Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Chrisje72 »

Haha ja ik had vroeger ook altijd 38, maar ik heb het nooit geweten aan het veranderen van de maten dat ik nu soms 40 nodig heb
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Zita »

Chrisje72 schreef:Haha ja ik had vroeger ook altijd 38, maar ik heb het nooit geweten aan het veranderen van de maten dat ik nu soms 40 nodig heb
Maten zijn juist groter geworden. Oorspronkelijk betekende maat 36 een taille van 2x36 centimeter. Ik pas nu in het algemeen prima in maat 36, maar mijn taille heeft wel een paar centimeter meer nodig. Als ik vintage draag uit jaren '70/'80, heb ik meestal maat 40 of 42 nodig.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Chrisje72 schreef:Haha ja ik had vroeger ook altijd 38, maar ik heb het nooit geweten aan het veranderen van de maten dat ik nu soms 40 nodig heb
Maten zijn juist groter geworden. Oorspronkelijk betekende maat 36 een taille van 2x36 centimeter. Ik pas nu in het algemeen prima in maat 36, maar mijn taille heeft wel een paar centimeter meer nodig. Als ik vintage draag uit jaren '70/'80, heb ik meestal maat 40 of 42 nodig.
O, nou, ik ben erachter gekomen dat het uitmaakt in welk land het gemaakt wordt. Soms adviseert de webshop al: bestel een maat groter, of kleiner.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Chrisje72 schreef:Haha ja ik had vroeger ook altijd 38, maar ik heb het nooit geweten aan het veranderen van de maten dat ik nu soms 40 nodig heb
Maten zijn juist groter geworden. Oorspronkelijk betekende maat 36 een taille van 2x36 centimeter. Ik pas nu in het algemeen prima in maat 36, maar mijn taille heeft wel een paar centimeter meer nodig. Als ik vintage draag uit jaren '70/'80, heb ik meestal maat 40 of 42 nodig.
O, nou, ik ben erachter gekomen dat het uitmaakt in welk land het gemaakt wordt. Soms adviseert de webshop al: bestel een maat groter, of kleiner.
Uiteraard. Duitse maat valt veel groter dan Italiaanse of Spaanse maat.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Dodo »

Hebben jullie tips om panty's langer heel te houden? Vooral op de voeten. Ik vind het een grote ergernis dat er soms een panty per dag doorheen gaat. Het is slecht voor het milieu, maar ook voor mijn portemonnee en zeker voor mijn humeur.
Ik heb pas eens online een beenmodewinkel opgezocht en gekeken naar panty's met versterkte voetjes, maar de prijzen gingen tot ruim vijftig euro per stuk. Voor een dunne panty. Dat is toch ook te gek.
Het gedoe met die panty's is voor mij een van de redenen om broeken te dragen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door helma »

Zomers draag ik zo weinig mogelijk panty's
En in de winter altijd dikkere van Anne Rolfi, minimaal 40 denier. Die gaan veel langer mee.
Helaas heeft Kruidvat alleen nog zwart.
Blauwe heb ik bij de Primark gekocht, het enige wat ik daar zelf koop.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door windorgel »

Dodo schreef:Hebben jullie tips om panty's langer heel te houden? Vooral op de voeten. Ik vind het een grote ergernis dat er soms een panty per dag doorheen gaat. Het is slecht voor het milieu, maar ook voor mijn portemonnee en zeker voor mijn humeur.
Ik heb pas eens online een beenmodewinkel opgezocht en gekeken naar panty's met versterkte voetjes, maar de prijzen gingen tot ruim vijftig euro per stuk. Voor een dunne panty. Dat is toch ook te gek.
Het gedoe met die panty's is voor mij een van de redenen om broeken te dragen.
Eerst kousenvoetjes aantrekken en dan een panty. Werkt prima.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

Dikkere panty's dragen

Bij mij scheuren/verslijten broeken sneller dan panty's. Voorheen haalde ik ze gewoon bij de Hema, maar vond deze eigenlijk niet zo mooi. De glans over de panty's stoorde mij ook. Nu draag ik panty's van Falke. In de winter 50 denier. In het voorjaar en najaar 40 denier en op een koudere dag in de zomer 20 denier.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Susanna »

Dodo schreef:Hebben jullie tips om panty's langer heel te houden? Vooral op de voeten. Ik vind het een grote ergernis dat er soms een panty per dag doorheen gaat. Het is slecht voor het milieu, maar ook voor mijn portemonnee en zeker voor mijn humeur.
Ik heb pas eens online een beenmodewinkel opgezocht en gekeken naar panty's met versterkte voetjes, maar de prijzen gingen tot ruim vijftig euro per stuk. Voor een dunne panty. Dat is toch ook te gek.
Het gedoe met die panty's is voor mij een van de redenen om broeken te dragen.
Ik draag nooit een panty. Als ik er één zou willen zou ik gaan voor een steunpanty zoals die stewardessen e.a. die dragen. Linkje heb ik ook. Er staan goede tips op om even doorheen te lezen. https://www.stessonline.nl/c-1348262/st ... en-kousen/
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

De moussepanty's zijn sowieso sterker (en mooier vind ik) dan de glanspanty's.
Ik haal ze meestal bij de HEMA, ik had gelukkig in het najaar toevallig een voorraadje ingeslagen.
En je hielen vijlen. ;)
Ik snap niet dat mijn moeder vroeger zo lang er mee deed. Zouden ze toen sterker geweest zijn?
Eén drogere nagelriem of haakje aan je nagel en prrrrrt, je trekt hem kapot. :bobo
Maar als ik sneakers onder een sportief jurkje draag, trek ik legging aan en ga er met blote voetjes in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Orchidee »

Ik draag zelden nog gewone panty's.
Alleen dikke ondoorschijnende én leggings.
Panty's vind ik sowieso héél naar zitten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

Grappig, ik vind (dikkere) panty's fijner zitten dan een broek. Afgelopen 20 jaar ben ik steeds minder broeken gaan dragen. Alleen in het voorjaar draag ik nog broeken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Dodo »

In de winter draag ik ook dikke panty's, maar die gaan ook kapot onder de voeten, terwijl de rest nog prima is. En in het voorjaar vind ik dikke panty's niet zo fijn meer.
Ik heb deze winter zelfs een legging gekocht, voor het eerst van mijn leven. Met sokken er onder ging dat prima bij hogere schoenen.
Maar nu zit ik weer met de dunnere panty's. Ik zal die voetjes maar eens gaan proberen, eens zien of dat scheelt.
Voeten onderhouden doe ik al wel. Af en toe een voetenbadje, met een tablet kunstgebittenreiniger er in, poosje weken, heerlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb deze winter zelfs een legging gekocht, voor het eerst van mijn leven. Met sokken er onder ging dat prima bij hogere schoenen.
Ja dat doe ik ook, want met blote voeten in laarzen of boots, vind ik niet prettig.
Orchidee schreef:Ik draag zelden nog gewone panty's.
Alleen dikke ondoorschijnende én leggings.
Dat vind ik niet mooi onder een net jurkje.
Orchidee schreef:Panty's vind ik sowieso héél naar zitten
Niet als je de goede maat hebt. ;)
merel schreef:Grappig, ik vind (dikkere) panty's fijner zitten dan een broek.
Je hebt ook nog iets ertussen, tregging. Is ook fijn onder een tuniek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

Een tregging vind ik eigenlijk niet zo mooi staan onder een jurk. Tunieken draag ik ook nooit. Dan draag ik liever een mooie jeans met sneakers. Voor aankomende zomer iig gezien dat de jaren 70 mode helaas nog voortduurt. Alles is wijd en model hobbezak en gemaakt van polyester. Dat wordt weer zoeken.
Plaats reactie