Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

Ik snap mara wel. Veel jurken zitten mooier met een onderjurk. Ik heb zelf een paar corrigerende, maar gebruik die in de winter onder een strakke jurk. Dat staat gewoon veel mooier.

Voor nu weet ik het niet. Ik vind het momenteel sowieso een ramp om mooie jurken te vinden. Ik word niet blij van die jaren 70 modellen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Orchidee »

Mara schreef: Ik doe het niet voor een ander, ik doe het voor mezelf. En jij hebt toch ook dochters?
Jazeker heb ik 2 dochtersAfbeeldingAfbeelding
Maar wat is je vraag of opmerking daarover?
Mijn dochters zijn kritische dames maar qua kleding gedragen we ons geheel anders.
Zeker als ik kijk naar de kleding die ik droeg op hun leeftijdAfbeelding
Wat ik niet vind kunnen, vinden zij volstrekt normaal bijvoorbeeld.
We leren ook van elkaar!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dwalers
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2018, 22:17

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Dwalers »

Ik draag ook heel vaak een onderrok. En zo superoud ben ik nog niet hoor. Ik vind het netter en je kleren vallen mooier. Mijn (vlotte) dochters hebben er ook altijd één aan onder een doorschijnende rok of jurk. Maar inderdaad je kunt ze bijna niet krijgen. Alleen bij Livera. Dus misschien is er één in je buurt;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef: Ik doe het niet voor een ander, ik doe het voor mezelf. En jij hebt toch ook dochters?
Jazeker heb ik 2 dochtersAfbeeldingAfbeelding
Maar wat is je vraag of opmerking daarover?
Ik zou echt te horen krijgen: mam dit kan echt niet.
Wij zien weleens vrouwen met donkergekleurde lingerie, dus duidelijk zichtbaar onder lichte kleding, of hun lingerie (met iedere vetrol) afgetekend.
Dan is de kleding een maatje te klein.
Ik was ook behoorlijk kritisch naar mijn moeder.
Orchidee schreef:We leren ook van elkaar!
Als ik nu nog mijn stijl zou moeten ontwikkelen, zou dat wel laat zijn. ;)
Ik weet wat mij flatteert, maar ook wat ik zeker niet moet dragen.
merel schreef:Veel jurken zitten mooier met een onderjurk. Ik heb zelf een paar corrigerende, maar gebruik die in de winter onder een strakke jurk. Dat staat gewoon veel mooier.
Ja precies. En op warme dagen is dan zo'n onderrokje wat koeler. Je kijkt dwars door die dunne jurkjes heen, als je tegen het licht staat.
Dwalers schreef:Maar inderdaad je kunt ze bijna niet krijgen. Alleen bij Livera. Dus misschien is er één in je buurt;)
Jawel en die andere ook. Maar dan hebben ze ze niet in de winkel en adviseren je om online te kijken. Dat heb ik gedaan, ook bij Zeeman, Hema e.d. maar je komt bij de duurdere webshops uit.
En de corrigerende lingerie is niet meer wat het was. Je moet er toch niet aan denken dat je je op hete dagen in een corset moet laten rijgen? :sweat
De duurdere jurkjes zijn gevoerd, dus dan heb je dit probleem niet.
Maar deze week heb ik bretonse en linnen jurkjes gedragen. Met sandaaltjes. Want als je je sneakers uittrekt sla je op de vlucht voor jezelf. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Mara schreef: Ik doe het niet voor een ander, ik doe het voor mezelf. En jij hebt toch ook dochters?
Jazeker heb ik 2 dochtersAfbeeldingAfbeelding
Maar wat is je vraag of opmerking daarover?
Ik zou echt te horen krijgen: mam dit kan echt niet.
Wij zien weleens vrouwen met donkergekleurde lingerie, dus duidelijk zichtbaar onder lichte kleding, of hun lingerie (met iedere vetrol) afgetekend.
Dan is de kleding een maatje te klein.
Ik was ook behoorlijk kritisch naar mijn moeder.
Orchidee schreef:We leren ook van elkaar!
Als ik nu nog mijn stijl zou moeten ontwikkelen, zou dat wel laat zijn. ;)
Ik weet wat mij flatteert, maar ook wat ik zeker niet moet dragen.
merel schreef:Veel jurken zitten mooier met een onderjurk. Ik heb zelf een paar corrigerende, maar gebruik die in de winter onder een strakke jurk. Dat staat gewoon veel mooier.
Ja precies. En op warme dagen is dan zo'n onderrokje wat koeler. Je kijkt dwars door die dunne jurkjes heen, als je tegen het licht staat.
Dwalers schreef:Maar inderdaad je kunt ze bijna niet krijgen. Alleen bij Livera. Dus misschien is er één in je buurt;)
Jawel en die andere ook. Maar dan hebben ze ze niet in de winkel en adviseren je om online te kijken. Dat heb ik gedaan, ook bij Zeeman, Hema e.d. maar je komt bij de duurdere webshops uit.
En de corrigerende lingerie is niet meer wat het was. Je moet er toch niet aan denken dat je je op hete dagen in een corset moet laten rijgen? :sweat
De duurdere jurkjes zijn gevoerd, dus dan heb je dit probleem niet.
Maar deze week heb ik bretonse en linnen jurkjes gedragen. Met sandaaltjes. Want als je je sneakers uittrekt sla je op de vlucht voor jezelf. :D
Oké, op die manierAfbeelding

