Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:De verontwaardiging onder Zeeuwen is groot. Buiten Zeeland lijkt iedereen het wel okay te vinden. Of niet?
Met andere woorden: zijn er ook niet-Zeeuwen die moeite hebben met dit teruggedraaide besluit?
Je eerste zin klopt niet helemaal.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8959
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:De verontwaardiging onder Zeeuwen is groot. Buiten Zeeland lijkt iedereen het wel okay te vinden. Of niet?
Met andere woorden: zijn er ook niet-Zeeuwen die moeite hebben met dit teruggedraaide besluit?
Ik vind het een goede zaak dat het is teruggedraaid. Echter had het besluit nooit genomen mogen worden, en zijn de Zeeuwen hierdoor erg gedupeerd.

De landelijke overheid zou er goed aan doen een compensatieplan op te stellen, om de werkgelegenheid en economie van Zeeland op een andere manier te stimuleren.

In vind sowieso dat we ons niet zo eenzeidig de randstad, maar ook regio's als Zeeland en Groningen/Friesland meer moeten stimuleren. Dat begint met bijvoorbeeld een hogesnelheidslijn naar het noorden, en vanaf daar naar Hamburg bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 15 feb 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:De verontwaardiging onder Zeeuwen is groot. Buiten Zeeland lijkt iedereen het wel okay te vinden. Of niet?
Met andere woorden: zijn er ook niet-Zeeuwen die moeite hebben met dit teruggedraaide besluit?
Ik heb met de inhoud niet zo'n moeite. Wel heb ik ernstig moeite met de procedure, en ik hoop toch dat het ook niet-Zeeuwen wel iets kan schelen dat het kabinet en de Tweede Kamer zoiets laten gebeuren. Dat heeft toch met de betrouwbaarheid van 'de politiek' te maken? Ik zou het wel een beetje matig vinden als we dat afdoen met 'ik vind het wel okay'.
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Piet Puk »

Ook ik heb weinig met de Marinierskazerne, al zetten ze er wat anders neer of wat dan ook elders in Zeeland. Maar als je als staatssecretaris de Kamer (bewust) onjuist informeert, is er voor mij maar een conclusie. Dat zij dit dan afdoet met de geen schoonheidsprijs en we gaan samen met Zeeland kijken naar compensatie. Dat ze gaan kijken naar compensatie prima, maar zonder mevrouw Visser.
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Ambtenaar »

Politiek gezien is dit uitermate onbetrouwbaar. Ik begrijp de verontwaardiging van de Zeeuwen helemaal. Neemt niet weg dat dit wel de juiste beslissing is, enkel veel te laat.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Politiek gezien is dit uitermate onbetrouwbaar. Ik begrijp de verontwaardiging van de Zeeuwen helemaal. Neemt niet weg dat dit wel de juiste beslissing is, enkel veel te laat.
Dit is in drie zinnen de essentie van wat ik vind in deze kwestie. Althans, ik denk dat de beslissing om naar Vlissingen te komen destijds niet verstandig is - zonder dat ik dat helemaal goed kan beoordelen.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

refo schreef:
Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
Ik reed vandaag door Domburg. Het was het slechtste stukje waar ik kwam vandaag.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
refo schreef:
Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
Ik reed vandaag door Domburg. Het was het slechtste stukje waar ik kwam vandaag.
@refo, de toeristensector is niet aantrekkelijk voor de jongeren. Die trekken alsnog weg naar de Randstad. Hoogstens zijn zijzelf ook zomers toerist in Zeeland. Bovendien heb je er 's winters ook niets aan; behalve vandaag, als ik @Mannetje moet geloven.
@Mannetje, kun je dat uitleggen? Waarom was dat het slechtste stukje?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Mannetje »

Op 15 februari zaten daar al veel terrasjes vol en kon je er nauwelijks fatsoenlijk door met de auto. Wij vroegen ons af hoe het daar in het toeristenseizoen moet zijn. Waarschijnlijk helemaal buitensporig druk.
De rust van andere dorpjes waar we doorkwamen beviel mij stukken beter.
-
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:
refo schreef:
Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
Ik reed vandaag door Domburg. Het was het slechtste stukje waar ik kwam vandaag.
@refo, de toeristensector is niet aantrekkelijk voor de jongeren. Die trekken alsnog weg naar de Randstad. Hoogstens zijn zijzelf ook zomers toerist in Zeeland. Bovendien heb je er 's winters ook niets aan; behalve vandaag, als ik @Mannetje moet geloven.
@Mannetje, kun je dat uitleggen? Waarom was dat het slechtste stukje?
Omdat hij een paar dorpen verder moest zijn.... :nananere
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Op 15 februari zaten daar al veel terrasjes vol en kon je er nauwelijks fatsoenlijk door met de auto. Wij vroegen ons af hoe het daar in het toeristenseizoen moet zijn. Waarschijnlijk helemaal buitensporig druk.
De rust van andere dorpjes waar we doorkwamen beviel mij stukken beter.
Herkenbaar. Domburg is niet prettig rijden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Op 15 februari zaten daar al veel terrasjes vol en kon je er nauwelijks fatsoenlijk door met de auto. Wij vroegen ons af hoe het daar in het toeristenseizoen moet zijn. Waarschijnlijk helemaal buitensporig druk.
De rust van andere dorpjes waar we doorkwamen beviel mij stukken beter.
Oostkapelle is niet representatief op dit moment. Een aanzienlijk gedeelte van de weg in het centrum ligt helemaal open. Maar Domburg is inderdaad erg druk. De Duitsers hebben altijd vakantie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Piet Puk »

Staatssecretaris Barbara Visser komt Zeeland niet meer in. Zelfs al neemt ze mariniers mee. Oh ja, die mariniers wilden niet naar Zeeland, dus Barbara Visser komt Zeeland niet meer binnen
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef: Oostkapelle is niet representatief op dit moment. Een aanzienlijk gedeelte van de weg in het centrum ligt helemaal open. Maar Domburg is inderdaad erg druk. De Duitsers hebben altijd vakantie.
In de supermarkt word je daar zelfs aangesproken in het Duits. Dort gehen wir nicht wieder hin. :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef: Oostkapelle is niet representatief op dit moment. Een aanzienlijk gedeelte van de weg in het centrum ligt helemaal open. Maar Domburg is inderdaad erg druk. De Duitsers hebben altijd vakantie.
In de supermarkt word je daar zelfs aangesproken in het Duits. Dort gehen wir nicht wieder hin. :nonnon
Waar? In Domburg of in Oostkapelle?

Maar goed, in feite ben jij, als Rijssenaar, al een halve Duitser natuurlijk. Dus dat zal het wel wezen. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie