Thuiswerken

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Thuiswerken

Bericht door Piet Puk »

Voor degenen die thuis kunnen werken en dit doen heb ik een vraagje. Tot hoe lang gaan jullie vanuit huis werken en wat zijn de afwegingen om weer naar het werk te gaan?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thuiswerken

Bericht door Valcke »

Piet Puk schreef:Voor degenen die thuis kunnen werken en dit doen heb ik een vraagje. Tot hoe lang gaan jullie vanuit huis werken en wat zijn de afwegingen om weer naar het werk te gaan?
Ons bedrijf volgt volledig de adviezen van de overheid. Het advies is nu nog om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat advies wordt gevolgd.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Bertiel »

het bedrijf waar ik werk zou zsm weer iedereen op kantoor willen hebben.
Ik heb gezegd dat ik enkel kom als het nodig is zolang de overheid dit oproept
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:Voor degenen die thuis kunnen werken en dit doen heb ik een vraagje. Tot hoe lang gaan jullie vanuit huis werken en wat zijn de afwegingen om weer naar het werk te gaan?
Vorige week bericht gehad dat ik tot minimaal 1 september thuis moet werken. Zelf verwacht ik dit jaar nog maar zelden op kantoor te komen. Ik ga namelijk niet met het OV voordat er een vaccin is ontwikkeld en om elke dag met de auto te gaan is mij te gortig, die kosten moet ik namelijk zelf dragen. De brandstofkosten bedragen dan voor mij ruim € 400 per maand.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef: Ik ga namelijk niet met het OV voordat er een vaccin is ontwikkeld
:bobo Waarom niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Wij blijven voorlopig thuiswerken, maar ik zal wel zo af en toe voor fysieke gesprekken naar kantoor gaan. Dit zal mondjesmaat zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Waarom niet?
Omdat ik niet tussen allerlei onbekende mensen wil zitten. In de trein kun je moeilijk afstand houden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thuiswerken

Bericht door Mara »

Gelukkig mogen de kinderen voorlopig nog thuis werken.
Ik ben er helemaal niet gerust over.
Er gaat nu zoveel tegelijk open en mensen maken er massaal gretig gebruik van ook.
Marion Koopmans voorziet een tweede golf en ik denk dat zij gelijk heeft.
Het virus is niet weg!
Dagelijks komen er nog besmetten bij, dus dat getal wordt hoger nu, dat kan niet anders.
Op veel werkvloeren (garages, fabrieken, scheepswerf, atelier, winkel) kun je nog afstand bewaren, maar op een groot kantoor waar iedereen bij de koffieautomaat komt, gebruik maakt van het toilet, meerdere bureaus in één kamer, is dat heel lastig.
Tja, en in de zorg heb je geen keuze, dan is thuis werken onmogelijk.

Persoonlijk vind ik het een Zegen dat de mogelijkheid er is om thuis te kunnen werken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Gelukkig mogen de kinderen voorlopig nog thuis werken.
Ik ben er helemaal niet gerust over.
Er gaat nu zoveel tegelijk open en mensen maken er massaal gretig gebruik van ook.
Marion Koopmans voorziet een tweede golf en ik denk dat zij gelijk heeft.
Het virus is niet weg!
Dagelijks komen er nog besmetten bij, dus dat getal wordt hoger nu, dat kan niet anders.
Op veel werkvloeren (garages, fabrieken, scheepswerf, atelier, winkel) kun je nog afstand bewaren, maar op een groot kantoor waar iedereen bij de koffieautomaat komt, gebruik maakt van het toilet, meerdere bureaus in één kamer, is dat heel lastig.
Tja, en in de zorg heb je geen keuze, dan is thuis werken onmogelijk.

Persoonlijk vind ik het een Zegen dat de mogelijkheid er is om thuis te kunnen werken.
Dat van het kantoor klopt niet Mara. Er worden allerhande voorzorgsmaatregelen getroffen om wat je opnoemt juist te vermijden. Maatregelen die volgens mij uiteindelijk amper hanteerbaar zijn op langere termijn.
Online
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Op ons kantoor kan je prima werken op dit moment. Iedereen houdt afstand, overal liggen desinfectie doekjes en handgel. Dus de koffieapparaten kan je voor gebruik reinigen. Ook de bureaus kan je schoonmaken. Je kan ook niet overal zitten. Alleen op de gemarkeerde bureaus.

Ik verwacht dat wij de komende maanden ook niet vaak naar kantoor gaan. Vanaf morgen wordt het weer thuiswerken. Ik hoop dat wij vanaf september 1 dag per week ( in groepjes) naar kantoor kunnen.
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Op ons kantoor kan je prima werken op dit moment. Iedereen houdt afstand, overal liggen desinfectie doekjes en handgel. Dus de koffieapparaten kan je voor gebruik reinigen. Ook de bureaus kan je schoonmaken. Je kan ook niet overal zitten. Alleen op de gemarkeerde bureaus.

Ik verwacht dat wij de komende maanden ook niet vaak naar kantoor gaan. Vanaf morgen wordt het weer thuiswerken. Ik hoop dat wij vanaf september 1 dag per week ( in groepjes) naar kantoor kunnen.
Voor ons volgens mij iets van 2 dagen oid. En dan een soort vaste plek (dag flexibel werken) met je team. Zodat er niet teveel loop is etc. Overigens is bij ons de koffie in sommige apparaten toch niet te drinken, dus besmettingsgevaar is laag.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Thuiswerken

Bericht door FlyingEagle »

Ik werk voornamelijk thuis. Wel probeer ik 1 dag in de week naar kantoor te gaan, heb een kamer voor mezelf en het is er erg rustig. Verder kan ik het argument aandragen dat je als ICT’r wel eens op kantoor aanwezig moet zijn.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Thuiswerken

Bericht door Habitat »

Zeeuw schreef:Overigens is bij ons de koffie in sommige apparaten toch niet te drinken, dus besmettingsgevaar is laag.
Haha, ja, zo kun je als werkgever ook de R_0 laag houden :-)
Dat wordt denk ik de grote trend van dit jaar: plekken zo onaantrekkelijk mogelijk maken, zodat niemand er wil zijn.
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:Ik werk voornamelijk thuis. Wel probeer ik 1 dag in de week naar kantoor te gaan, heb een kamer voor mezelf en het is er erg rustig. Verder kan ik het argument aandragen dat je als ICT’r wel eens op kantoor aanwezig moet zijn.
Weet jij, als ICT-er, ook of ik thuis, buiten het netwerk, alle juiste updates krijgt? Ik krijg nl vaak van mijn pc de melding dat bepaalde software niet kan worden geinstalleerd. Sluit ik mijn pc dan weer aan op kantoor, is hij echt een poos aan het updaten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken

Bericht door Tiberius »

Daar hoef je geen ict'er voor te zijn: op kantoor zit je in het domein van je organisatie, thuis waarschijnlijk niet.
Plaats reactie