Nou dan kleed en gedraag ik me goed!
Mijn dochters zijn ook kritisch maar zoiets hoeven ze tegen mij niet te zeggenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Dodo »

Mijn kinderen en ik bekritiseren elkaar nooit op uiterlijk. Dat is geen afspraak of zo, we doen dat gewoon niet. Wel zeggen we positieve dingen als dat te pas komt. Hooguit zeg ik een keer: dat shirt is nu eigenlijk te versleten, dat zou je een keer weg moeten doen. Maar niet veel meer dan dat.
Ze kritiseren wel gedrag en meningen :D dus ik krijg mijn portie toch wel. Maar dat is het leuke aan volwassen kinderen. Je staat anders tegenover elkaar, je hoeft ze niet meer op te voeden maar kunt op volwassen niveau gesprek voeren.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:Mijn kinderen en ik bekritiseren elkaar nooit op uiterlijk. Dat is geen afspraak of zo, we doen dat gewoon niet. Wel zeggen we positieve dingen als dat te pas komt. Hooguit zeg ik een keer: dat shirt is nu eigenlijk te versleten, dat zou je een keer weg moeten doen. Maar niet veel meer dan dat.
Ze kritiseren wel gedrag en meningen :D dus ik krijg mijn portie toch wel. Maar dat is het leuke aan volwassen kinderen. Je staat anders tegenover elkaar, je hoeft ze niet meer op te voeden maar kunt op volwassen niveau gesprek voeren.
Ja kritisch... Hahahahaha mijn taal wordt verbetert, mijn kleding wordt besproken, ook mijn impulsiviteit wordt op de korrel genomen, als het in goede harmonie gaat kan ik er enorm van genieten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

Deze week las ik een stukje van een huisarts. Het verschil van mannen en vrouwen op het spreekuur.
Vrouwen komen vaak al binnen met : misschien maak ik me voor niks ongerust, of: had ik toch nog beter even kunnen wachten.
Terwijl ze dan serieuze klachten hebben. Maar toch met een soort verontschuldiging.
Mannen willen een diagnose en een oplossing voor het probleem.
Ik sprak hierover met mijn schoondochter, die nu op de SEH werkt en zij ziet bij mannen sneller een uiting van pijn, terwijl vrouwen vaker ingetogen "lijden".
Het cijfer dat zij aan hun pijn geven, is dan vaak te laag.
Ik vraag me af, klopt dat echt biologisch, of zit het hem toch deels in de opvoeding en het omgaan met pijn?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Adje »

merel schreef:
Voor nu weet ik het niet. Ik vind het momenteel sowieso een ramp om mooie jurken te vinden. Ik word niet blij van die jaren 70 modellen.
Juist mooi, de jaren 70 modellen!
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

Dat kan, de midi lengte vind ik wel erg mooi, maar het wijde flatteert maar heel weinig vrouwen. Helemaal als het net onder de borst al wijd wordt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

merel schreef:Dat kan, de midi lengte vind ik wel erg mooi, maar het wijde flatteert maar heel weinig vrouwen. Helemaal als het net onder de borst al wijd wordt.
Dat waren de zwangerschapsjurken. :)
Nee dat flatteert inderdaad niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Chrisje72 »

Inderdaad, ook nog gepast laatst. Vreselijk!
Ik draag meest tricot jurkjes, niet omdat ik het zo mooi vind maar het zit lekker, is niet duur, en er hoeft geen onderjurk of rok onder( nou draag ik die toch nooit, ondingen. Heb er wel 1 maar draag hem niet. Hij zakt af en is te lang.)
Ik let op welk ondergoed ik onder een witte rok draag, meer doe ik er niet aan.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door merel »

@ mara Alleen als je heel jong en slank bent. Bij de gemiddelde Hollandse vrouw met kinderen flatteert het niet. Ik begrijp wel waarom heel veel vrouwen wijde jurken fijn vinden. Het zit natuurlijk fijner. Al vind ik zelf die synthetische jurken helemaal niet fijn.

Dus als iemand merken weet met leuke vlotte jurken voor vrouwen rond 1.80m houd ik mij aanbevolen ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Mijn kinderen en ik bekritiseren elkaar nooit op uiterlijk. Dat is geen afspraak of zo, we doen dat gewoon niet. Wel zeggen we positieve dingen als dat te pas komt. Hooguit zeg ik een keer: dat shirt is nu eigenlijk te versleten, dat zou je een keer weg moeten doen. Maar niet veel meer dan dat.
Ze kritiseren wel gedrag en meningen :D dus ik krijg mijn portie toch wel. Maar dat is het leuke aan volwassen kinderen. Je staat anders tegenover elkaar, je hoeft ze niet meer op te voeden maar kunt op volwassen niveau gesprek voeren.
Het is toch wel handig als er iemand is die zo nodig even zegt als iets niet staat, doorschijnt, te strak of te wijd is. Soms zie je het zelf gewoon niet. Zo kon ik zaterdag gelukkig gewoon tegen mijn moeder zeggen dat haar haar enorm verschoten was door de zon. Consequentie was wel dat ik op zaterdagavond nog met de verf in de weer mocht :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen, vragen en problemen

Bericht door Mara »

merel schreef:@ mara Alleen als je heel jong en slank bent. Bij de gemiddelde Hollandse vrouw met kinderen flatteert het niet. Ik begrijp wel waarom heel veel vrouwen wijde jurken fijn vinden. Het zit natuurlijk fijner. Al vind ik zelf die synthetische jurken helemaal niet fijn.

Dus als iemand merken weet met leuke vlotte jurken voor vrouwen rond 1.80m houd ik mij aanbevolen ;)
Ik ben ontzettend kritisch op mijn kleding.
Ik heb dat meegekregen van mijn vader.
kleding is niet alleen slechts bedekking. Hoeft ook niet (overdreven) duur te zijn.
Maar, wat past bij jou? Is het schoon, heel, ziet het er verzorgd uit?
Ik kan me ergeren aan mensen die zich slordig en ongeinteresseerd kleden.
Chrisje72 schreef:Ik let op welk ondergoed ik onder een witte rok draag, meer doe ik er niet aan.
Huidkleurig is altijd goed. ;)
En bij twijfel, kies dan een maat groter.
Want maat 38 is niet meer DE maat 38.
Ik heb kleding in mijn kast hangen van maat 38 tot en met maat 42.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie