Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Je ziet wel steeds meer dat jonge mensen op de arbeidsmarkt, steeds hoger ingeschaald worden. En dan uiteraard hoe hoger het opleidingsniveau, hoe meer er betaald worden. Naar mijn idee moest je vroeger jezelf eerst bewijzen, dan pas een beter salaris. Nu is dat anders. Niet dat ik al 30 jaar op de arbeidsmarkt zit, maar dit hoor ik echt veel.

Ik moet wel zeggen dat je dit voornamelijk ziet bij de iets hogere diploma's. Dus zegmaar vanaf MBO-4 tot en met academisch. Bij de lagere opleidingen blijft het salaris ook wel lager. Daar lijkt dit fenomeen zich wat minder voor te doen.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Dat geldt nog steeds, eerst goed functioneren en dan pas een hoger salaris. Ik zie dus niet echt een afwijking ten opzichte van vroeger. Wellicht dat het instapsalaris wat hoger is. In mijn functiegroep gaan de salarissen van schaal 12 - 14. Een jong iemand die begint met werken krijgt eerst schaal 11, en na een jaar bij goed functioneren gaat hij/zij naar schaal 12. Vanaf dat moment ligt het aan je prestaties of je verder kunt groeien naar een hoger salarisniveau.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Schaarste aan goed geschoold personeel.
Dat, plus dat de opleidingen steeds beter aansluiten bij de praktijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Jantje »

Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik hoor daarover hele andere verhalen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik hoor daarover hele andere verhalen.
Misschien in jouw vakgebied? Financien doe jij toch?
In de ict sluiten de opleidingen doorgaans goed aan in ieder geval, zeker op MBO-4 en HBO niveau's.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik hoor daarover hele andere verhalen.
Misschien in jouw vakgebied? Financien doe jij toch?
In de ict sluiten de opleidingen doorgaans goed aan in ieder geval, zeker op MBO-4 en HBO niveau's.
Nee, ik hoorde pas een verhaal van een geval in de commerciële richting. Daar lusten de honden geen brood van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik hoor daarover hele andere verhalen.
Misschien in jouw vakgebied? Financien doe jij toch?
In de ict sluiten de opleidingen doorgaans goed aan in ieder geval, zeker op MBO-4 en HBO niveau's.
Nou, helaas kan ik daar toch hele andere verhalen over vertellen. Anders zouden alle STO's en SOB's in het land niet nodig zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Jantje »

Precies. Het is niet overal rozengeur en maneschijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef:Al zou ik niet graag een is-gelijk-teken zetten tussen academisch geschoold en voldoende denkniveau.
Ik heb les gehad van academisch geschoolde docenten waar ik mij in alle ernst afvroeg wat hun opleiding heeft ingehouden.
Anderzijds waren er ook docenten die via een HBO-eerstegraads opleiding voor de klas stonden, die wel verdieping in de les konden aanbrengen.
Natuurlijk heeft een academisch opgeleide docent een ander (hoger) denkniveau dan een HBO-docent. Wat jij aangeeft heeft meer te maken met pedagogische kwaliteit dan met denkniveau.
Ben ik niet met je eens. Niet iedereen heeft het opleidingsniveau wat bij het intelligentieniveau hoort.
Iemand die op zijn slofjes door HBO-bachelor en -master gaat heeft wellicht meer in zijn mars dan iemand die grotendeels op ijver de universiteit doorloopt.
-
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef:Al zou ik niet graag een is-gelijk-teken zetten tussen academisch geschoold en voldoende denkniveau.
Ik heb les gehad van academisch geschoolde docenten waar ik mij in alle ernst afvroeg wat hun opleiding heeft ingehouden.
Anderzijds waren er ook docenten die via een HBO-eerstegraads opleiding voor de klas stonden, die wel verdieping in de les konden aanbrengen.
Natuurlijk heeft een academisch opgeleide docent een ander (hoger) denkniveau dan een HBO-docent. Wat jij aangeeft heeft meer te maken met pedagogische kwaliteit dan met denkniveau.
Ben ik niet met je eens. Niet iedereen heeft het opleidingsniveau wat bij het intelligentieniveau hoort.
Iemand die op zijn slofjes door HBO-bachelor en -master gaat heeft wellicht meer in zijn mars dan iemand die grotendeels op ijver de universiteit doorloopt.
Ik vind vooral het 'natuurlijk' niet zo op zijn plaats. Het blijkt in de praktijk absoluut genuanceerder.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik hoor daarover hele andere verhalen.
Misschien in jouw vakgebied? Financien doe jij toch?
In de ict sluiten de opleidingen doorgaans goed aan in ieder geval, zeker op MBO-4 en HBO niveau's.
Nee, ik hoorde pas een verhaal van een geval in de commerciële richting. Daar lusten de honden geen brood van.
Ik hou wel van sterke verhalen. Wat was er aan de hand?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Jantje »

Het Nederlands alleen al was zo bar slecht dat geen voldoende kon worden gegeven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Het Nederlands alleen al was zo bar slecht dat geen voldoende kon worden gegeven.
Maar dat zegt toch niets of de opleiding wel of niet aansluit? Ik zou eerder zeggen: prima toch om op de opleiding al het kaf van het koren te scheiden.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door windorgel »

Mannetje schreef:Al zou ik niet graag een is-gelijk-teken zetten tussen academisch geschoold en voldoende denkniveau.

Ik heb les gehad van academisch geschoolde docenten waar ik mij in alle ernst afvroeg wat hun opleiding heeft ingehouden.
Anderzijds waren er ook docenten die via een HBO-eerstegraads opleiding voor de klas stonden, die wel verdieping in de les konden aanbrengen.

Maar mijn beste herinneringen op dit gebied heb ik aan mijn vroegere natuurkundedocent, die was ook gepromoveerd en had echt een enorm denkniveau. Met als nadeel dat wat minder exacte Vwo-leerlingen het niet makkelijk hadden bij hem.
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Ik heb ooit een vraag aan hem gesteld waarop hij geen antwoord gaf omdat het vraagstuk zoveel kanten had. De bespreking van al die kanten was echter al geweldig interessant!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Orchidee »

Wat een niveau en salarissen hier
Kan ik/wij niet aan tippen hoor.

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Wat een niveau en salarissen hierAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kan ik/wij niet aan tippen hoor.

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Toch komt er bij jullie genoeg binnen dat je een BAH2-W19 kunt hebben. ;)
-
Plaats reactie