Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

helma schreef:
Dodo schreef:Ik kan 'm zo snel niet vinden, maar er is toch een bijbeltekst over? Acht geven op uw huishouding of zo? Maakt dat de huishouding extra belangrijk of doe je het er toch meer naast en zijn andere dingen de belangrijkste invulling? Voor mij is dat laatste zeker zo. Wel het plezier van een gezellig huis en tuin met veel bloemen, maar mijn dag draait niet om de was en schoonmaak.
Titus 2
Ik heb wél moeite met vers 9 hsv: Vermaan de slaven dat zij hun eigen meester onderdanig zijn en dat zij hun in alles welbehaaglijk zijn, zonder tegen te spreken,
Of sv: Vermaan den dienstknechten, dat zij hun eigen heren onderdanig zijn, dat zij in alles welbehagelijk zijn, niet tegensprekende

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Hendrien »

Leuk zo'n topic zonder mannen! Ik houd ook van opgeruimd en schoon. Maar niet overdreven; er mag gewoon geleefd worden. Verder geniet ik er ook wel van.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

Geniet je van het schoonmaken, een schoon huis of van het feit dat er geleefd mag worden?

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Susan »

Voorbeeldje: Als ik spinnenwebben zie in de kamer en de zon schijnt erop, dan maak ik een foto omdat het zo mooi glinstert. Anderen zouden er gelijk korte metten mee maken.

Het is niet dat ik het huishouden al mopperend doe maar leuk is anders. Meestal luister ik wat onder het klusjes doen en daardoor word het fijner.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

Het valt mij altijd wél op dat de meeste mensen die een hulp in de huishouding hebben zelf wat minder krap kijken in het huishouden
Waar ik bij mezelf thuis gerust een hele morgen of middag uittrek om de badkamer schoon te maken, heb ik bij anderen max een half uur a 3 kwartier de tijd.
En de cliënten houden het daar dan ook bij, ze gaan echt niet zelf nog een keer wat poetsen.
Hetzelfde geld voor de keuken bijvoorbeeld.


Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door merel »

Je klinkt als de ideale hulp orchidee!

Ik had voorheen ook een hele fijne hulp. Zij deed de ene week alles boven en de andere week alles beneden en was ook secuur. Helaas stopte dat. En een middag of morgen in de badkamer aan de slag lukt gewoon niet. Ik heb maar 1 dag van 9-14.30 uur en dan moet alles.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

Ze zijn ook superblij met me @merel
Andersom geeft het mij veel voldoening

Maar ben géén superhulp hoor, doe mijn best in die paar uurtjes meer kan ik niet.


Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door samanthi »

merel schreef:Je klinkt als de ideale hulp orchidee!

Ik had voorheen ook een hele fijne hulp. Zij deed de ene week alles boven en de andere week alles beneden en was ook secuur. Helaas stopte dat. En een middag of morgen in de badkamer aan de slag lukt gewoon niet. Ik heb maar 1 dag van 9-14.30 uur en dan moet alles.
Met die vochtige doekjes kun je het sanitair makkelijk dagelijks bijhouden, dat scheelt een grote beurt, dat kan je dan best vooruitschuiven, als je de wc en de fonteintjes, douchecabine ed dagelijks even met die doekjes doet. Ook het kookstel en aanrechtblad, is dan misschien schoner dan met een vaatdoek die er de hele dag/week ligt.
Mijn dochter die er alleen voor staat, gebruikt ook veel schoonmaakmiddelen in zo'n soort plantenspuit en Merel, wat zou beter zijn, als je kinderen later zeggen Mijn moeder kon goed schoonmaken of mijn moeder nam de tijd voor ons.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door helma »

Orchidee, andersom staan er ook in de Bijbel noties hoe werkgevers met slaven/dienstknechten om moeten gaan.
In een tijd waarin dit de praktijk van het leven is geeft de Bijbel aandachtspunten hoe het dan moet gaan.

En de gezagsverhoudingen zijn een belangrijk punt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Dodo »

Wat ik vervelend vind aan huishouden is dat je werk vaak snel weer ongedaan gemaakt is. Je dweilt een vloer, en voor de dag om is ligt er nieuw vuil. Je doet de was, je draait je om en de mand zit weer vol. En dat gaat maar door.
Mijn moeder verzuchtte vroeger vaak, als de warme maaltijd net op was, wat moeten we morgen nu weer eten?
En dat herken ik ook. Het huishouden is ook een hamstermolentje, waar je hard in loopt zonder dat er veel gebeurt.
Ik naaide wel eens een jurkje of broekje of jasje voor een van de kinderen. Dat is ook werk, maar daarna heb je er maanden plezier van. Hetzelfde met het in de tuin bezig zijn, dat knapt op en je merkt langere tijd de resultaten. Of de reparatie van een lampje of de regenton aansluiten. Leuk om te doen en het resultaat blijft.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Wat ik vervelend vind aan huishouden is dat je werk vaak snel weer ongedaan gemaakt is. Je dweilt een vloer, en voor de dag om is ligt er nieuw vuil. Je doet de was, je draait je om en de mand zit weer vol. En dat gaat maar door.
Mijn moeder verzuchtte vroeger vaak, als de warme maaltijd net op was, wat moeten we morgen nu weer eten?
En dat herken ik ook.
Ja inderdaad.
Ik houd het maar zo veel mogelijk bij. Iedere dag een lepel water, maakt het emmertje uiteindelijk vol.
Sanitair houd ik echt dagelijks bij.
En ik ben blij met de uitvinding van de Swiffer. Als je net gestofzuigd heb en er liggen na een paar uur pluizen, haal je die er even overheen.

Mijn zoon zegt altijd: mam, je moet nooit zeggen, let niet op de rommel hoor. Want dan gaan mensen juist kritisch kijken. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Christen »

Klopt wel van je zoon.. Vrouwen zeggen: let niet op de rommel. Mannen zeggen: mooi schoon hè dat kastje :)

Soms als man praten.. :yahoo

Doe ik ook niet hoor.. ik ben veel te open van karakter.. maar zit wel iets in.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door merel »

Ik was een keer een dag bezig geweest met de slaapkamers, alles geboend en gepoetst. Kom ik 's avonds bij de kinderen op de slaapkamer omdat ze nog laat aan het rommelen waren, hadden ze confetti gemaakt. Het licht ging even uit bij mij en ben naar beneden gelopen. Hun vader mocht het oplossen.

Sinds de corona laat ik regelmatig boodschappen bezorgen. Dat is ook een weldaad. Scheelt toch weer een paar uur. Nu nog een goede hulp ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

De meeste boodschappen laat ik al jaren thuisbezorgen maar het kromme nu in deze "coronatijd" :als vaste klant moet ik erg veel moeite doen om een bezorgmoment te krijgen

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alleen voor vrouwen - hoe kijk je naar de huishouding?

Bericht door Orchidee »

Hoeveel tijd per dag of per week besteden jullie gemiddeld aan huishoudelijk werk?
Hebben jullie nog verplichte en/of vaste schema's?
Of vaste dagen, tijden, intervallen in huishoudelijke klussen?
Of leven jullie "bij de dag" en zien wel of anders?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie