zussen dit besproken, waar bij een dit in gebed bij de Heere hebben gebracht en het in Zijn handen hebben gelegd.

Ik begrijp @framboos dat jij recent in directe kring een begrafenis van een geliefde heb gehad waar het prima op afstand ging. Knap hoor.
Je bedoelt dit hoogstwaarschijnlijk sarcastisch, maar ik heb inderdaad heel recent een begrafenis van een naast familielid gehad, waar het prima op afstand ging..

Overigens heb ik heel bewust verjaardagen en jubilea voorop gezet en bij begrafenissen het woordje vaak genoemd, omdat ik daarbij begrijp dat het bij naaste familieleden anders kan liggen..
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook. Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn. En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Ik begrijp dit echt niet: 1,5 meter is de norm. Die kun je toch prima houden, zowel binnen als buiten?
Het is inderdaad fijn dat we van die zoenen af zijn, maar die handen vind ik eigenlijk ook wel prima.
Dat zeer nabije familie bij een overlijden wel een omhelzing geeft, of fysiek contact maakt, kan ik begrijpen. Toch zijn ook daar de laatste tijd bemettingshaarden geweest.
Maar bij een jubileum, een bruiloft, of waar dan ook, is het geven van handen en omhelzingen in het geheel niet noodzakelijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door coco »

Ik snap werkelijk niet hoe mensen hier de heer Grapperhaus nog de hand boven het hoofd houden. Deze meneer is verantwoordelijk voor de verfoeilijke kliklijn waarop burgers van lage moraal andere burgers kunnen aangeven bij het houden van, bijvoorbeeld, een bruiloftsfeest waarbij onvoldoende afstand wordt gehouden. Oude tijden herleven, al ken ik die alleen uit de boekjes. Daarnaast was hij tamelijk genadeloos in het uitdelen van torenhoge boetes aan een ieder die zich niet aan de (in mijn ogen even verfoeilijke) regels hield. Zelfs een aantekening in het strafblad zag hij als een geoorloofd middel. Mensen die zich niet aan de regels houden zijn aso's en plaatsen zich buiten de samenleving waren zijn woorden. Dit is dus een koekje van eigen deeg, en ik roep hem zijn eigen terminologie toe.

En voor er weer iemand aankomt met "dat is geen christelijke houding", dat is rechtvaardigheid. Ik kom ook niet weg met mijn excuus aanbieden en een in verhouding overmaken van een habbekrats aan het rode kruis (zinnebeeldig, want ik ben een voorbeeldig mens).
:hi
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Framboos »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook. Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn. En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Ik begrijp dit echt niet: 1,5 meter is de norm. Die kun je toch prima houden, zowel binnen als buiten?
Het is inderdaad fijn dat we van die zoenen af zijn, maar die handen vind ik eigenlijk ook wel prima.
Dat zeer nabije familie bij een overlijden wel een omhelzing geeft, of fysiek contact maakt, kan ik begrijpen. Toch zijn ook daar de laatste tijd bemettingshaarden geweest.
Maar bij een jubileum, een bruiloft, of waar dan ook, is het geven van handen en omhelzingen in het geheel niet noodzakelijk.
Volledig mee eens. Er werd moord en brand geschreeuwd toen de politiek geen extra geld voor de zorg wilde uittrekken. Er zou geen waardering zijn vanuit de politiek richting de mensen "in de frontlinie". Als iemand die werkzaam is in de gezondheidszorg vind ik die verontwaardiging hypocriet als men zelf niet eens bereid is om handen schudden te laten. Blijkbaar is er alleen waardering voor de gezondheidszorg als het ons zelf persoonlijk niet direct iets kost.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Framboos schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook. Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn. En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
Ik begrijp dit echt niet: 1,5 meter is de norm. Die kun je toch prima houden, zowel binnen als buiten?
Het is inderdaad fijn dat we van die zoenen af zijn, maar die handen vind ik eigenlijk ook wel prima.
Dat zeer nabije familie bij een overlijden wel een omhelzing geeft, of fysiek contact maakt, kan ik begrijpen. Toch zijn ook daar de laatste tijd bemettingshaarden geweest.
Maar bij een jubileum, een bruiloft, of waar dan ook, is het geven van handen en omhelzingen in het geheel niet noodzakelijk.
Volledig mee eens. Er werd moord en brand geschreeuwd toen de politiek geen extra geld voor de zorg wilde uittrekken. Er zou geen waardering zijn vanuit de politiek richting de mensen "in de frontlinie". Als iemand die werkzaam is in de gezondheidszorg vind ik die verontwaardiging hypocriet als men zelf niet eens bereid is om handen schudden te laten. Blijkbaar is er alleen waardering voor de gezondheidszorg als het ons zelf persoonlijk niet direct iets kost.
En hier ben ik het ook mee eens. Een applaus wordt heel schrijnend als we er vervolgens weinig tot niets voor over hebben, om, voor zover mogelijk, ons te houden aan de richtlijnen. Alleen al uit respect voor onze zorg zouden we ons aan de regels moeten houden.
En daarom vind ik het een aangrijpende tijd waarin we leven.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Hollander »

coco schreef:(...) Dit is dus een koekje van eigen deeg, en ik roep hem zijn eigen terminologie toe.
En voor er weer iemand aankomt met "dat is geen christelijke houding", dat is rechtvaardigheid. Ik kom ook niet weg met mijn excuus aanbieden en een in verhouding overmaken van een habbekrats aan het rode kruis (zinnebeeldig, want ik ben een voorbeeldig mens).
Hoe denk jij over Matt. 5:38-42?
Plaats reactie