Topic Fotografie

Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Topic Fotografie

Bericht door Bruna »

-DIA- schreef:Met een drone kun je ook prachtige opnames maken
Hier zien we bijvoorbeeld de kerken in Rijssen.
Op die manier krijg je ook een mooi zicht over de oude stad die in feite geheel nieuw is geworden...
Onder een inprovisatie over "Och mocht ik in die heilige gebouwen" wordt een tour gemaakt langs de Rijssense kerken. Ik vindt het schitterende opnames!
https://www.youtube.com/watch?v=XwlJkP-FPhI
Mooi. In verschillende kerken wel eens geweest.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Vraag aan wie het weet:

Op de foto staat een oranje datumaanduiding. Kort gezegd: Hoe krijg ik die weg?
Het is namelijk heel lastig met bijsnijden. Vooral bij rechtzetten van een wat scheef genomen foto ben je dan gedwongen er fors in te snijden. :bobo En je wilt vanzelf ook niet dwars door de datum bijsnijden.

Iemand die raad weet? :love Ik zit er al lang mee, maar kom er niet uit. :livre Ik kan wel de datum uit beeld halen.
Maar op de foto blijft de datum afgedrukt. Die zou ik heel graag weg hebben.
zie pb
Zie pb! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef:Vraag aan wie het weet:

Op de foto staat een oranje datumaanduiding. Kort gezegd: Hoe krijg ik die weg?
Het is namelijk heel lastig met bijsnijden. Vooral bij rechtzetten van een wat scheef genomen foto ben je dan gedwongen er fors in te snijden. :bobo En je wilt vanzelf ook niet dwars door de datum bijsnijden.

Iemand die raad weet? :love Ik zit er al lang mee, maar kom er niet uit. :livre Ik kan wel de datum uit beeld halen.
Maar op de foto blijft de datum afgedrukt. Die zou ik heel graag weg hebben.
Heeft u het over een bepaalde foto, of bedoelt u dat elke foto die u neemt die datum heeft? Dat laatste is doorgaans een bepaalde instelling in de camera die aangezet kan worden. Als ik de post herlees, denk ik dat u dat bedoelt. Welk model camera heeft u?

De datum verwijderen uit een reeds gemaakte foto is op zich wel mogelijk maar vereist wat precisiewerk dat afhankelijk is van waar de tekst overheen staat. Is dat bijvoorbeeld gras, dan zou u in een fotobewerkingsprogramma een ander stukje gras uit dezelfde foto kunnen kopiëren en over de tekst heen"plakken".
Ik zou een foto wel eenvoudig kunnen bewerken als het om een effen groen gras of een blauwe lucht gaat, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik zou die ontsierende oranje cijfers graag geheel van alle (toekomstige) foto's willen afhebben. Gewoon een pure foto. Zonder cijfers of text. Bovendien verhinderen de cijfers me om een foto op de gewenste manier bij te snijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Topic Fotografie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Ik zou een foto wel eenvoudig kunnen bewerken als het om een effen groen gras of een blauwe lucht gaat, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik zou die ontsierende oranje cijfers graag geheel van alle (toekomstige) foto's willen afhebben. Gewoon een pure foto. Zonder cijfers of text. Bovendien verhinderen de cijfers me om een foto op de gewenste manier bij te snijden.
Dat zit in het menu van je camera. Heb je de handleiding nog? Daar moet in staan hoe je de datumvermelding kunt in- en uitschakelen.
En als je de handleiding niet meer hebt: die zijn vaak op de website van de fabrikant ook nog wel als download beschikbaar.
Kom je er niet uit, dan proberen we het een keer samen. Welk type camera had je ook alweer?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ik zou een foto wel eenvoudig kunnen bewerken als het om een effen groen gras of een blauwe lucht gaat, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik zou die ontsierende oranje cijfers graag geheel van alle (toekomstige) foto's willen afhebben. Gewoon een pure foto. Zonder cijfers of text. Bovendien verhinderen de cijfers me om een foto op de gewenste manier bij te snijden.
Dat zit in het menu van je camera. Heb je de handleiding nog? Daar moet in staan hoe je de datumvermelding kunt in- en uitschakelen.
En als je de handleiding niet meer hebt: die zijn vaak op de website van de fabrikant ook nog wel als download beschikbaar.
Kom je er niet uit, dan proberen we het een keer samen. Welk type camera had je ook alweer?
Ja die heb ik nog wel, die staat zelfs in z'n geheel online. Maar ik heb gewoon te weinig technisch gevoel om er wat van te snappen. En je weet wel, dat mag wel één keertje(?), ik snap heel veel... :hum
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ik zou een foto wel eenvoudig kunnen bewerken als het om een effen groen gras of een blauwe lucht gaat, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik zou die ontsierende oranje cijfers graag geheel van alle (toekomstige) foto's willen afhebben. Gewoon een pure foto. Zonder cijfers of text. Bovendien verhinderen de cijfers me om een foto op de gewenste manier bij te snijden.
Dat zit in het menu van je camera. Heb je de handleiding nog? Daar moet in staan hoe je de datumvermelding kunt in- en uitschakelen.
En als je de handleiding niet meer hebt: die zijn vaak op de website van de fabrikant ook nog wel als download beschikbaar.
Kom je er niet uit, dan proberen we het een keer samen. Welk type camera had je ook alweer?
Ja die heb ik nog wel, die staat zelfs in z'n geheel online. Maar ik heb gewoon te weinig technisch gevoel om er wat van te snappen. En je weet wel, dat mag wel één keertje(?), ik snap heel veel... :hum
https://helpguide.sony.net/gbmig/445724 ... index.html

De originele handleiding:
https://handleidingkwijt.com/sony-cyber ... le-camera/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Topic Fotografie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ik zou een foto wel eenvoudig kunnen bewerken als het om een effen groen gras of een blauwe lucht gaat, maar dat is mijn bedoeling niet. Ik zou die ontsierende oranje cijfers graag geheel van alle (toekomstige) foto's willen afhebben. Gewoon een pure foto. Zonder cijfers of text. Bovendien verhinderen de cijfers me om een foto op de gewenste manier bij te snijden.
Dat zit in het menu van je camera. Heb je de handleiding nog? Daar moet in staan hoe je de datumvermelding kunt in- en uitschakelen.
En als je de handleiding niet meer hebt: die zijn vaak op de website van de fabrikant ook nog wel als download beschikbaar.
Kom je er niet uit, dan proberen we het een keer samen. Welk type camera had je ook alweer?
Ja die heb ik nog wel, die staat zelfs in z'n geheel online. Maar ik heb gewoon te weinig technisch gevoel om er wat van te snappen. En je weet wel, dat mag wel één keertje(?), ik snap heel veel... :hum
In de handleiding staat:

Als u tijdens het opnemen of weergeven op de MENU-toets drukt, wordt(Instellingen) weergegeven om instellingen te wijzigen. U kunt de standaardinstellingen op het scherm (Instellingen) wijzigen. OpnameinstellingenBew.-beeldformaat/AF-verlicht./Stramienlijn/HelderBeeld Zoom/Digitale zoom/Windruis reductie/Microfoon ref. niveau/Rode-ogenvermind./Dichteogenalarm/Datum schrijven/Gepersonalis. knop/Displayresolutie.

Proberen!
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Topic Fotografie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
In de handleiding staat:

Als u tijdens het opnemen of weergeven op de MENU-toets drukt, wordt(Instellingen) weergegeven om instellingen te wijzigen. U kunt de standaardinstellingen op het scherm (Instellingen) wijzigen. OpnameinstellingenBew.-beeldformaat/AF-verlicht./Stramienlijn/HelderBeeld Zoom/Digitale zoom/Windruis reductie/Microfoon ref. niveau/Rode-ogenvermind./Dichteogenalarm/Datum schrijven/Gepersonalis. knop/Displayresolutie.

Proberen!
Het is gelukt. Hartelijk dank!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Topic Fotografie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
In de handleiding staat:

Als u tijdens het opnemen of weergeven op de MENU-toets drukt, wordt(Instellingen) weergegeven om instellingen te wijzigen. U kunt de standaardinstellingen op het scherm (Instellingen) wijzigen. OpnameinstellingenBew.-beeldformaat/AF-verlicht./Stramienlijn/HelderBeeld Zoom/Digitale zoom/Windruis reductie/Microfoon ref. niveau/Rode-ogenvermind./Dichteogenalarm/Datum schrijven/Gepersonalis. knop/Displayresolutie.

Proberen!
Het is gelukt. Hartelijk dank!
Gefeliciteerd ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie