Marinierskazerne (uit: Vraagje)

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Zoiets kun je doen in een ruime arbeidsmarkt, niet als de medewerkers overal elders zo een baan hebben. Wat dat betreft, zijn de omstandigheden in vijf jaar ook gewoon veranderd.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

Geytenbeekje schreef:En ik ben daarentegen juist weer blij dat ze niet in Zeeland worden gestationeerd.
Al die vrouwen die ook weer hun werk hebben en kinderen op scholen en familie etc. etc.
Je bent erg begaan met de vrouwen en kinderen van de mariniers?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Het leeft in ieder geval in Zeeland. ;)
Vooral in Vlissingen denk ik. De andere delen van Zeeland maken zich er minder druk om is mijn idee.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:Het is natuurlijk ook geen porren
Ik wil niet betweterig doen, maar het is: 'geen porem'.
Ik dacht even testen of iemand het door heeft en ja wel...
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Ambtenaar schreef:Defensie kan het zich simpelweg niet veroorloven dat het Korps Mariniers leegloopt. Er zijn al genoeg problemen om operationele mensen te vinden. Dan maar wat boze Zeeuwen. Een schoonheidsprijs verdient het niet.
Dit doet mij een beetje denken aan de SGP ten tijde van het vrouwenstandpunt. SGP dreigde stemmers te verliezen, dus gauw de andere kant op.

Provincie Zeeland doet er goed aan om afstand te nemen van Den Haag. Aansluiten bij België en tolpoorten bij de toegangswegen.
In 1940 was Zeeland ook wat later met capitulatie.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Defensie kan het zich simpelweg niet veroorloven dat het Korps Mariniers leegloopt. Er zijn al genoeg problemen om operationele mensen te vinden. Dan maar wat boze Zeeuwen. Een schoonheidsprijs verdient het niet.
Ik denk inderdaad dat dit de redenering is. Als achtergrond van de hele verplaatsing wordt vaak aangegeven dat het een ondoordacht een-tweetje tussen 2 partijgenoten was.
De andere kant is dat ik een aantal mariniers ken, die eigenlijk altijd al de hele week van huis weg zijn en door het hele land wonen. Dus dan zou Vlissingen geen probleem zijn.
Er lagen wel afspraken en die dienen te worden gecompenseerd. We zijn afgelopen weekend nogal wat strand kwijt geraakt. Als het kabinet nu de stikstofnorm laat vallen, immers, afspraak is toch geen afspraak, kunnen we de stranden opspuiten en krijgt het toerisme geen tik.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
Ambtenaar schreef:Defensie kan het zich simpelweg niet veroorloven dat het Korps Mariniers leegloopt. Er zijn al genoeg problemen om operationele mensen te vinden. Dan maar wat boze Zeeuwen. Een schoonheidsprijs verdient het niet.
Dit doet mij een beetje denken aan de SGP ten tijde van het vrouwenstandpunt. SGP dreigde stemmers te verliezen, dus gauw de andere kant op.

Provincie Zeeland doet er goed aan om afstand te nemen van Den Haag. Aansluiten bij België en tolpoorten bij de toegangswegen.
In 1940 was Zeeland ook wat later met capitulatie.
Dan beginnen de hobbelwegen voortaan bij Rilland?
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Het leeft in ieder geval in Zeeland. ;)
Het is natuurlijk ook geen porren hoe Barbara dit heeft aangepakt. Daarnaast is duidelijk dat ze heeft gelogen, dus 1 actie is wat mij onontkoombaar: opstappen en wegwezen
#zuhm?
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

Bruna schreef:
Geytenbeekje schreef:En ik ben daarentegen juist weer blij dat ze niet in Zeeland worden gestationeerd.
Al die vrouwen die ook weer hun werk hebben en kinderen op scholen en familie etc. etc.
Je bent erg begaan met de vrouwen en kinderen van de mariniers?
Ja goed daar moet je ook naar kijken toch ?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Eerlijk gezegd zou ik ook niet in Zeeland willen wonen.
Net zomin als in Limburg of in Groningen.
Leuk om er een weekje naar toe te gaan, maar dan heb ik het wel gezien daar.
Doorn of Vlissingen is wel een heel groot verschil.
Bovendien zou een dergelijke verhuizing het fileprobleem weleens kunnen vergroten, als de echtgenotes/vriendinnen van de mariniers
niet in Zeeland willen wonen.
Vrouwen zijn niet meer zo volgzaam, zeker als ze een eigen carriëre hebben, denken ze ook aan zichzelf.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ja duh, jij kon een baan op fietsafstand vinden.
En die ellendige drukte zorgt er wel mede voor dat we een welvarend land hebben. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Ik kan dan natuurlijk zeggen hoe heerlijk het is om in Zeeland te wonen (en dat vind ik ook echt...), maar daar gaat het niet om. Smaken verschillen, en daar is niets mis mee.

Waar het mij wél om gaat nu, is: dit had toch van tevoren wel bedacht kunnen worden? Zo niet, dan heb je niet in het juiste stadium voeling gehad met de mariniers zelf. Zo ja, dan is het óf een dom besluit, óf getuigt het van onvoldoende lef om nu gewoon door te zetten.

Als dit soort gedrag mariniersmentaliteit zou zijn, kunnen we het korps beter opheffen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

refo schreef:
Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
Domme burger.
Plaats reactie