Warmte

Hoe goed kun jij tegen de warmte?

1
4
10%
2
5
12%
3
8
20%
4
3
7%
5
3
7%
6
2
5%
7
3
7%
8
4
10%
9
3
7%
10
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 41

DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Warmte

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:Een warmtepomp is niet goedkoper DDD. In zowel aanschaf + installatie, als maandelijkse kosten en onderhoud.

Alleen op de maandelijkse kosten zouden we een discussie kunnen voeren, maar qua aanschaf en onderhoud kan ik met 99% zekerheid zeggen dat het duurder is.
Luchtverwarming (warmtepomp lucht-lucht) krijgt geen subsidie omdat dat al kostendekkend is. En natuurlijk omdat een airco gebruiken om te koelen juist niet bezuinigt.

Maar wat bedoel je met de maandelijkse kosten en onderhoud? En over wat voor warmtepomp heb je het?
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Warmte

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Luchtverwarming (warmtepomp lucht-lucht) krijgt geen subsidie omdat dat al kostendekkend is. En natuurlijk omdat een airco gebruiken om te koelen juist niet bezuinigt.

Maar wat bedoel je met de maandelijkse kosten en onderhoud? En over wat voor warmtepomp heb je het?
En als het dan vriest zit je in de kou. Er is dan onvoldoende warmte beschikbaar om je huis te verwarmen. Moet je aan de IR-panelen.

Overigens kan ik heel goed tegen de warmte. Hoe warmer hoe beter.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Warmte

Bericht door Geytenbeekje »

Ik kan er niet goed tegen.
Ik ga als ik werken moet weer naar kantoor.
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Warmte

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:Ik kan er niet goed tegen.
Ik ga als ik werken moet weer naar kantoor.
Vanwege de airco? Volgens mij raden ze dat juist af!
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Warmte

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik kan er niet goed tegen.
Ik ga als ik werken moet weer naar kantoor.
Vanwege de airco? Volgens mij raden ze dat juist af!
Ja misschien als het verschil te groot is ?
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Warmte

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef:Dat verwarmen snap ik nooit zo, dat zou voor mij niet hoeven!
Het is een goed alternatief als straks iedereen van het gas af moet of het gas veel duurder wordt en goedkoper dan een lompe warmtepomp die niet effectief en rendabel is voor wat oudere huizen.
En met zonnepanelen is het ideaal.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Warmte

Bericht door Orchidee »

Wij gaan niet eerder van het gas af dan als het MOET.

Neem aan dat ze je niet "in de kou laten staan".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Warmte

Bericht door Roos2018 »

Wij kunnen gelukkig heel goed tegen de warmte, anders zouden wij niet in een warm mediterraan klimaat kunnen leven.
´s Zomers hebben we heel wat dagen dat het hier 50 C° in de schaduw is, en toch hoor ik de mensen hier niet klagen.
En ´s winters komt de temperatuur hier niet onder de 20 C°.

California is ongeveer 10 keer groter dan Nederland en heeft verschillende klimaatzones.
Wij wonen in het warmste deel van de staat. :)
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Warmte

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:Wij kunnen gelukkig heel goed tegen de warmte, anders zouden wij niet in een warm mediterraan klimaat kunnen leven.
´s Zomers hebben we heel wat dagen dat het hier 50 C° in de schaduw is, en toch hoor ik de mensen hier niet klagen.
En ´s winters komt de temperatuur hier niet onder de 20 C°.

California is ongeveer 10 keer groter dan Nederland en heeft verschillende klimaatzones.
Wij wonen in het warmste deel van de staat. :)
En ik las ergens dat het menselijk lichaam sterft als ongeveer 44 graden wordt bereikt. Ik bedoel dus de inwendige lichaamstemperatuur. Als we dit weten is ligt het voor de hand dat een mens zich niet in optimale welstand zal voelen wanneer de omgevingstemperaturen boven de, laat ik zeggen, 40 graden stijgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Warmte

Bericht door Hollander »

-DIA- schreef:(...) Als we dit weten is ligt het voor de hand dat een mens zich niet in optimale welstand zal voelen wanneer de omgevingstemperaturen boven de, laat ik zeggen, 40 graden stijgen.
Mijn optimale welstand stopt ergens bij de bovengrens van rond de 28 graden. :huhu
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Warmte

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
-DIA- schreef:(...) Als we dit weten is ligt het voor de hand dat een mens zich niet in optimale welstand zal voelen wanneer de omgevingstemperaturen boven de, laat ik zeggen, 40 graden stijgen.
Mijn optimale welstand stopt ergens bij de bovengrens van rond de 28 graden. :huhu
Wellicht ligt dat voor mij bij zo'n 22 a 23 graden, mede afhankelijk van de luchtvochtigheid en zonkracht en windkracht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Warmte

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:Wij kunnen gelukkig heel goed tegen de warmte, anders zouden wij niet in een warm mediterraan klimaat kunnen leven.
´s Zomers hebben we heel wat dagen dat het hier 50 C° in de schaduw is, en toch hoor ik de mensen hier niet klagen.
En ´s winters komt de temperatuur hier niet onder de 20 C°.

California is ongeveer 10 keer groter dan Nederland en heeft verschillende klimaatzones.
Wij wonen in het warmste deel van de staat. :)
En ik las ergens dat het menselijk lichaam sterft als ongeveer 44 graden wordt bereikt. Ik bedoel dus de inwendige lichaamstemperatuur. Als we dit weten is ligt het voor de hand dat een mens zich niet in optimale welstand zal voelen wanneer de omgevingstemperaturen boven de, laat ik zeggen, 40 graden stijgen.
Nog nooit van gehoord en nog nooit iets van gemerkt ;)
Er zal wel bedoeld worden dat het inwendige deel van het menselijk lichaam de 44 C° bereikt (koorts), dat is iets heel anders dan klimaat temp.
Maar het lichaam zit complex in elkaar; zo is 44 C° buiten klimaat redelijk goed te verdragen (veel drinken en in de schaduw blijven)
Wij eten veel rode pepers en drinken daarna lauw warme thee, zo krijgen wij de warmte goed uit ons lichaam.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Warmte

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:Wij kunnen gelukkig heel goed tegen de warmte, anders zouden wij niet in een warm mediterraan klimaat kunnen leven.
´s Zomers hebben we heel wat dagen dat het hier 50 C° in de schaduw is, en toch hoor ik de mensen hier niet klagen.
En ´s winters komt de temperatuur hier niet onder de 20 C°.

California is ongeveer 10 keer groter dan Nederland en heeft verschillende klimaatzones.
Wij wonen in het warmste deel van de staat. :)
En ik las ergens dat het menselijk lichaam sterft als ongeveer 44 graden wordt bereikt. Ik bedoel dus de inwendige lichaamstemperatuur. Als we dit weten is ligt het voor de hand dat een mens zich niet in optimale welstand zal voelen wanneer de omgevingstemperaturen boven de, laat ik zeggen, 40 graden stijgen.
Nog nooit van gehoord en nog nooit iets van gemerkt ;)
Er zal wel bedoeld worden dat het inwendige deel van het menselijk lichaam de 44 C° bereikt (koorts), dat is iets heel anders dan klimaat temp.
Maar het lichaam zit complex in elkaar; zo is 44 C° buiten klimaat redelijk goed te verdragen (veel drinken en in de schaduw blijven)
Wij eten veel rode pepers en drinken daarna lauw warme thee, zo krijgen wij de warmte goed uit ons lichaam.
Gewenning zal zeker ook een rol kunnen spelen? Als iemand uit Groenland of IJsland 35 graden voelt zal dat zeker erg warm voor een Groenlander voelen. Ook in Afrika zijn heel hete gebieden, en ik denk ook aan woestijnen in Amerika, Azië en Australië. In bepaalde woestijnen lijkt menselijk leven ook moeilijk!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Warmte

Bericht door refo »

Pepers tegen warmte? Is dat niet gewoon de verdovende werking ervan? Zodat je warmte niet ervaart, terwijl die er nog is?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Warmte

Bericht door Roos2018 »

refo schreef:Pepers tegen warmte? Is dat niet gewoon de verdovende werking ervan? Zodat je warmte niet ervaart, terwijl die er nog is?
Nee, pepers zorgen er juist voor dat je erg gaat zweten en zo je lichaamstemperatuur daalt.
Pepers geven geen verdovende werking, maar zorgen er juist voor dat je fit je werk kan doen en een goede concentratie kan hebben.
Als je een heel spicy gerecht eet, kan het zweet spontaan uit je kruin gutsen :)
De lauw warme thee zorgt ervoor dat je lichaam niet teveel afkoelt.
Eigenlijk geeft het een soort sauna effect.
Plaats reactie