Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Precies. Ik ben mega rechts. Als je het maar wil zien.
Ik ben anders nog vele malen rechtser hoor.
Vervolgde schreef:Ook is er wel een behoudend middenveld. Maar rechts? Af en toe iets van Dia. Maar een daadwerkelijk rechterveld, dat ontbreekt geheel.
Ik vind dit geen enkele juistheid bevatten. Ik ben uiterst rechts. Alleen heb ik een breed blikveld.

Ik hoor graag waarom jij vindt dat ik niet rechts zou zijn.
Ga toch aub niet pronken hoe rechts je bent.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Erskinees »

Vervolgde schreef: Ik denk dat dit het punt is wat Mara dwars zit. Haar verbondenheid met de meer bevindelijke forummers uit de rechterflank niet meer willen of niet meer kunnen forummen.
Wie een beetje zicht heeft of het kerkelijk erf kan zien dat op het forum links en extreem links goed is vertegenwoordigd. Ook is er wel een behoudend middenveld. Maar rechts? Af en toe iets van Dia. Maar een daadwerkelijk rechterveld, dat ontbreekt geheel. De discussies op het forum kennen daaruit altijd een zekere eenzijdigheid. Je zou de ervaringsregel van DDD zo kunnen samenvatten: wees evangelisch of anders..... En dan kom je op het probleem van Mara.
Ik vind het forum behoorlijk verrechtst het afgelopen jaar, evangelisch is dit forum al helemaal niet. Er zullen best forummers zijn die soms wat evangelische elementen inbrengen. Maar over het algemeen is dit forum toch echt bedoeld voor de rechterflank. Mijns inziens is daar overigens niets mis mee, maar jouw conclusie klopt naar mijn idee echt niet.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Vervolgde »

Ik heb het niet over een enkele rechtse reactie. Maar of er sprake is van een rechterveld. Dan blijft mijn antwoord: nee, dat is er niet!

Overigens zie ik me gesteund in mijn opvatting door bovenstaande reacties. Die bestaat in hoofdzaak uit de bekende afweer: rechts noemen wat links is. Graag zou ik eens zien dat benoemd zou worden wat op dit forum dan als rechts wordt gezien.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Bezorgd »

Vervolgde schreef:Ik heb het niet over een enkele rechtse reactie. Maar of er sprake is van een rechterveld. Dan blijft mijn antwoord: nee, dat is er niet!

Overigens zie ik me gesteund in mijn opvatting door bovenstaande reacties. Die bestaat in hoofdzaak uit de bekende afweer: rechts noemen wat links is. Graag zou ik eens zien dat benoemd zou worden wat op dit forum dan als rechts wordt gezien.
Wat zie jij dan als 'het rechterveld' ?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens wel een idee. Maar ik wacht eerst de reactie van @Vervolgde af.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Vervolgde schreef:Ik heb het niet over een enkele rechtse reactie. Maar of er sprake is van een rechterveld. Dan blijft mijn antwoord: nee, dat is er niet!

Overigens zie ik me gesteund in mijn opvatting door bovenstaande reacties. Die bestaat in hoofdzaak uit de bekende afweer: rechts noemen wat links is. Graag zou ik eens zien dat benoemd zou worden wat op dit forum dan als rechts wordt gezien.
Wat zie jij dan als 'het rechterveld' ?
Precies. Kom zelf dan eens met je definitie.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Lilian1975 »

Geytenbeekje schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Precies. Ik ben mega rechts. Als je het maar wil zien.
Ik ben anders nog vele malen rechtser hoor.
Vervolgde schreef:Ook is er wel een behoudend middenveld. Maar rechts? Af en toe iets van Dia. Maar een daadwerkelijk rechterveld, dat ontbreekt geheel.
Ik vind dit geen enkele juistheid bevatten. Ik ben uiterst rechts. Alleen heb ik een breed blikveld.

Ik hoor graag waarom jij vindt dat ik niet rechts zou zijn.
Ga toch aub niet pronken hoe rechts je bent.
Pas op voor :uiterst rechts. Rechtser dan rechts en linkser dan links. Uiterst links en uiters rechts raken elkaar.
Dat is inderdaad niet iets om mee te pronken. Als je jezelf vooral heel rechts of links wilt profileren. En ik denk dat links en rechts geen voorwaarden zijn om het Koninkrijk te beerven. Ook geen beletsel. Ik denk zelfs dat het Koninkrijk van God veelkleuriger is dan links en rechts zoals wij dat indelen. Maar dat er zijn (ex)hoeren, (ex)tollenaren, (ex)dieven, (ex)moordenaars, (ex)echtbrekers, (ex)belastingontduikers, (ex)verslaafden, (ex)godsdienstigen zonder geloof, (ex)hhkers, (ex gergemmers) (ex) pinksterfemeentelid of noem maar op. En dat zij zich roemen in Christus en niet dat zij zich roemen omdat zij tot wat voor veld ook behoorden. Ik denk dat zij zich er zelfs voor schamen.

Ik zou me meer druk maken of er broeders of zusters in Christus zijn op dit forum dan of er een rechterveld al dan wel linkerveld vertegenwoordigd is. En belangrijker ben ik zelf een broeder of zuster in Christus?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Hollander »

Zetten jullie wel je knipperlicht aan?
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Vervolgde »

Jantje schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens wel een idee. Maar ik wacht eerst de reactie van @Vervolgde af.
En zo komen we uit op een bekende spiraal.

Eerst wordt geroepen we zijn wel rechts.
Ik reageer daarop met de uitspraak dat ik van het rechtse niet veel zie.
Dan wordt het in de tweede aanleg: zeg jij nu maar wat rechts is.

Is dit nu echt ontbrekend inzicht in de eigen overtuiging, of is het een niet voor een overtuiging willen uitkomen?
Dit soort gedrag lijkt erg veel op dat van de remonstranten. Geen goed voorbeeld lijkt me.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Hollander »

Welja, slinger de remonstranten ook nog maar de 'discussie' in...
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Bezorgd »

Doet het altijd goed inderdaad.

Past wel bij het zuur ach en wee roepen bij een droge wijn op een gekwetste lotgenoten meeting.
Om maar weer ontopic te geraken.
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Zeeuw »

Vervolgde schreef:
Jantje schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens wel een idee. Maar ik wacht eerst de reactie van @Vervolgde af.
En zo komen we uit op een bekende spiraal.

Eerst wordt geroepen we zijn wel rechts.
Ik reageer daarop met de uitspraak dat ik van het rechtse niet veel zie.
Dan wordt het in de tweede aanleg: zeg jij nu maar wat rechts is.

Is dit nu echt ontbrekend inzicht in de eigen overtuiging, of is het een niet voor een overtuiging willen uitkomen?
Dit soort gedrag lijkt erg veel op dat van de remonstranten. Geen goed voorbeeld lijkt me.
Ik denk dat we hier, voor het eerst in lange tijd, een troll hebben.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

Nee. Dat geloof ik niet.

Ik geloof dat @Vervolgde een aanhanger is van 'In het Spoor' (gezien zijn eerdere bijdragen), en daarom ben zelfs ik, als rechtse Gergemmer, voor hem links, omdat ik Van der Staaij, Stoffer en Bisschop een warm hart toedraag.

In ieder geval lijkt het dat @Vervolgde niet echt uit is op een kerkelijke verbinding.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Nee. Dat geloof ik niet.

Ik geloof dat @Vervolgde een aanhanger is van 'In het spoor' (gezien zijn eerdere bijdragen), en daarom ben zelfs ik, als rechtse Gergemmer, voor hem links, omdat ik Van der Staaij, Stoffer en Bisschop een warm hart toedraag.
Ach Jantje, wees toch niet zo bezig met of je rechts of links bent. En natuurlijk kleurt een ieder de hokjes in vanuit zijn eigen positie.

Sommige personen vinden mij rechts, en sommige personen vinden mij links. Ik voel me zowel verbonden met ds. Roos als met John Piper of met Russische friendenstimme baptisten. Laten we vooral schriftgetrouw zijn, en een vriend en metgezel van allen die de Heere ootmoedig vrezen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Tiberius »

Links of rechts hangt er altijd vanaf waar je zelf zit.
Ik zou zo zeggen dat het forum een bandbreedte heeft van enerzijds Dia en aan de andere kant van het spectrum DDD. De meeste forummers zitten daar zo'n beetje tussen.
Maar als je rechts van Dia zit, vind je het forum links.
Zit je daarentegen links van DDD, dan vind je het forum rechts.
Zo eenvoudig is het. ;)
Plaats reactie