Topic Fotografie

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Topic Fotografie

Bericht door samanthi »

Floppy schreef:Van de week nog op pad geweest met een Panasonic systeemcamera (zelfde aansluiting als Olympus), in combinatie met een originele Vivitar 70-210 F3.5 zoomlens uit plusminus 1974.
Afbeelding

Deze lens is overigens tot mooie beelden in staat. In 2017 was ik op een vlindertuin, en schoot ik dit plaatje (toen in combinatie met een Nikon D5200).
Afbeelding

O ja, de lens lostte me 25 euro of zoiets...
Heel mooi zeg.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Topic Fotografie

Bericht door Arja »

Kijk, dit is een foto met mijn mobiel, gisteren tijdens mijn ochtendwandeling.
Lang niet zo mooi als met een echt toestel maar het moment was zo leuk.

Afbeelding
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Topic Fotografie

Bericht door HersteldHervormd »

Arja schreef:Kijk, dit is een foto met mijn mobiel, gisteren tijdens mijn ochtendwandeling.
Lang niet zo mooi als met een echt toestel maar het moment was zo leuk.

Afbeelding
Ben je op vakantie?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Topic Fotografie

Bericht door HersteldHervormd »

samanthi schreef:
Arja schreef:
samanthi schreef:Ik heb een canon powershot sx 70 hs
En een canon EOS 30d met macrolens, ik fotografeer het liefst paddenstoelen spinnen en insecten.

dit zwammetje is niet groten dan een stip

Afbeelding

Hoe plaats je zo'n foto in je bericht?
Ik stuur een pbtje
Wil je mij ook uitleggen hoe dat moet per pb?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Topic Fotografie

Bericht door Arja »

@HersteldHervormd, dit is gewoon Nederland (Kwintelooijen). Tien minuten op de fiets voor mij. Niet op vakantie dus.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Met een drone kun je ook prachtige opnames maken
Hier zien we bijvoorbeeld de kerken in Rijssen.
Op die manier krijg je ook een mooi zicht over de oude stad die in feite geheel nieuw is geworden...
Onder een inprovisatie over "Och mocht ik in die heilige gebouwen" wordt een tour gemaakt langs de Rijssense kerken. Ik vindt het schitterende opnames!
https://www.youtube.com/watch?v=XwlJkP-FPhI
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Topic Fotografie

Bericht door Floppy »

Leuk om te zien, DIA!
Wel heel rustig op straat, dat valt op!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Topic Fotografie

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:Met een drone kun je ook prachtige opnames maken
Hier zien we bijvoorbeeld de kerken in Rijssen.
Op die manier krijg je ook een mooi zicht over de oude stad die in feite geheel nieuw is geworden...
Onder een inprovisatie over "Och mocht ik in die heilige gebouwen" wordt een tour gemaakt langs de Rijssense kerken. Ik vindt het schitterende opnames!
https://www.youtube.com/watch?v=XwlJkP-FPhI
Inderdaad heel mooi, Dia! :super
Volgens mij kan je ook een beetje de Sallandse heuvelrug zien; wij zijn daar enkele jaren geleden nog in Holten op vakantie geweest.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:Met een drone kun je ook prachtige opnames maken
Hier zien we bijvoorbeeld de kerken in Rijssen.
Op die manier krijg je ook een mooi zicht over de oude stad die in feite geheel nieuw is geworden...
Onder een inprovisatie over "Och mocht ik in die heilige gebouwen" wordt een tour gemaakt langs de Rijssense kerken. Ik vindt het schitterende opnames!
https://www.youtube.com/watch?v=XwlJkP-FPhI
Inderdaad heel mooi, Dia! :super
Volgens mij kan je ook een beetje de Sallandse heuvelrug zien; wij zijn daar enkele jaren geleden nog in Holten op vakantie geweest.
Je ziet in het westen inderdaad de Holterberg, onderdeel van de Sallandse Heuvelrug. Overigens, ben ik een rasechte Holtenaar, ik heb tot mijn 15e jaar in Holten gewoond, ben er opgegroeid, ben er naar school geweest, kortom, Holten was ons dorp. Maar om nu te zeggen hoe we in Rijssen terecht zijn gekomen zou veel te veel worden. Er zou een boek over geschreven kunnen worden. Een mens overdenkt zijn weg, maar de Heere stuurt zijn gang.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:Leuk om te zien, DIA!
Wel heel rustig op straat, dat valt op!
Het lijkt echt wel heel rustig. Je zou haast denken dat het op een zondag was, maar meer waarschijnlijk is dat het gewoon een heel rustige dag was in coronatijd. Overigens.... Rijssen begint een beetje een spookstadje te worden... Nou ja dat is overdreven, maar in het nu gereconstrueerde winkelcentrum is vooral het laatste jaar enorm veel leegstand opgetreden. Dan kunnen we een prachtig winkelcentrum maken.... maar als de winkels een voor een sluiten... waar gaat het dan naartoe?

PS Mijn eigen foto's bekijkend kon het wel eens op een erg hete dag opgenomen kunnen zijn. Dat zou een verklaring voor de opvallende rust kunnen zijn. Kijk naar de blauwe lucht met de kleine witte wolkjes, het zou een dag in augustus kunnen zijn, ik denk aan de 21e augustus. Je ziet later ook een onweersbui opkomen. Let maar even op. De lucht lijkt iig veel op de 21e augustus. Anderzijds denk ik dat het van een wat latere datum is gezien het 'onkruidveldje' voor de Schildkerk al gemaaid is... Je ziet hier nog iets van de reconstructie van het centrum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Topic Fotografie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Mijn eigen foto's bekijkend kon het wel eens op een erg hete dag opgenomen kunnen zijn. Dat zou een verklaring voor de opvallende rust kunnen zijn. Kijk naar de blauwe lucht met de kleine witte wolkjes, het zou een dag in augustus kunnen zijn, ik denk aan de 21e augustus. Je ziet later ook een onweersbui opkomen. Let maar even op. De lucht lijkt iig veel op de 21e augustus. Anderzijds denk ik dat het van een wat latere datum is gezien het 'onkruidveldje' voor de Schildkerk al gemaaid is... Je ziet hier nog iets van de reconstructie van het centrum.
De opnames zijn niet allemaal op dezelfde dag gemaakt. Dat zie je, en dat is ook wel logisch. Hier is aardig wat tijd in geïnvesteerd.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Topic Fotografie

Bericht door Floppy »

Het zou niet te doen zijn, op één dag. Dat stuk met die met die donderwolk was wel prachtig.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Vraag aan wie het weet:

Op de foto staat een oranje datumaanduiding. Kort gezegd: Hoe krijg ik die weg?
Het is namelijk heel lastig met bijsnijden. Vooral bij rechtzetten van een wat scheef genomen foto ben je dan gedwongen er fors in te snijden. :bobo En je wilt vanzelf ook niet dwars door de datum bijsnijden.

Iemand die raad weet? :love Ik zit er al lang mee, maar kom er niet uit. :livre Ik kan wel de datum uit beeld halen.
Maar op de foto blijft de datum afgedrukt. Die zou ik heel graag weg hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Topic Fotografie

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef:Vraag aan wie het weet:

Op de foto staat een oranje datumaanduiding. Kort gezegd: Hoe krijg ik die weg?
Het is namelijk heel lastig met bijsnijden. Vooral bij rechtzetten van een wat scheef genomen foto ben je dan gedwongen er fors in te snijden. :bobo En je wilt vanzelf ook niet dwars door de datum bijsnijden.

Iemand die raad weet? :love Ik zit er al lang mee, maar kom er niet uit. :livre Ik kan wel de datum uit beeld halen.
Maar op de foto blijft de datum afgedrukt. Die zou ik heel graag weg hebben.
Heeft u het over een bepaalde foto, of bedoelt u dat elke foto die u neemt die datum heeft? Dat laatste is doorgaans een bepaalde instelling in de camera die aangezet kan worden. Als ik de post herlees, denk ik dat u dat bedoelt. Welk model camera heeft u?

De datum verwijderen uit een reeds gemaakte foto is op zich wel mogelijk maar vereist wat precisiewerk dat afhankelijk is van waar de tekst overheen staat. Is dat bijvoorbeeld gras, dan zou u in een fotobewerkingsprogramma een ander stukje gras uit dezelfde foto kunnen kopiëren en over de tekst heen"plakken".
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Topic Fotografie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Vraag aan wie het weet:

Op de foto staat een oranje datumaanduiding. Kort gezegd: Hoe krijg ik die weg?
Het is namelijk heel lastig met bijsnijden. Vooral bij rechtzetten van een wat scheef genomen foto ben je dan gedwongen er fors in te snijden. :bobo En je wilt vanzelf ook niet dwars door de datum bijsnijden.

Iemand die raad weet? :love Ik zit er al lang mee, maar kom er niet uit. :livre Ik kan wel de datum uit beeld halen.
Maar op de foto blijft de datum afgedrukt. Die zou ik heel graag weg hebben.
zie pb
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie