Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Piet Puk
Berichten: 5456
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Piet Puk »

Nathanaël schreef:
Ambtenaar schreef:
Nathanaël schreef:
Dan wordt het huishouden toch alsnog gedaan?
Volgens mij lees je er iets in dat er niet staat.
Maar daar kijk ik niet naar, ik doe het.
Het woord visie heeft ook alles te maken met kijken.
De welwillende lezing van de topic titel is volgens mij: wat is jullie visie op hoe het huishouden wordt gedaan?
Overigens kijk ik zelf ook niet zoveel naar de huishouding, omdat ik aan het werk ben als het gedaan wordt.
Nathanael, dank voor je welwillend lezen en uitleg hoe ik het bedoelde. Dat doet me goed, beter dan ambtenareren op de millimeter :livre
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door DDD »

Ik denk dat Ambtenaar het vooral verbazend vindt dat de topicstarter daar de lijdende vorm voor gebruikt. Maar ik vind dat niet zo gek, want in mijn geval wordt het huishouden en de tuin voor het overgrote deel door anderen gedaan.
Laatst gewijzigd door DDD op 12 jun 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door DDD »

DDD schreef:Je mag wel reageren op je eigen bericht, die tekst knippen en hier in een nieuw bericht plakken.

Maar dit is wel goed. Ik vind het heel ergerlijk dat mannen zelfs een vrouwendraadje over een onschuldig onderwerp als huishouden nog niet kunnen respecteren, maar het is natuurlijk bijna net zo erg om niet te mogen reageren.

Nu kun je reageren op de opmerkingen in het andere draadje, zonder dat de dames zich daar mee kunnen bemoeien. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal verlopen.
Tiberius schreef:Ik heb hier wat bijdragen van mannelijke deelnemers verwijderd.
Graag de wens van de topicstarter respecteren.

PS> Ik doe en zeg dit namens Zita.
Ik zie dat de ergernis al weer is verdwenen. Ik had nog wat willen kopiëren en plakken, maar dat hoeft dan niet meer.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door DDD »

Zita schreef:Ik snap van een speciaal vrouwentopic helemaal niks, ook al ben ik vrouw. Het gaat nog niet eens over menstruatie, zwangerschapsproblemen of overgangsklachten, maar over stofzuigen en bedden verschonen. Ik snap niet dat vrouwen het niet aan zouden kunnen als daar mannen over meeneuzelen. Maar misschien mis ik gewoon een vrouwengevoeligheidsding.
Ik vind dit juist heel goed. Zo kan een kaping van een onderwerp door mannen worden voorkomen en kun je gewoon commentaar leveren in een ander draadje zonder dat de dames er last van hebben. Ik vind het wel een mooi initiatief. Beter dan een apart deel van het forum waar allerlei geheime discussies spelen. Dan lijkt het net of vrouwen een bijzonder soort mensen zijn.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Zita schreef:Ik snap van een speciaal vrouwentopic helemaal niks, ook al ben ik vrouw. Het gaat nog niet eens over menstruatie, zwangerschapsproblemen of overgangsklachten, maar over stofzuigen en bedden verschonen. Ik snap niet dat vrouwen het niet aan zouden kunnen als daar mannen over meeneuzelen. Maar misschien mis ik gewoon een vrouwengevoeligheidsding.
Ik vind dit juist heel goed. Zo kan een kaping van een onderwerp door mannen worden voorkomen en kun je gewoon commentaar leveren in een ander draadje zonder dat de dames er last van hebben. Ik vind het wel een mooi initiatief. Beter dan een apart deel van het forum waar allerlei geheime discussies spelen. Dan lijkt het net of vrouwen een bijzonder soort mensen zijn.
Ik vind vrouwen absoluut een bijzonder soort mensen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik denk dat Ambtenaar het vooral verbazend vindt dat de topicstarter daar de lijdende vorm voor gebruikt. Maar ik vind dat niet zo gek, want in mijn geval wordt het huishouden en de tuin voor het overgrote deel door anderen gedaan.
Omdat je er iemand voor inhuurt. Ik heb ook net gedag gezegd tegen de schoonmaakster, maar de overige dagen van de week doen we het zelf.
Gebruikersavatar
aboricultura
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 nov 2008, 18:34

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door aboricultura »

Ik heb niets te melden want mij vrouw doet voor mij het woord... ;) Zie damestopic.
heb dan de waarheid en de vrede lief
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Jantje »

aboricultura schreef:Ik heb niets te melden want mij vrouw doet voor mij het woord... ;) Zie damestopic.
Waar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Geytenbeekje »

aboricultura schreef:Ik heb niets te melden want mij vrouw doet voor mij het woord... ;) Zie damestopic.
Ah wat leuk een refoforum-koppel.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
aboricultura schreef:Ik heb niets te melden want mij vrouw doet voor mij het woord... ;) Zie damestopic.
Waar?
Hijghijg :nananere
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Hollander »

Straks krijgen we nog scheuringen door verschillende visies op het huishouden...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Orchidee »

Kan best! Hoe zwaarder, hoe schoner en ijveriger, hoe lichter hoe gemakkelijker!

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
aboricultura schreef:Ik heb niets te melden want mij vrouw doet voor mij het woord... ;) Zie damestopic.
Waar?
Hijghijg :nananere
't Is @Hendrien volgens mij, zo te zien aan de geschiedenis van @aboricultura.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door ejvl »

Een beetje verdelen, ik werk overdag, vrouw een avond en vaak het weekend. Zij doet wel het meest maar ik probeer wel m'n steentje bij te dragen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Alleen voor mannen - Hoe kijken jullie naar hoe het huishouden wordt gedaan?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

ejvl schreef:Een beetje verdelen, ik werk overdag, vrouw een avond en vaak het weekend. Zij doet wel het meest maar ik probeer wel m'n steentje bij te dragen.
Zij maakt het huis schoon en jij stoft je boeken af?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie