Marinierskazerne (uit: Vraagje)

ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: Vraagje

Bericht door ZLG »

Zeeland, dat is toch die eindeloze vlakte waar het altijd waait?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 15 feb 2020, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

refo schreef:
Mannetje schreef:Gelukkig maar dat veel mensen niet in Zeeland willen wonen! Anders kreeg je hier dezelfde ellendige drukte als in de Randstad.
Ik was een keer in Domburg toen de Duitsers een feestdag hadden.
In Domburg moet je niet komen net zo min als in Renesse. Veel te toeristisch, niets aan. Er zijn veel mooiere plaatsen te vinden.
Piet Puk
Berichten: 5450
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Het leeft in ieder geval in Zeeland. ;)
Het is natuurlijk ook geen porren hoe Barbara dit heeft aangepakt. Daarnaast is duidelijk dat ze heeft gelogen, dus 1 actie is wat mij onontkoombaar: opstappen en wegwezen
#zuhm?
Project Marinierskazerne was een CDA-onderonsje tussen destijds Hans Hillen en Karla Platschorre. Dit kost Zeeland weer miljoenen.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

Mara schreef: Doorn of Vlissingen is wel een heel groot verschil.
Inderdaad. Doorn is een dorp met 10.000 inwoners.
Vlissingen een stad met 35.000 inwoners.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Piet Puk schreef:Project Marinierskazerne was een CDA-onderonsje tussen destijds Hans Hillen en Karla Platschorre. Dit kost Zeeland weer miljoenen.
Waar is deze informatie op gebaseerd?
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Vraagje

Bericht door mcgk »

Ze heet Karla Peijs. Niet meer dan normaal om haar ook zo te noemen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

eilander schreef: Als dit soort gedrag mariniersmentaliteit zou zijn, kunnen we het korps beter opheffen.
Nouuuuu, dat vind ik wel heel erg ver gaan en niet van respect getuigen jegens ons marinekorps!
We hebben zoveel aan hen te danken!
Zij hielden 5 dagen stand in Rotterdam, bij de inval van de Duitsers en moesten tot hun verdriet capituleren.
De zoon van minister Bruins is ook marinier, aan de minister werd gevraagd wat hij ervan vond.
"Dat kan ik hem niet vragen, want hij is op kamp in Noorwegen tot eind maart. Daarna kunt u het hem zelf vragen."

Het korps mariniers verdient ons aller steun EN respect!
Dat zij niet wilden verkassen naar een uithoek van het land, is volstrekt begrijpelijk.
Bruna schreef:Inderdaad. Doorn is een dorp met 10.000 inwoners.
Vlissingen een stad met 35.000 inwoners.
Doorn ligt te midden van bossen en er is daar een Veluwse mentaliteit.
In Vlissingen wonen meest Zeeuwen, het waait er altijd en uitgestrekte bossen zijn er niet te vinden. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat er in Doorn een Veluwse mentaliteit is. Ik kom er heel regelmatig en dat is mij nog nooit opgevallen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef: Als dit soort gedrag mariniersmentaliteit zou zijn, kunnen we het korps beter opheffen.
Nouuuuu, dat vind ik wel heel erg ver gaan en niet van respect getuigen jegens ons marinekorps!
We hebben zoveel aan hen te danken!
Zij hielden 5 dagen stand in Rotterdam, bij de inval van de Duitsers en moesten tot hun verdriet capituleren.
De zoon van minister Bruins is ook marinier, aan de minister werd gevraagd wat hij ervan vond.
"Dat kan ik hem niet vragen, want hij is op kamp in Noorwegen tot eind maart. Daarna kunt u het hem zelf vragen."

Het korps mariniers verdient ons aller steun EN respect!
Je moet wel goed lezen wat ik schrijf natuurlijk.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

eilander schreef: Je moet wel goed lezen wat ik schrijf natuurlijk.
Dat heb ik gedaan, je uit je twijfels over hun mentaliteit en geeft dan de suggestie dat het beter is om het op te heffen.
Als ik het dan verkeerd gelezen heb, wat bedoel je dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat er in Doorn een Veluwse mentaliteit is. Ik kom er heel regelmatig en dat is mij nog nooit opgevallen.
Precies, zo is dat maar net. En @Mara, het is ook onjuist dat het in Vlissingen altijd waait.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef: Je moet wel goed lezen wat ik schrijf natuurlijk.
Dat heb ik gedaan, je uit je twijfels over hun mentaliteit en geeft dan de suggestie dat het beter is om het op te heffen.
Als ik het dan verkeerd gelezen heb, wat bedoel je dan?
Het gaat hier om een actie van de politiek, zoals ik ook in mijn posting aangeef.
Vervolgens zeg ik dan: het gaat hier over mariniers. Stel je voor dat die ook op zo'n manier te werk zouden gaan (besluiteloos, niet recht door zee), dan kunnen ze zich beter opheffen.
Dat ik respect heb voor mariniers, is buiten kijf.
Zeeuw
Berichten: 11593
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Ik kan dan natuurlijk zeggen hoe heerlijk het is om in Zeeland te wonen (en dat vind ik ook echt...), maar daar gaat het niet om. Smaken verschillen, en daar is niets mis mee.

Waar het mij wél om gaat nu, is: dit had toch van tevoren wel bedacht kunnen worden? Zo niet, dan heb je niet in het juiste stadium voeling gehad met de mariniers zelf. Zo ja, dan is het óf een dom besluit, óf getuigt het van onvoldoende lef om nu gewoon door te zetten.

Als dit soort gedrag mariniersmentaliteit zou zijn, kunnen we het korps beter opheffen.
Het gebrek aan inspraak vooraf is inderdaad een dom onderdeel van het besluit. Ik denk dat ieder van ons het niet fijn zou vinden als de standplaats van het werk 160 km zou wijzigen. Dit heeft natuurlijk totaal niets met het karakter van de mariniers te maken. Het is gewoon een politiek besluit geweest tussen vooral 2 personen destijds.
De mariniers mogen, net als iedere werknemer, iets vinden van een grote wijziging van standplaats.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5396
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:Defensie kan het zich simpelweg niet veroorloven dat het Korps Mariniers leegloopt. Er zijn al genoeg problemen om operationele mensen te vinden. Dan maar wat boze Zeeuwen. Een schoonheidsprijs verdient het niet.
Wijze posting, geheel eens. Je kon al tijden ruiken dat dit eraan zat te komen en goed dat nu de knoop doorgehakt is, zeker ook vanwege de oplopende beperkingen in Vlissingen. Een nette compensatie moet er komen en dan moet de kous af zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie