Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
samanthi schreef: Nee? daar valt rf ook onder hoor.
Ik denk meer aan Facebook, Instagram, Snapchat, etc.
Dat begrijp ik wel hahahahaha, maar rf valt er ook onder, sorry ik kon het niet laten om je ermee te plagen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:
HersteldHervormd schreef::livre
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Dat zeg ik dan ook altijd... je ziet mensen opknappen als je dat beargumenteert.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ja hè ik vind iemand belangrijk om wie hij is, niet om wat voor werk hij doet, al is dat soms echt interessant, of om hie hij eruit ziet, of om hoeveel hij heeft.

Bij de ontmoeting, ontmoet ik echt zulke gave, Interessante mensen, die van heel ver komen, maar toch zulke mooie mensen, dan word ik warm vanbinnen.
Ik merk juist bij de mensen die heel goed zijn met hun handen vaak een soort negatief naar zichzelf kijken. Terwijl ik, met mijn zogenaamde hoge opleiding, altijd veel respect heb voor wat zij kunnen. Dat zijn nl dingen waar ik totaal niks van zou bakken. Zo heeft ieder zijn talenten en kunnen we elkaar mooi aanvullen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door parsifal »

Veel verdienen is niets mis mee. Ik denk wel dat er iets mis is als binnen een bedrijf er een groot verschil is tussen de best en minst betaalde werknemer. Ik kan nog steeds de originele Ben and Jerry's ijs wel waarderen vanwege hun beleid op dat gebied, waar de CEO oorspronkelijk niet meer dan vijf keer mocht verdienen dan de minstbetaalde voltijd medewerker, al zijn ze daar ondertussen wel van afgestapt. Het ijs zelf is natuurlijk ook wel lekker, maar veel te duur. In Nederland zijn de verschillen al niet erg groot, maar toch zou dit voor grote bedrijven (en bijvoorbeeld sportclubs) ook wel een nette vuistregel zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
samanthi schreef:
HersteldHervormd schreef::livre
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Dat zeg ik dan ook altijd... je ziet mensen opknappen als je dat beargumenteert.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ja hè ik vind iemand belangrijk om wie hij is, niet om wat voor werk hij doet, al is dat soms echt interessant, of om hie hij eruit ziet, of om hoeveel hij heeft.

Bij de ontmoeting, ontmoet ik echt zulke gave, Interessante mensen, die van heel ver komen, maar toch zulke mooie mensen, dan word ik warm vanbinnen.
Ik merk juist bij de mensen die heel goed zijn met hun handen vaak een soort negatief naar zichzelf kijken. Terwijl ik, met mijn zogenaamde hoge opleiding, altijd veel respect heb voor wat zij kunnen. Dat zijn nl dingen waar ik totaal niks van zou bakken. Zo heeft ieder zijn talenten en kunnen we elkaar mooi aanvullen.
Je hoort zo vaak, die kan zo goed leren, kinderen die niet zo goed kunnen leren worden niet opgehemeld, ik ben zelf echt wel een mens die graag met mijn handen werkt, ook al heb ik geleerd, onze kinderen zijn verschillend met leren, naast concentratie problemen hebben er vier dyslexie, ik ben trots op alle zeven, welke opleiding ze ook hebben. Doen wat ze kunnen, en zich goed inzetten was mijn motto. Ik was net zo trots op de sokjes die, een van mijn kinderen in groep vijf voor de baby van de meester gebreid had, als op het rapport van een van de jongens waarvan zijn laagste cijfer een acht was.

Als je elk kind in zijn waarde laat, of hij nu naar VWO gaat of praktijonderwijs doet.

Anders krijg je echt die schaamte, terwijl dat nergens voor nodig is.

Ik weet niet of het daar aan ligt...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bruna »

Mannetje schreef:Maar... je vakanties liggen wel vast. Een vrije dag voor het één of ander is er slechts zelden bij.

Je reguliere werktijd is 1659 uur per jaar, ik weet niet hoe dat in het bedrijfsleven is?
Dat is ook weer zo, dat is een nadeel.
Wat zit er trouwens allemaal in die 1659 uur. Ik weet vanuit Basisonderwijs dat er best wel wat rechten op uren; duurzame inzetbaarheid etc.

https://www.onetime.nl/geld-financieel/ ... een/leraar

Maar als ik bij mezelf kijk wanneer ik vrij ben geweest dit 1e halfjaar dan is dat toch meest in vakantie of feestdagen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ik hoop toch dat dat voor christenen zo niet is. Dat zou een apart draadje waard zijn.
Hoe denk jij dat anders het salaris wordt bepaald?
Er is een verschil tussen normen en feiten. Er zullen vast christenen zijn die de mammon laten bepalen wat hun tarief of salaris is. Maar dat is dan niet zo'n best teken. Jezus heeft daarover een gelijkenis verteld. De arbeiders van het laatste uur kregen wat recht was. En de arbeiders van het vroege uur ook. Dat is de norm. Wat recht is, is soms meer, en soms minder dan de marktprijs.

De overheid heeft de primaire taak om rechtvaardigheid te bevorderen. En een docent mag gewoon zijn salaris krijgen, als dat in de cao staat. Maar de norm is zeker niet vraag en aanbod. Althans niet voor iemand die leeft naar de regels van Christus. Ik zie geen enkel aanknopingspunt in de bijbel voor zo'n gedachte.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

Een arbeiders is zijn loon waardig. Dat betekent dus dat de bijbel een sociaal minimumloon voorschrijft. Het maximumloon wordt begrenst door de oproep niet geldgierig te zijn. Het hele grote stuk daartussen is dus overgeleverd aan andere factoren, waaronder vraag en aanbod.

Mijn eigen salaris is nooit door vraag, maar altijd door het aanbod bepaald. Momenteel denk ik voor het eerst na over de vraagkant van het verhaal, omdat het salaris mogelijk naar beneden wordt bijgesteld volgens deeltijdfactor en functiewijziging.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Een kennis van mij is meubelmaker, en hij verdient veel geld dankzij zijn kundigheid. Zo zijn er veel meer mensen die met hun handen werken en veel geld verdienen omdat zij iets kunnen wat anderen niet kunnen. Niets om je voor te schamen, zo lijkt me.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ik doe niet aan sociale media, dus daar heb ik geen last van. En anderen geef ik ook altijd de tip om een bepaalde mate van onverschilligheid te hebben ten aanzien van wat anderen doen en je eigen leven te leiden.
Ik vind het oprecht verstandig dat je niet meedoet aan social media!

Wij hebben hier ook thuis al weer een aantal maanden geleden FB verwijderd. Ik gebruik alleen nog WhatsApp (en RF :) )
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mannetje »

Nog even terug naar schaal LD in het VO. Die schaal is niet alleen weggelegd voor academisch geschoolde docenten.
Een school kan eigen beleid maken wat de criteria zijn voor zo'n functie.

In het verleden was er het entreerecht, dat gaf een docent die meer dan de helft bovenbouw H/V lesgaf en eerstegraads bevoegd was recht op LD. Al mocht een school daar ook weer aanvullende voorwaarden aan stellen.
-
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Valcke »

Juist, Mannetje. En het onderwijs moet ook academisch gevormde docenten kunnen aantrekken. Op het VWO kon je altijd goed merken welke docenten een academisch denkniveau hadden en welke niet. Zonder academisch gevormde docenten zou ik het ook nooit zes jaar op het VWO hebben kunnen uithouden. Ik merk nog steeds dat jongeren afhaken wanneer zij qua denkniveau uitstijgen boven hun docenten. Dat begint al op de basisschool, maar manifesteert zich zeker op de middelbare school. Getalenteerde leerlingen hebben getalenteerde docenten nodig. En daarom is een goede salariëring van zulke docenten van evident belang.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mannetje »

Al zou ik niet graag een is-gelijk-teken zetten tussen academisch geschoold en voldoende denkniveau.

Ik heb les gehad van academisch geschoolde docenten waar ik mij in alle ernst afvroeg wat hun opleiding heeft ingehouden.
Anderzijds waren er ook docenten die via een HBO-eerstegraads opleiding voor de klas stonden, die wel verdieping in de les konden aanbrengen.

Maar mijn beste herinneringen op dit gebied heb ik aan mijn vroegere natuurkundedocent, die was ook gepromoveerd en had echt een enorm denkniveau. Met als nadeel dat wat minder exacte Vwo-leerlingen het niet makkelijk hadden bij hem.
-
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Valcke »

Mee eens, Mannetje. Ik had ook diverse gepromoveerde docenten. Ook mee eens dat het opleidingsniveau niet alles zegt over het denkniveau. In onze tijd zie ik helaas toch devaluatie van het docentschap en daar haken juist getalenteerde jongeren op af. Ik wil een zoon van mij niet als voorbeeld stellen, maar die had in 5 en 6 VWO nauwelijks uitdaging, wat helaas resulteerde in veel verzuim. En zulke dingen hoor je meer.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef:Al zou ik niet graag een is-gelijk-teken zetten tussen academisch geschoold en voldoende denkniveau.
Ik heb les gehad van academisch geschoolde docenten waar ik mij in alle ernst afvroeg wat hun opleiding heeft ingehouden.
Anderzijds waren er ook docenten die via een HBO-eerstegraads opleiding voor de klas stonden, die wel verdieping in de les konden aanbrengen.
Natuurlijk heeft een academisch opgeleide docent een ander (hoger) denkniveau dan een HBO-docent. Wat jij aangeeft heeft meer te maken met pedagogische kwaliteit dan met denkniveau.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Je ziet wel steeds meer dat jonge mensen op de arbeidsmarkt, steeds hoger ingeschaald worden. En dan uiteraard hoe hoger het opleidingsniveau, hoe meer er betaald worden. Naar mijn idee moest je vroeger jezelf eerst bewijzen, dan pas een beter salaris. Nu is dat anders. Niet dat ik al 30 jaar op de arbeidsmarkt zit, maar dit hoor ik echt veel.

Ik moet wel zeggen dat je dit voornamelijk ziet bij de iets hogere diploma's. Dus zegmaar vanaf MBO-4 tot en met academisch. Bij de lagere opleidingen blijft het salaris ook wel lager. Daar lijkt dit fenomeen zich wat minder voor te doen.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Schaarste aan goed geschoold personeel.
Plaats reactie